Последните данни от европейския автомобилен пазар показват любопитен двойнствен тренд. Според анализите, общите продажби на нови автомобили в Европейския съюз отбелязват спад от 1.8% през първата половина на 2025 година.
Въпреки този общ спад, продажбите на електрически превозни средства (EV) продължават да растат, макар и с по-умерен темп. Най-любопитното е, че за първи път в историята, пазарният дял на електрическите автомобили в ЕС надхвърли този на дизеловите. Дизеловите автомобили вече представляват 12.5% от общите продажби, докато електрическите превозни средства достигат 14.2%.
Най-големите пазари в Европа регистрират следните резултати: Германия: Най-големият пазар в ЕС, отбелязва спад от 3.1% в общите продажби. Франция: Продажбите също намаляват с 2.5%, но пазарният дял на EV се увеличава значително. Италия: Регистрира най-малък спад, едва 0.9%, но въпреки това показва предпазливост от страна на потребителите.
Интересна тенденция е и засилването на позициите на китайските производители на електромобили. Марки като BYD и MG вече достигат 4.5% пазарен дял в някои ключови европейски държави, което оказва сериозен натиск върху традиционните европейски брандове. Анализите показват, че очакванията са този дял да продължи да расте, като достигне до 10% през следващата година.
На този фон, пазарът в България показва собствени специфики. Макар че ръстът на продажбите на нови автомобили остава стабилен, електрическите превозни средства все още заемат много малък дял. По данни от първото полугодие, електрическите автомобили съставляват около 2.5% от общия пазар, което е значително под средното за ЕС.
Въпреки това, интересът към хибридни модели се увеличава, което показва постепенен преход към по-екологични алтернативи. Липсата на достатъчно стимули за покупка, крайната цена на електромобилите и все още недобре развитата инфраструктура за зареждане остават основните пречки пред по-широкото навлизане на електромобилите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 какъв фактор сме ние ?
13:03 13.08.2025
2 Пилот на Ферари
Най-много през първите шест месец на 2025 г. са продадените в ЕС хибриди – 1 942 762, следвани от бензинови автомобили – 1 585 357 и електромобили – 869 271.
От статията разбираме че само двете Китайски фирми вземат близо половината от продажбите на автомобили !!
А от останалите Китайски фирми ?
Това означава че дялът Европейските производители клони към 2,5% .
Коментиран от #4
13:18 13.08.2025
3 таксиджия 🚖
Коментиран от #8
13:30 13.08.2025
4 урсула-мурсула нов пакет санкции
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
важното е че санкцийте над русия работятне ме бригат европейските автомобили , мога да карам и японски , дори са по хубави от европейските пласмасови кошници
13:48 13.08.2025
5 смех
Какви бяха недоразуменията им от началото на тоя век дже те де турбодизел
13:57 13.08.2025
6 Пилотът Гошу
За града и околността са удобни, за друго не толкова... Естествено, човек може да пътува по всякакъв начин, но всеки си гледа удобствата. Иначе и с колело може да обиколите света...
Факт е обаче, че без да забраняват ДВГ и да субсидират електрическите автомобили, хората нямаше да поглеждат към тях даже...
Коментиран от #7
14:02 13.08.2025
7 Хеми значи бензин
До коментар #6 от "Пилотът Гошу":
Няма как едно нещо хем да върви хем да гори малко.Дизеловоте недоразумения утекоха а напъните на Пиех да създаде амплоа на дизела като на спортна и състезателна кола претърпяха пълен провал въпреки подкупите в Льо Ман където всички изисквания бяха направени в полза на дизеларниците
Коментиран от #9, #15
14:43 13.08.2025
8 Сър Мастър Бейтс
До коментар #3 от "таксиджия 🚖":
Точно. Дизели се търсят, но не се предлагат. Затова хората търсят по-стари дизели, преди ерата Адблу и цените на такива автомобили са нагоре.14:45 13.08.2025
9 Баща ти
До коментар #7 от "Хеми значи бензин":
Дебилче,отивай си пий хаповете и не говори,че си личи IQ-то ти колкото стайна температура!!!Коментиран от #13
15:56 13.08.2025
10 Антиелектрика
Коментиран от #14
16:51 13.08.2025
11 Тротинетка чат бот
17:25 13.08.2025
12 Жан Бойко
21:15 13.08.2025
13 Хеми значи бензин
До коментар #9 от "Баща ти":
Каза го чекиджията с газовата уредба23:45 13.08.2025
14 Не разбрах
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Каква е лъжата и каква е причината да те лъжат?09:13 14.08.2025
15 Коментиращ
До коментар #7 от "Хеми значи бензин":
Хеми значи пълна глупост с огромно разхищение на гориво, която се произвежда от десетилетия, ама я няма в Европа, щото не може да покрие изискванията и на евро 1 дизел!Колкото до изискванията за дизеляците при Льо Ман!
Я кажи кои точно изисквания визираш, дето били направени специално за дизелите?!
Да не би да говориш за количество гориво в колите?!
Щото бензинките там имат навика да харчат като стар зил и да вървят като изтормозен недохранен кон!
Това, че дизелгейт го направиха да спрат дизеловите автомобили, изобщо не беше заради екологията!
Всички разправят за некъв NOX отделян от дизелите, а не казват абсолютно нищо за отровите отделяни от бензините?!
В тази връзка, мой приятел си закупи чисто нова мазда 3 от магазина с 2 литра бензинов двг (скай актив). Реши да се похвали, отидох да я видя той я запали и о чудо, такава смрад се разнесе от ауспуха, че се зачудих това нов бенз двг ли е или е от жигула?!
От двг технологиите, най-ефективна и успешна е дизеловата!
Щото няма нужда от искра за да стане детонация!
Контролира се само и единствено чрез инжекторите!
Докато новите бинзини с променлив тайминг на газоразпределителните валове, изискват един куп условия, че да заработят нормално!
Коментиран от #16
13:13 14.08.2025
16 Коментиращ
До коментар #15 от "Коментиращ":
Когато формулирате правилно въпросите си, получавате и най-точните отговори!А именно, някой каза, че дизелът бил ултра вреден, а бензинът бил едва ли не балкански въздух?!
Само дето удобно се пропускат следните факти:
"Yes, gasoline combustion produces harmful hydrocarbons. Gasoline is primarily composed of hydrocarbons, and when burned, it releases these compounds along with other pollutants like carbon monoxide and nitrogen oxides. Exposure to gasoline and its fumes can lead to various health issues, including respiratory problems, skin irritation, and even neurological damage."
Това е доказателство, че когато световните кукловоди имат намалена печалба (щото бензиновата фракция е повече от дизеловата при рафинирането на петрола), тогава измислят и т.нар. скандали като "дизелгейт", за да обърнат нагласите на хората по света, чрез овладените си медии!
И сега какво?!
Караме "модерни" електрички (зареждани с ток от въглища), както и кекави съвременни бензини, бълващи отрова и харчещи поне с по 2л/100км повече от еквивалентен дизел, но това било модерно и в крак със спуснатата мода?!
Ама такава е, както казах по-рано днес, щом има риби, ще има и рибари!
20:38 14.08.2025