Dacia отново на върха: 10-те най-популярни автомобила в Европа

2 Септември, 2025 11:27 13 828 18

  • dacia-
  • sandero-
  • европа-
  • продажби-
  • нови автомобили

Моделът Sandero води в продажбите

Dacia отново на върха: 10-те най-популярни автомобила в Европа - 1

Макар и съпътствана от сериозни сътресения, като напускането на шефа Дени льо Вот, румънската марка Dacia продължава да се представя повече от отлично на европейския пазар. И това на фона на глобалните промените в ръководството на Renault след напускането на баш шефа Лука де Мео. Въпреки всички тези рокади по върховете продажбите на румънската марка отново бележат ръст.

Този успех е показателен за устойчивостта на Dacia и ясната ѝ пазарна стратегия, която продължава да печели доверието на клиентите. Според данни на Autostat, хечбекът Dacia Sandero е най-продаваният автомобил на европейския пазар през юли 2025 година. С резултат от 21 хиляди продадени бройки, моделът изпреварва сериозни конкуренти и заема челната позиция.

На второ място в класацията се нарежда Volkswagen T-Roc с 20 700 продадени бройки, докато третата позиция е за Toyota Yaris Cross, избран от 17 хиляди европейци. Ето и топ 10 на най-продаваните автомобили в Европа през месец юли 2025 година:

Dacia отново на върха: 10-те най-популярни автомобила в Европа

В отделно проучване, проведено от Autostat, се разкрива основната причина за спада в търсенето на нови автомобили. Според 63% от анкетираните, високите лихвени проценти в банките са ключовият фактор, който влияе негативно на пазара.

Но тази класация показва, че въпреки промените в пазарните тенденции, някои модели остават изключително популярни сред европейските потребители.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Ставри

    26 16 Отговор
    Добре, че бяха румънците, да пооправят реномето на френските автамабили.
  • 2 Чакам новия мотор

    23 10 Отговор
    Хибрид, 1.2 литра, 3 цилиндъра (не се смей!), LPG, 140 коня.
  • 3 един

    42 21 Отговор
    Имам Сандеро Степуей , фабрично на газ. 3 цилиндъра , 100 коня. Идеално е, возя се по-евтино от малък дизел.
    Зимата на -15 : 3 мин след палене имам парно. Не го давам за никакви 15 годишни отпадъци, на незнайно колко км. , та ако ще да са с всички екстри на света и с кожен салон от благороден елен.

    Коментиран от #12, #13, #16

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    41 12 Отговор
    Класацията явно показва:
    НАРОДЪТ О.Б.Е.Д.Н.Я❗
    В топ 5 няма нито един ИСТИНСКИ автомобил🚘
    А само транспорт от тА до тБ 🚘❗
  • 5 сектант

    19 6 Отговор
    взимаш - караш - хвърляш - без изобщо да ти пука кво що - е тва е кола

    Коментиран от #18

  • 6 Ни Рено, ни кола!

    17 27 Отговор
    Който е свикнал с каруца и Дачия му харесва!

    Коментиран от #8

  • 7 Ханс

    17 0 Отговор
    Ама ама то иновации! Ама ама то мултимедия! Ама ама то екология! Ама ама електрическото бъдеще!
  • 8 Дфен

    11 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ни Рено, ни кола!":

    Имаш в предвид немски премиум за каруца и Дачията му е космос

    Коментиран от #9

  • 9 Нема Шанс

    9 19 Отговор

    До коментар #8 от "Дфен":

    Трябва много да се мразиш , за да караш Дачия или шкода
  • 10 От класацията

    29 5 Отговор
    Става ясно едно, Европа се застреля в краката и народите и обедняха. Логично, бедният човек купува евтинджос тенеке.
  • 11 Тротинетка чат бот

    8 10 Отговор
    Тесла У е най продавания автомобил вече трета поредна година.Статистически е доказано.
  • 12 Въпрос на избор

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "един":

    Чисто нова Дачия си върви с обезценката от около 30% за нов автомобил след около година. В такъв период на ръст на цените на всичко в комбинация с кризата около ковид и забавените с месеци и години доставки, че тази динамика на цените прави трудно да се изчисли кое колко изгодно е. Карам тойота Д4Д от 2011г., за над 3г съм дал под 500 лева за ремонт, смяна на маслото ми е малко над 100 с фирмено от Тойота. Зимата пали без проблем. Доста икономична като разход извън града. Като гледам обявите - бих я продал с около 15-20% под това, за което я купих. Т.е. пример, че за три години разходите и амортизацията по нея са ми никакви. Та от моя гледна да купя чисто нова малка количка, която ще се поддържа в официалния сервиз, т.е. 300 лева примерно за масло, същата количка на газ е известна на немалко хора като проблемна и доста такива в момента чакат сервиз на газовата уредба, и то не чакат от миналата седмица, и след три години ще загубя някъде около 40% от цената, също не ми е особена оферта. Единствено ако ще навъртам едни 2500-3000км месечно градско, ще се налага да паркирам по няколко пъти дневно при липса на място, и в общи линии съм наясно, че тази кола ще я карам до малко преди изтичането на гаранцията. Та въпрос на нужди, предпочитания и възможности.

    Коментиран от #14

  • 13 4444

    9 7 Отговор

    До коментар #3 от "един":

    Да не ти се налага да разбираш колко са здрави ламарините на тези сапунерки.

    По-добре 3-5 годишна кола от сериозна марка, вместо Дачия.
  • 14 Дфен

    1 5 Отговор

    До коментар #12 от "Въпрос на избор":

    От личен опит ти казвам че грешиш.
  • 15 Дейвид

    4 2 Отговор
    Колата и телефона са консуматив в 21-ви век. Затова Дачия е много популярна като служебна кола - струва сравнително евтино, пише се фирмен разход, кара се душмански до изтичане на гаранцията, след това се бракува и се продава за 20% от стойността като нова и сметката излиза. Колкото до частните лица - ако имаш доход половин милион еврака на година, ще караш някакъв премиум от ниските моделни линии и ще се фръцкаш с айфон, ако изкарваш 20 бона, ще се дрънкаш в Дачия и ще ползваш телефон за 100 Е. В Германия и Франция отдавна минаха времената, когато средната класа си сменяше колите на всеки 5 години, и си позволяваше коли от реален среден клас. Понастоящем средната класа "клекна" навсякъде по света и вече съвсем не е "средна", и не си сменят колите, дори като станат на по 20 год, ако са читави (и оттук липсата на свестни здрави коли на вторичният пазар). Когато им се наложи да купят нова кола, избират най-евтиното - отделно, че швабите са страшни цънцари.
  • 16 Баща ти

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "един":

    Като се събуди,чаршафът пак мокър….
  • 17 Инж. Иван Иванов

    2 5 Отговор
    Да караш дачия е големо унижение, само като си помисля и се погнусявам и искам да се мия с белина, защото се чуствам омърсен.
  • 18 122111

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    Резултата- милиони тонове скрап. За пластмасата да не говорим.