Dacia, автомобилният производител, известен със своята прагматичност, направи голям пробив, който може да промени представите за достъпните автомобили. Компанията започна серийното производство на изцяло новия двигател Horse HR 12. Той е първият в света, който разполага с директно впръскване на втечнен нефтен газ (LPG).
Как работи новият двигател?
Двигателят Horse HR 12 е съвместен проект на Renault r Geely. Той представлява 1.2-литров турбо бензинов агрегат с три цилиндъра. Неговата иновация е в това, че за разлика от конвенционалните системи, в които газът се подава индиректно, тук той отива директно в горивните камери. Тази технология подобрява ефективността, увеличава мощността и прави двигателя по-издръжлив.
Новият двигател също така е оборудван с турбокомпресор и интегриран 48-волтов електрически стартер. Той подпомага автомобила при ускорение и намалява разхода на гориво.
Мощност и екология
Новият агрегат е мощен и екологичен. Той достига системна мощност от 140 конски сили, което го прави конкурентен на традиционните бензинови двигатели. Когато работи на пропан-бутан, той отделя с около 9% по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензиновия си режим. Двигателят отговаря на стандартите Евро 7.
Кой модел ще бъде първият?
Първият модел на Dacia, който ще получи този иновативен двигател, ще бъде новото поколение на популярния кросоувър Duster. След това, двигателят ще бъде монтиран и на други модели на марката. Производството на двигатели се извършва в румънския завод в Миовени.
Разработването на Horse HR 12 е важна стъпка за Dacia, тъй като ѝ позволява да продължи да предлага технологични решения на достъпна цена, като същевременно разширява възможностите на своите модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Страшен двигател
11:39 03.09.2025
2 пенчо
Коментиран от #3, #13
11:40 03.09.2025
3 Здравей
До коментар #2 от "пенчо":
Точно това щях да пиша. Хюндай и Кия ги правят вече повече от 10 години. К 5 е много разпространен дори в БГ. Какви иновации, какви нови разрабитки🤣Коментиран от #6, #15
11:45 03.09.2025
4 сектант
Коментиран от #10
11:46 03.09.2025
5 Скраб!
11:53 03.09.2025
6 Ми той
До коментар #3 от "Здравей":
И кавал H5 имаше такава газова. Страшна новост11:57 03.09.2025
7 Ха ха ха
12:52 03.09.2025
8 Факт
Докато други производители масово "смаляват" двигателите, Mazda тръгва по друг начин и го нарича "rightsizing/точното оразмеряване". По време на тестовете в Барселона, пробвахме дали CX-60 вече не е дори по-икономичен от своя предшественик.
CX-60 се предлага с три двигателя, като plug-in хибриден бензинов двигател, с по-големия дизелов двигател, всеки със задвижване на всички колела или в дизеловата версия със задно предаване, която карахме. Всеки вариант е оборудван с 8-степенна автоматична трансмисия, по-малкият дизел осигурява 147 кВт/200 к.с. и има висок въртящ момент от 450 Нм, който е типичен за дизела.
Освен това има 48-Волтова M Hybrid Boost система, която действа директно върху входния вал на осемстепенния автоматик с електрически мотор с мощност 12,4 кВт/17 к.с. Поради по-опростената си структура като редови двигател, новият двигател е на същото ниво на тегло като стария 4-цилиндров дизел в предшественика. Всичко това води до WLTP разход от само 5,0 литра на 100 км и CO2 емисии от 130 - 128 г/км.
За почти двутонен SUV с редови шестцилиндров дизел и големи 20-цолови гуми, това е заявление. Между другото, друг отбор, който много държеше на икономията, завърши същия маршрут само с 3,67 л/100 км. Затова Mazda без да обещава много ни показа един от най-ефективните дизелови двигатели, налични днес. Можете да карате CX-60 между четири и шест литра на 100 км б
Коментиран от #11
12:54 03.09.2025
9 Баровеца
Коментиран от #14
13:40 03.09.2025
10 Калоян
До коментар #4 от "сектант":
Бързо вече няма. След като въведоха средна скорост.14:29 03.09.2025
11 Дфен
До коментар #8 от "Факт":
И остана да кажеш цената и тя е колкото две Дачии15:19 03.09.2025
12 Радойчо Славуй
16:26 03.09.2025
13 Франция - Китай
До коментар #2 от "пенчо":
Нали виждате: Renault Geely. Колко френско остава в новите автомобили и двигатели? Не че като бяха само френски чупеха скалата за популярност. Сега не се интересуват да да популярни, а до оцелеят при инвазията от Китай. Все пак Remault е държавна собственост, а франсетата ще направят всякакви врътки, за да не изпаднат в 3-та глуха. Бяха Renault-Nissan…нещо не се получи добре с японците. И на двете марки качеството падна. Сега пробват с Китай.19:39 03.09.2025
14 Да ама не
До коментар #9 от "Баровеца":
Нали разбираш, че ако това което пишеш не е плод на мокрите ти фантазии, БМВ 7-ма серия, нова се различава по много неща ат КИА! Като и аз докато карах Рено, Пежо и Опел си мислех - голяма работа, имат мощност, какво са по-различни от БМВ. Когато имах възможност и се сдобих с ново, не 4-ри цилиндъра БМВ, си казах - егати бараките които съм карал досега. Накратко - има защо разликата в цената да е такава. Има и защо, собственика или шофьора да не може да направи разлика. Драги приятели пишещи тук: не се заблуждавайте, че хората с пари не си правят сметката и хвърлят пари за лукс автомобили, ей така просто, ако разлика няма. Много от хората с добри финансови възможности НЕ СА по-глупави от средно статитистическата разбирач. Голяма част от такива хора, не са станали каквито са, защото не разбират и не ги интересува какво купуват или в какво инвестират. По-внимателно с изводите.Коментиран от #17
19:52 03.09.2025
15 Опа
До коментар #3 от "Здравей":
Корейците ама техния 2.0 газ е 147 коня, 4 цил. спънат кон е.А франсетата дават 1.2 140 турбоо което ще е доста пъргав в една Логан примерно или в Меган седан . Французина когато е правил бензинови мотори и дизелови мотори, Корейките къде бяха Алоо...
Коментиран от #16
23:35 03.09.2025
16 ддд
До коментар #15 от "Опа":
1.2 турбо с живот 150-200к км. 2.0 атмосферен двигател с живот 500-700к.09:14 04.09.2025
17 Паисий е жив
До коментар #14 от "Да ама не":
Ако си мнооого чувствителна душа - много е важно да е премиум кола. Ако си имаш други и нормални приоритети - все ти е тая. Имам 6 цил. С-класа и Дъстър. Абсолютно ми е все тая с какво си върша работата. Даже дачията ме кефи много, защото последният ремонт на мерца (нищо фрапантно) беше1600лв., а на дачията - амортисьори, макферсони, дискове и накладки - 350 лв.22:14 04.09.2025