Още за новите "дачии" с новия двигател и АГУ с директно впръскване

3 Септември, 2025 11:31 13 211 17

  • dacia-
  • lpg-
  • двигател

Двигателят Horse HR 12 е съвместен проект на Renault r Geely

Още за новите "дачии" с новия двигател и АГУ с директно впръскване - 1

Dacia, автомобилният производител, известен със своята прагматичност, направи голям пробив, който може да промени представите за достъпните автомобили. Компанията започна серийното производство на изцяло новия двигател Horse HR 12. Той е първият в света, който разполага с директно впръскване на втечнен нефтен газ (LPG).

Как работи новият двигател?

Двигателят Horse HR 12 е съвместен проект на Renault r Geely. Той представлява 1.2-литров турбо бензинов агрегат с три цилиндъра. Неговата иновация е в това, че за разлика от конвенционалните системи, в които газът се подава индиректно, тук той отива директно в горивните камери. Тази технология подобрява ефективността, увеличава мощността и прави двигателя по-издръжлив.

Новият двигател също така е оборудван с турбокомпресор и интегриран 48-волтов електрически стартер. Той подпомага автомобила при ускорение и намалява разхода на гориво.

Мощност и екология

Новият агрегат е мощен и екологичен. Той достига системна мощност от 140 конски сили, което го прави конкурентен на традиционните бензинови двигатели. Когато работи на пропан-бутан, той отделя с около 9% по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензиновия си режим. Двигателят отговаря на стандартите Евро 7.

Кой модел ще бъде първият?

Първият модел на Dacia, който ще получи този иновативен двигател, ще бъде новото поколение на популярния кросоувър Duster. След това, двигателят ще бъде монтиран и на други модели на марката. Производството на двигатели се извършва в румънския завод в Миовени.

Разработването на Horse HR 12 е важна стъпка за Dacia, тъй като ѝ позволява да продължи да предлага технологични решения на достъпна цена, като същевременно разширява възможностите на своите модели.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Страшен двигател

    51 8 Отговор
    Очакваме скоро с един цилиндър и то от пластмаса за дълговечност
  • 2 пенчо

    20 7 Отговор
    Сетихте се . Корейците имат такива двигатели от преди 10 години

    Коментиран от #3, #13

  • 3 Здравей

    28 3 Отговор

    До коментар #2 от "пенчо":

    Точно това щях да пиша. Хюндай и Кия ги правят вече повече от 10 години. К 5 е много разпространен дори в БГ. Какви иновации, какви нови разрабитки🤣

    Коментиран от #6, #15

  • 4 сектант

    10 17 Отговор
    Ако човек не го интересува какво кара и иска просто да му свърши задачата и да го закара комфортно, луксозно и икономично - дъстъра е колата - ако иска да го закара и бързо - БМВ

    Коментиран от #10

  • 5 Скраб!

    25 23 Отговор
    Който е свикнал да кара каруца, харесва и Дачия!
  • 6 Ми той

    8 7 Отговор

    До коментар #3 от "Здравей":

    И кавал H5 имаше такава газова. Страшна новост
  • 7 Ха ха ха

    25 5 Отговор
    Джип с три цилиндъра и наличен с гирлянди от турбини. Позорище.
  • 8 Факт

    15 5 Отговор
    Mazda отново се развихри и въвежда 3,3-литров, редови, шестцилиндров, турбо дизел в CX-60!
    Докато други производители масово "смаляват" двигателите, Mazda тръгва по друг начин и го нарича "rightsizing/точното оразмеряване". По време на тестовете в Барселона, пробвахме дали CX-60 вече не е дори по-икономичен от своя предшественик.
    CX-60 се предлага с три двигателя, като plug-in хибриден бензинов двигател, с по-големия дизелов двигател, всеки със задвижване на всички колела или в дизеловата версия със задно предаване, която карахме. Всеки вариант е оборудван с 8-степенна автоматична трансмисия, по-малкият дизел осигурява 147 кВт/200 к.с. и има висок въртящ момент от 450 Нм, който е типичен за дизела.
    Освен това има 48-Волтова M Hybrid Boost система, която действа директно върху входния вал на осемстепенния автоматик с електрически мотор с мощност 12,4 кВт/17 к.с. Поради по-опростената си структура като редови двигател, новият двигател е на същото ниво на тегло като стария 4-цилиндров дизел в предшественика. Всичко това води до WLTP разход от само 5,0 литра на 100 км и CO2 емисии от 130 - 128 г/км.
    За почти двутонен SUV с редови шестцилиндров дизел и големи 20-цолови гуми, това е заявление. Между другото, друг отбор, който много държеше на икономията, завърши същия маршрут само с 3,67 л/100 км. Затова Mazda без да обещава много ни показа един от най-ефективните дизелови двигатели, налични днес. Можете да карате CX-60 между четири и шест литра на 100 км б

    Коментиран от #11

  • 9 Баровеца

    17 7 Отговор
    Имам 10000 км на най-новата седмица на БМВ с цена 310000лв.Имам и КИА Спортидж на цена 40 бона.Освен ускорението и максимална скорост други предимства не виждам в БМВ, но винаги съм на тръни с него на път да не изпляска нещо.Киата е чук.

    Коментиран от #14

  • 10 Калоян

    16 1 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Бързо вече няма. След като въведоха средна скорост.
  • 11 Дфен

    9 1 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    И остана да кажеш цената и тя е колкото две Дачии
  • 12 Радойчо Славуй

    14 0 Отговор
    Хюндай произвеждат такива от 10 години. А автомобили с директно впръскване и газ течна фаза е пълно по улиците от 15 години
  • 13 Франция - Китай

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "пенчо":

    Нали виждате: Renault Geely. Колко френско остава в новите автомобили и двигатели? Не че като бяха само френски чупеха скалата за популярност. Сега не се интересуват да да популярни, а до оцелеят при инвазията от Китай. Все пак Remault е държавна собственост, а франсетата ще направят всякакви врътки, за да не изпаднат в 3-та глуха. Бяха Renault-Nissan…нещо не се получи добре с японците. И на двете марки качеството падна. Сега пробват с Китай.
  • 14 Да ама не

    4 8 Отговор

    До коментар #9 от "Баровеца":

    Нали разбираш, че ако това което пишеш не е плод на мокрите ти фантазии, БМВ 7-ма серия, нова се различава по много неща ат КИА! Като и аз докато карах Рено, Пежо и Опел си мислех - голяма работа, имат мощност, какво са по-различни от БМВ. Когато имах възможност и се сдобих с ново, не 4-ри цилиндъра БМВ, си казах - егати бараките които съм карал досега. Накратко - има защо разликата в цената да е такава. Има и защо, собственика или шофьора да не може да направи разлика. Драги приятели пишещи тук: не се заблуждавайте, че хората с пари не си правят сметката и хвърлят пари за лукс автомобили, ей така просто, ако разлика няма. Много от хората с добри финансови възможности НЕ СА по-глупави от средно статитистическата разбирач. Голяма част от такива хора, не са станали каквито са, защото не разбират и не ги интересува какво купуват или в какво инвестират. По-внимателно с изводите.

    Коментиран от #17

  • 15 Опа

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "Здравей":

    Корейците ама техния 2.0 газ е 147 коня, 4 цил. спънат кон е.
    А франсетата дават 1.2 140 турбоо което ще е доста пъргав в една Логан примерно или в Меган седан . Французина когато е правил бензинови мотори и дизелови мотори, Корейките къде бяха Алоо...

    Коментиран от #16

  • 16 ддд

    3 5 Отговор

    До коментар #15 от "Опа":

    1.2 турбо с живот 150-200к км. 2.0 атмосферен двигател с живот 500-700к.
  • 17 Паисий е жив

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Да ама не":

    Ако си мнооого чувствителна душа - много е важно да е премиум кола. Ако си имаш други и нормални приоритети - все ти е тая. Имам 6 цил. С-класа и Дъстър. Абсолютно ми е все тая с какво си върша работата. Даже дачията ме кефи много, защото последният ремонт на мерца (нищо фрапантно) беше1600лв., а на дачията - амортисьори, макферсони, дискове и накладки - 350 лв.