Семейството самолети Airbus A320 се превърна в най-произвеждания самолет в историята на гражданската авиация, изпреварвайки по общо производство основния си конкурент Boeing 737, съобщава аг. Reuters, позовавайки се на доклад на британската консултантска компания Cirium.
Рекордът е поставен, след като последният произведен самолет е доставен на саудитската авиокомпания Flynas. От началото на експлоатацията през 1988 г. са доставени 12 260 самолета от семейството A320. Airbus все още не е коментирал това постижение.
Airbus A320 е семейство тяснофюзелажни самолети за полети на средни разстояния. Представен през 1988 г., A320 направи технологичен пробив, превръщайки се в първия масово произвеждан пътнически самолет в света със система за управление „fly-by-wire“, позволяваща пилотските команди да се предават чрез компютър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #2
14:26 07.10.2025
2 За времето
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
си може би. Но от 1972 авиацията се промени доста, изискванията към машите и т.н. За А320 нищо чудно. Особенонно модификациата им НЕО е доста приятна машшна.Доста по тиха е, вярно е че седалките се редят според авиокомпанията, но поне при Луфтханза не ми чупят колената от предния ред, а съм 1.95.. Раян с техните 737 за мен са мъка.Коментиран от #3
14:47 07.10.2025
3 Хохо Бохо
До коментар #2 от "За времето":
А320 е хубав самолет докато не се повреди във въздуха.Коментиран от #5
14:59 07.10.2025
4 бай Даньо
18:01 07.10.2025
5 нахохобохания
До коментар #3 от "Хохо Бохо":
лети на рокета ве18:27 07.10.2025
6 мхм
13:10 08.10.2025
7 Летя доста често !
като комфорт , да растоянието за колената е по - добро от това "Боинг" от същата класа , но не е достатъчно,да не говорим за тоалетните и на двата модела, ужас и мъка!
Ако не си "засечен модел- атлет " в някоя гим - зала ,почти винаги има проблем със сваляне на масичката! А стюардесата и този до теб винаги се търка в рамената ти!
Има някой модели на "Ербас " масичката е изрязана навътре и корема се побира ,...
но за мен, винаги е зор или на границата! Тежа не повече от 122 килограма!
Седалките и в двата модела са издълбани като спортни седалки" Рекаро",твърди,
след един час полет "задника е дърво, нямат нужната мекота и удобство!
Седалките на" Емърджънси изходите" са удобни и са добро решение , за коленете и яките люде, но взеха да взимат пари и за тази " екстра"!
Да сравняваме "Туполевските бракми" с тези машини е просто несериозно прдложение!
10:21 23.11.2025