Годините след пандемията развиха значително сегментът „лукс“. Разглеждайки данните на луксозните брандове във всички сфери – започвайки от модните марки, преминавайки през луксозните яхти, автомобили и самолети и завършвайки с луксозните места за почивка или покупка на шикозна вила, повсеместно се отчита ръст на потреблението и респективно на приходите. Луксът вече има ново измерение, категорични са специалисти и прогнозират, че до 2030 г. сегментът ще продължи да се развива с бързи темпове.
Всяка година през декември Кан е домакин на най-голямото изложение за луксозни дестинации за почивка. България обаче не участва. Държавата, в лицето на заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева заяви, че държавата ще съдейства за български щанд на това реномирано събитие.
България има уникална природа, а през последните години се разкриха и доста луксозни хотели, комплекси от затворен тип в близост до живописни природни места с отлична кухня и невероятна природа. Предизвикателствата пред развитието на сектора обаче не са един и два. На първо място е липсата на инфраструктура. И тук определено не става дума само за пътища, а цялостно обслужване, което е доста по-различно за луксозния сегмент от това за масовия.
Развитието на луксозния туризъм не е възможно и без луксозна свързаност между България и света. Концесионерът на столичното летище „Васил Левски“ обяви мащабна програма по разкриването на нови дестинации и засилване сътрудничеството с бюджетните авиокомпании, с цел привличане на повече туристи. „Нискотарифните авиокомпании определено няма доведат богатия турист, който е типичния представител на луксозния сегмент“, категорични са от туристическия бранш. Необходимо е да се преговаря и да се направи възможно на столичното летище да кацат самолети на авиокомпании от ранга на Emirates или Etihad. Пътуването е ключова част от една луксозна ваканция, отбелязват от бранша.
Не на последно място е човешкият фактор. През последните 15 години няма летен сезон, в който да не се обръща внимание на липсата на добре образован персонал, а през последните 5 години дори вече се говори за липсата на какъвто и да е персонал. Това несъмнено е огромен препъни камък за развитието на сегмента на луксозния туризъм у нас, заключават туроператори и хотелиери.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Несъвместимо
Коментиран от #3
10:28 28.10.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Стойко
До коментар #1 от "Несъвместимо":
Това най-удобно се забравя .10:30 28.10.2025
4 Евтините
10:32 28.10.2025
5 мхм
10:41 28.10.2025
6 Глупави на квадрат
10:42 28.10.2025
7 нашите богаташи и те летят
10:45 28.10.2025
8 гост
10:53 28.10.2025
9 Любознателен
"Развитието на луксозния туризъм не е възможно и без луксозна свързаност между България и света"?? Каква луксозна свързаност бълнуваме, като ние една елементарна свързаност между два града нямаме.
10:56 28.10.2025
10 Студопор
11:01 28.10.2025
11 Луксозен селянин
11:04 28.10.2025
12 Гост
11:14 28.10.2025
13 Иван С
Коментиран от #16
11:23 28.10.2025
14 Пежо
11:43 28.10.2025
15 Сетила се мара да…..
Така че, дерзайте!
11:44 28.10.2025
16 Иване С,
До коментар #13 от "Иван С":
Ти колко искаш да му е заплатата? Рецепционистът е обикновен работник - не е нито шеф на рецепцията, нито управител на хотел! От всичките му езици доказани със “сертификат” ако може да каже десетина думи, пак добре! Освен това, на такава длъжност, в тази индустрия се разчита на бакшиши и други странични приходи. Така доходите ти спокойно ниха надхвърлили 2500! Но това, ако си наистина добър, а не заспал чиновник! Та така…Коментиран от #19
11:52 28.10.2025
17 Глупостите не спират в тази медия
11:53 28.10.2025
18 Айде бе
12:29 28.10.2025
19 Иван С
До коментар #16 от "Иване С,":
Ако си малко наясно, ще знаеш че е несериозно да разчиташ на бакшиш като основно възнаграждение. Бакшиша е добавка, не е заплата. А и бакшиш на администратор рядко някой дава, не е като при сервитьорите. Всички езици със сертификат се ползват активно и не са на ниво десет думи, много обективно съм го описал. Иначе много холивудски филми си гледал... 2500 са в мечтите ти. Вместо бакшиш българския турист предпочита :Благодаря много". Чуждестранният турист обикновено плаща с фирмена карта и изисква за всичко фактура. И не, администратора не е обикновен работник, той е лицето на хотела- посреща, изпраща, упътва , дава съвети.. Ако е недружелюбен и невежлив създава много лош имидж. Явно според теб освен собственика и управителя на хотела които в България 80 % са едно и също лице, никой друг не работи.... Няма хора за поддръжка, няма камериерки, готвачи, сервитьори...12:30 28.10.2025
20 SшдЯ
03:00 29.10.2025
21 Първо осигурете насъщния
08:03 29.10.2025
22 уфффф
05:43 30.10.2025
23 Наистина ли?
09:43 30.10.2025
24 Анонимен
09:48 30.10.2025
25 Сзо
14:28 30.10.2025
26 Вакли Бобинов
22:37 30.10.2025
27 Спасител 65год разведен
02:24 31.10.2025