Last news in Fakti

30 Август, 2015 12:21 13 795 16

Suzuki и Volkswagen се разделиха

  • volkswagen-
  • suzuki-
  • договор

Японският производител на коли Suzuki Motor Corp. слага край на партньорството си с германския концерн Volkswagen AG и изкупува от нея своите акции. Решението е взето след като Арбитражният съд на Международната търговска палата поддържа позицията на Suzuki, която още през 2011 г. обвини Volkswagen за неспазване на клаузи от договора им за партньорство и поиска незабавното му разтрогване. Тогава обаче, германският концерн отказа да продаде 19.9% от акциите на японския производител.

Договорът между Suzuki и Volkswagen беше подписан през декември 2009 г. През 2010-а германският автомобилен гигант придоби 19.9% от акциите на Suzuki на стойност тогава 2.5 млрд. USD, а днес – 1.87 млрд. USD. По този начин Volkswagen се превърна в най-големия акционер в Suzuki Motor Corp.

Договорът не донесе обаче очакваните резултати и между компаниите се появи конфликт на интереси. Suzuki също така бяха недоволни от факта, че Volkswagen се опитва да ги управлява все едно са дъщерна компания на германския концерн.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    4 0 Отговор
    Германците са видели конкуренция, на.рали са се от страх.
    Сузуки не се разваля, няма разход на резервни части.
    Ваг-.ните ще се разпаднат скоро, дъщерните фирми ще се отделят.
    Продажбите на боклуци на високи цени ще ги изгори!

    Коментиран от #2, #3

  • 2 9999

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "опсмопсус":

    хахахахахахахахах
    да се черпиш по - малко . :) :) :)
  • 3 spasov

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "опсмопсус":

    Добре де,като толкова плюете VW ,защо хората ги купуват?Защо в България има толкова много коли от концерна VW (VW,Scoda ,Seat,Audi) и други.Защо Голф е най-продаваната кола в СВЕТА?В Европа най-продаваните модели са Голф и Поло.Също има ръст на продажбите на Fox i Lupo.Ако са толкова голям боклук,колкото всички вие "разбирачи" ги изкарвате ,защо хората продължават да ги купуват,а не ги отбягват?

    Коментиран от #6, #8, #10

  • 4 БРО

    1 1 Отговор
    Благодаря. Оправи ми настроението. Комиците и Аламинут ряпа да ядат пред теб.
  • 5 Роко

    2 1 Отговор
    Купуват се само Голф 2 и някое и друго Поло, произведено преди 1992 година, защото са корави и бедният Българин може да си ги позволи.
    Ако имаше средства, всеки би предпочел Сузуки!
    Разбирачите казват: "Каквато и да е, но ЯПОНСКА да е"!
    "опсмопсус" е абсолютно прав!
    А най-добрите, световно признати модели за "Лексус" и "Инфинити", но са твърде "кисели" за Българския джоб!!!
  • 6 японците са супер

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "spasov":

    Хората са глупави,и са мнозинство.
  • 7 spasov

    1 0 Отговор
    Роко,че има стари коли в България,има.Ама ти разхождаш ли се по улиците?Повечето коли ,които се карат са между 1999-2005.В момента масовата кола на българина е голф 4.Евтин за поддръжка и надежден.Виждам,че доста хора взех да купуват пасат 6 ,голф 5.Така че нека бъде рационални ,а не злобари и да си казваме как стоят нещата ,а не напразно да се лъжем.Да не говорим,че много фирми използват за служебни автомобили Шкода.Лексус и Инфинити не се карат и много по Запдана Европа, дето хората имат повече пари от нас,те са практични ,а като нас ,щом видим малко пари и веднага дай да си купим Мерцедес или БМВ да ни видят всички какви гъзари сме.
  • 8 Папур Шпеков

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "spasov":

    VAG още много Голфове трябва да продаде докато задмине Корола.
  • 9 миииииии

    0 0 Отговор
    Чак пък боклуци не мисля, че са колите на VAG - доста прилични са и като всички фирми и те може и да имат някой малко по-не сполучлив двигател, ама имат и много добри, здрави и надеждни през годините. Цените им за резервни части не мисля че са някакви кожодерски - по-скоро нормални/съизмерими в сравнение с другите, а и на всяка стара кола мисля че е нормално да и се развали нещо дребно.

    Обаче и на мен ми се струва, че искат прекалено много за модели на шкода, ауди, сеат и фолксваген дето имат еднакви части или пък ползват от някое предишно поколение. Алчни са си и в частите освен това (то от там се печели най-много,де)!

    Коментиран от #11

  • 10 S Doichinov

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "spasov":

    Най продавана в света е Корола.Голф 4 взе да изчезва
  • 11 S Doichinov

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "миииииии":

    Противоречиш си в коментара.Евтини са или скъпи резервните части на ВАГ?
  • 12 капитан европа

    0 0 Отговор
    благодарени е на фолксваген ги има тия смшки сусусусусус
  • 13 injenera

    0 0 Отговор
    http://www.autoevolution.com/cars/suzuki-vitara-2014.html#aeng_suzuki-vitara-2014-16d-4wd-6mt-120-hp

    Проверете разхода на Сузуки Житара и мо покакажете подобен на VAG
  • 14 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Без да се обиждаме, Ваг-.ните има какво да покажат.
    НО са бзбожно скъпи и еднакви!

    Ауди имат уникални резачки, S и RS серията!
    Обаче А8=малкаА6, тя пък е =малка А4=още по-малка А3!
    Е да ме прощават, карам японско!
  • 15 Дошо

    0 0 Отговор
    СОЦваген не разполага с технологии, които да ни бъдат полезни и да представляват интерес за нас.Това бяха думите на директора на Сузуки преди 2 години.И то беше ясно, че е така де.Някаква изостанала германокитайска фирмичка се опитва да дава акъл на японци - СМЯХ.Изхода е очакван и нормален!
  • 16 dak

    0 0 Отговор
    И аз не харесвам особено Ваг обаче фактите говорят: имаме едно Ауди А3 и една 80ка в семейството А3то си е Голф 4 , скъсахме ги от каране на газ и няма мърдане , цените на частите са смешни , ламарината не гние и са страшно удобни коли. Клапаните на японките прегарят от газта , вярно, че по рядко се чупят но цените на частите са двойни и тройни спрямо тези на ВАГ и няма какво да ги коментираме. Работна кола която да ти робува а не да я изкарваш веднъж в седмицата само ВАГ от по ниския клас. Високия клас е друга бира :)