Белгийски учени откриха пряка зависимост между снимката във Facebook профила на кандидата за работа и шансовете му да бъде назначен. При оценка на кандидат за дадена позиция работодателите отдават голямо значение на снимката, която той е поставил в социалната мрежа. „Правилният” фотос може да увеличи шансовете за назначаване до 40%.
„Кандидатът с най-благоприятна профилна снимка във Facebook получава с 21% повече отговори от компании, в които е подал документи за работа, в сравнение с този, който е сложил по-нестандартна снимка”, казва проф. Стейн Баърт от Гентския университет. За да докажат това, изследователите са пуснали 2112 фалшиви документи за работа до реални фирми, които търсят служители. Единственото, което е било по-различно в документите на „кандидатстващите” са били образованието, името и профилната снимка във Facebook. Създаден е бил и същия брой акаунти в социалната мрежа като единствената обществено достъпна информация е била профилната снимка.
Резултатите са показали, че снимка №1 и №2 са по-благоприятни за получаване на работа за разлика от №3 и №4, като №3 е имал повече шансове да получи работа в сравнение с №4. Друга тенденция е, че профилите на по-образованите хора се посещават по-често от тези с по-малко познания. Учените обясняват това, че последните по-бързо биват отсети по време на подбора за дадена позиция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА