Защо самолетното гориво е по-скъпо в Русия от Европа? Този въпрос проверява от дни руската Федерална антимонополна служба (ФАС).
Службата е разпратила дори специални писма до производителите на горивото с въпроси за формиране на цените на горивото за самолети.
Отговорите се очакват до две седмици, а до месец след това антимонополната служба трябва да направи анализ на събраната информация и да излезе с решение.
Президентът на профсъюза на летците Мирослав Бойчук се чуди пред в. „Ведомости“ на какво основание цените на керосина са поскъпнали средно в Русия с 5% до 35 000 рубли за тон, а в Москва – с 10% до 37 000 рубли за тон. От ФАС пресмятат, че 600 рубли се дължи на увеличения акциз, а други 300 рубли идват от данъците.
В същото време керосинът се търгува на борсата в Санкт Петербург за 28 700 рубли за тон.
На летищата в Русия се движи средно около 33 000 рубли, а в Омск, Томск и Ростов на Дон то достига до 48 000 рубли за тон.
Близо 25% от разходите на авиокомпаниите са за керосин. Това заяви заместник - генералния директор на авиокомпания S7 Дмитрий Куделкин. Той отбелязва, че през есента на 2015 г. самолетното гориво в Ротердам е било по-евтино от Москва, а става дума за руско експортно гориво.
Представители на „Газпромнефт-аеро“ и „Роснефт-аеро“ не са отговорили на въпросите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 олер
13:21 11.02.2016
2 тошибиян
13:28 11.02.2016
3 честно
07:36 12.02.2016
4 стратокастър
14:54 12.02.2016