25 Юни, 2018 09:33 9 779

За работата в една от водещите фирми за здравни асистенти във Великобритания

  • работа-
  • фирми-
  • великобритания-
  • асистенти-
  • здравеопазване
За работата в една от водещите фирми за здравни асистенти във Великобритания - 1
Снимка: Avanta Care Ltd

Avanta Care Limited е британска компания, директно търсеща и наемаща служители в сферата на здравните грижи. Работят с повече от петстотин старчески домове и хосписи на територията на цяла Великобритания, като се позиционират на първо място на пазара. Компанията се слави с множество акредитации, които притежават. Наред със задължителните лицензи за дейността им, те са акредитирани и от Investors in people, което само по себе си говори, че полагат грижа за техните служители и ги развиват.

За работата в една от водещите фирми за здравни асистенти във Великобритания
Снимка: Сребрина Куманова

Сребрина Куманова - Overseas Recruitment and executive for Bulgaria, Greece, Cyprus and Croatia, разказва за подбора на добри специалисти и перспективите за кариерно развитие в компанията.

Г-жо Куманова, какви кандидати търсите в момента и по какъв начин успявате да ги намерите?

В последно време социалните мрежи предлагат много и различни начини за таргетиране на потенциални кандидати. Аванта Кеър не прави изключение, тъй като ползваме всички съвременни комуникационни канали. Публикуването на обява, обаче, в сайтовете за обяви за работа за българския пазар в частност, остава един от сигурните начини да достигнем до кандидатите. Затова и успешно работим със Zaplata.bg вече толкова време. Работодателите, както и кандидатите за работа, могат да разчитат, че от една страна обявлението, а от друга апликацията на кандидата ще достигнат до човека или групата от хора, за която са предназначени.

Kаква е стратегията Ви за привличане и задържане на таланти в компанията Ви?

Като начало сме фокусирани върху специфична група кандидати за работа – тези с опит в сферата на обгрижването или с образование в сферата на здравеопазването, останалото се върши от Британската среда, тъй като тук развитието се случва наистина и на всеки, който го желае и работи за него. Имаме и различни инициативи, като Star employee of the month и система на покачване на възнаграждението, в зависимост от прослуженото време в компанията. В допъление, сферата ни на работа налага всички наши служители да поддържат сертификатите си актуални и регулярно да се явяват на изпити, което ги мотивира с всеки изминал изпит, за да се целят по-високо, тоест към по-високото ниво като квалификация и съответно позиция. Британското правителство определи като приоритетна за следващите двадесет години индустрията на здравето и грижата, така че съм убедена, че и след Brexit ще има глад на квалифицирани кадри, каквито неминуемо са българските кандидати за работа.

Срещатe ли трудности при намирането на добри специалисти?

И да, и не, защото ежедневно много хора се свързват с мен, не винаги обаче те отговарят на нашите изисквания за опит и езиковия умения. От друга страна ние сме търпеливи и обикновено даваме на кандидатите достатъчно време да повишат нивото си на владеене на езика и до няколко месеца, те стават част от екипа ни. Другото предизвикателство, лично пред мен е, че работата ми е свързана с таргетиране на така или иначе вече обезкървеното съсловие на медицинските сестри в България и привличането на тези кадри, като специалисти във Великобритания. Предизвикателството е по-скоро емоционално и често се налага да потисна патриота и българката в мен и да бъда просто професионалист, без национални белези и пристрастия.

Какви качества трябва да демонстрира кандидатът, за да ви впечатли?

За да ме впечатли един кандидат трябва на първо място да знае какво иска, защо го иска и как смята да го постигне, тоест този човек трябва да има цел и план как да я постигне. Увереността се цени високо в британската култура и като цяло в западните култури, а скромността е по-скоро негатив. Това не означава, че не наемаме скромни хора, а че кандидатите за работа трябва да се запознаят с културните различия в страната, в която кандидатстват за работа и да се опитат да се адаптират към тях, за да се развиват успешно в новата за тях среда. Разбира се, владеенето на английски език на поне средно ниво и макар и личен опит в сферата на грижата, са другите две умения, които успешния кандидат за работа в нашата индустрия трябва да притежава.

Какви въпроси задавате най-често и какви отговори очаквате да чуете?

Винаги се фокусирам върху мотивацията на кандидата, неговите умения и личностни качества. Не мога да кажа, че следвам стриктно някакъв темплейт или, че интервюто е напълно структурирано. Следвам темпото на кандидата и т.нар. полу-структурирано интервю, но винаги питам кандидата за целта на кандидатурата му, за да мога правилно да го насоча и да дам максимално ясна представа за работата, защото голям брой от кандидатурите за работа, които получаваме са от хора, които просто искат да имигрират или са недоволни от нивата на заплащане в България. Подбора е двустранен процес – ние, предтсавителите на работодателите избираме кандидати, но и кандидатите си избират работодател, затова максималната прозрачност и искреност са от първостепенно значение. Позицията на здравния асистент или медицинската сестра са добре заплатени във Великобритания, но изискваме и редица личностни качества, като грижовност, емпатия и милосърдие, които кандидатът трябва да демонстрира по време на събеседването, за да бъде одобрен.

Какви са най-често срещаните грешки на кандидатите по време на интервю?

Една от най-често срещаните грешки на кандидатите за работа, по време на интервюто е, че не са се запознали с профила на позицията, за която кандидатстват или с изискванията за нея, защото именно по време на събеседването проличава. Работата в сферата на обгрижващите професии е изключително отговорна работа и ако кандидата подходи безотговорно още в началото, при самото кандидатстване и не се запознае в детайли с описаното в обявлението, то той автоматично няма как да бъде одобрен на следващ етап.

Какви са перспективите за кариерно развитие, които предоставяте във Вашата

компания? Много от нашите служители са били медицински сестри или рехабилитатори в България. Именно възможността да работят по специлаността си тук, при едни безпорно по-добри материално – технически условия е една от най-честите възможности за развитие. Разбира се и служителите без опит в здравната сфера или обгрижващите професии, също могат да получат развтие, защото повишаването на квалификацията е пряко обвързано с развитието в кариерата – всеки, който се стреми и развива като квалификация, получава и развитие в кариерата, което пък от друга страна е обвързано и с повишаване на възнаграждението.

Какви възможности за обучение осигурявате на служителите в компанията?

Всички наши служители преминават задължително квалификационно обучение още след пристигането си във Великобритания. Разполагаме с тренинг център, където обучаваме служителите в съответствие със задължителните петнадесет стандарта за позицията на Здравния асистент във Великобритания. При постъпване на работа служителите преминават кратко въвеждащо обучение, а през определен период от време трябва да се ресертифицират, в съответствие с новостите в сферата или с цел, просто опресняване и поддържане на знанията си. За тези, които желаят развитие предоставяме възможност и за повишаване на квалификацията и обучение за по-висока квалификация.

Имате ли HR инициативи, които бихте определили като иновативни?

Великобритания е доста старомодна и едновременно с това модерна страна, та така и ние, ползваме успешно всички познати методи за подбор, развитие и задържане на персонала, в съответствие с местните закони. По-важно е инициативите да са ефективни, отколкото иновативни. В сферата, в която се развиваме на Британския пазар има много подобни на нас компании, но ние се отличаваме с прозрачност и грижа към служителите си, а всеки доволен служител може да спомогне за разрастването на компанията и увеличаване на пазарния дял в сегмента, в който оперираме, като просто сподели положителна обратна връзка за нас, като работодател.

Какви са плановете Ви за развитие през тази година?

Плановете ни са да използваме оптимално времето през следващата финансова година и да увеличим пазарния си дял, преди излизането на Великобритания от ЕС, да предложим още по-добри условия за сътрудничество на нашите партньори и атрактивни условия за работа на нашите кандидати и служители, както и не на последно място – да продължим да постигаме целите си, като отстояваме принципите си на прозрачна, благонадеждна и предпочитана от кандидати и бизнес партньори компания.

Виж свободните позиции в Avanta Care Ltd.



Свързани новини