23 Февруари, 2012 08:48 1 537 2

Такситата вдигат цените с 20 на сто

  • такси-
  • горива-
  • метан-
  • превози

Автобусни фирми режат курсове заради скъпата нафта

Такситата ще поскъпнат средно с около 20 на сто от април. Това съобщи за в. „Монитор” Людмил Лазаров, собственик на една от най-големите такси компании у нас. Причината е, че цената на метана скочи от 1,30 лв. на 1,70 лв., което е 30% ръст. Въпреки опитите на бранша да задържи тарифите, те ще скочат, но не пропорционално на ръста на горивата.

За преминаване към новите цени обаче за таксиметровите компании процедурата е по-дълга, тъй като всички таксиметрови апарати трябва да преминат през специализирана лаборатория, а само този процес отнема около месец, обясни шефът на компанията.

Сега дневните тарифи на големите фирми са около 0,59-0,60 лв. на километър. След увеличението те ще станат около 0,72-0,75 лв. на км. Нощната ще скочи до 0,90 лв. за километър.

От таксиметровия бранш прогнозират спад в броя на клиентите си в началото на поскъпването, но то е свързано с всяко покачване в цените на услуги, които не са от първа необходимост.

От автобусния бранш вече увеличиха цените с 5-7 на сто, но не могат да направят прогноза какво ще се случи с билетите за предстоящия летен сезон. Това каза Миролюб Столарски от БАСАТ. Той отчете, че пътниците на автобусния превоз за една година са спаднали с 60 на сто.

В момента еднопосочният билет до Бургас е около 27 лв., а разходът за двупосочно пътуване само за гориво на един 44-местен автобус до морския град е 800 лв. Плащат се допълнително около 160 лв. във всяка посока за влизането и обслужването по автогарите по трасето. Отделно се калкулира заплатата и командировъчните на водача, техническото обезпечаване на всяка кола. Така, за да излязат разходите на нула, в един автобус трябва да пътуват поне 33-ма пътници, а те най-често са между 7 и 15 човека
каза Столарски.

Затова по думите му предстои да бъдат съкращавани както курсове, така и персонал. В бранша вече не са останали финансови резерви да се поемат загубите от превоза на хора при занижени цени. Столарски очаква фалити както на малки превозвачи, които просто ще останат без клиенти, така и на по-големи, чиито разходи за поддръжка са по-високи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалистът

    0 0 Отговор
    Големите таксиметрови компании трябва да ги закрият. Те поддържат изкуствено занижени цени и съдират по 100 кожи от таксиметровите водачи. Реалната цена е 1,30лв. дневна и 1,60 нощна на километър. Само така таксиметровите водачи ще могат да си изплащат лизинга, разходите по поддръжка на автомобила, осигуровки и т.н. Ако остане някой лев може и да имат да се изхранват.
  • 2 един от всички

    0 0 Отговор
    Най-голямата таксиметрова компания Окей Супертранс,със собственик Людмил Лазаров ???Стига смешки,моля."Собственикът" всъщност,не е заинтересован въобще от цените на таксиметровите услуги.Ще се обоснова:Какви са приходите на тази уж таксиметрова компания от таксиметрова дейност?Няма такива.Компанията отдава лиценза под наем при определени условия.Компанията няма назначен един таксиметров водач на трудов договор.Нека тогава я наречем Кол-център.Защото това е дейността,с която се занимава.И не само.Приходи има и от отдаването на автомобили на лизинг.И те не са никак малки.В този случай-печалбата е по три.Не е зле за Компанията,нали?Е нека тогава я наречем Лизингова Компания.Да се замислим какъв е прихода на Компанията от сключените договори със Застрахователните компании.И всъщност,стигаме до извода,че приходи ИМА,но всички ТЕ са ПОКРАЙ ТАКСИМЕТРОВАТА ДЕЙНОСТ.Та...струва ми се излишно Г-н Лазаров да се затормозява със завишаване цените на таксиметровите услуги.