ТЕМА: Интер Експо Център

Откриха най-големите изложения в хранително-вкусовия и хорека сектора в България

Над 500 български и чуждестранни компании правят бизнес на МЕСОМАНИЯ, БУЛПЕК, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД&ДРИНК и СИХРЕ

Публикувана: 7 Ноември, 2018 18:10
2 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 879
Откриха най-големите изложения в хранително-вкусовия и хорека сектора в България
ШРИФТ ПЕЧАТ

Министърът на земеделието храните и горите Румен Порожанов откри официално най-големите в България и сред най-значимите в Югоизточна Европа изложения в хранително-вкусовия и хорека сектора. МЕСОМАНИЯ, БУЛПЕК, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД&ДРИНК и СИХРЕ ще се радват на изключителен интерес и пълни зали от 7 до 10 ноември в Интер Експо Център. Тази година две от ключовите изложения МЕСОМАНИЯ и БУЛПЕК навършват 25 години, което е доказателство за устойчивите усилия на бизнеса да произвежда качествена храна. За развитието на пазара на храни говорят и цифрите. Само за първите осем месеца на годината производството на млечни и месни продукти се е увеличило с 10-20%, съобщи Порожанов. Износът на храни е с 15% по-висок спрямо миналата година, допълни още министърът.

Това е най-добрата година в историята на изложенията, обясни управителят на Интер Експо Център Ивайло Иванов по време на откриването. Над 500 български и чуждестранни компании участват в бизнес платформата. От тях близо 100 са чуждестранните фирми. Рекордно е италианското участие тази година. За първи път участва Департаментът по земеделие към посолството на САЩ в София.Заради силния интерес очакваме над 20 000 посетители тази година, обясни Ивайло Иванов.

Вече четвърт век от 1994 г. насам МЕСОМАНИЯ е единственото изложение за месо и месни продукти, което дава изключителни бизнес възможности на малките и големи фирми в сектора, коментира Атанас Урджанов, председател на УС на Асоциацията на месопреработвателите в България. През годините доказахме, че изложение БУЛПЕК има идея, път, посока, устойчивост и капитал, който да създава бизнес, подчерта Мариана Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите. На традиционния конкурс „Златен медал“ на 8 ноември ще участваме със серия хлябове, това е което търси пазарът, общият европейски пазар не е табу за нас, подчерта тя.

На откриването присъства посланикът на Италия в София Стефано Балдо. Италианската агенция за инвестиции организира специално колективно участие на фирми от Южна Италия. Допълнително с цел да разшири бизнес възможностите, агенцията организира и посещението на над 15 байери от Хърватия, Македония, Сърбия, Босна и Херцеговина, Словения, Румъния, Унгария и Турция, уточни Алесандра Капобианко, Директор на ИТА – Италианска търговска агенция. За Италия българския пазар е много важен. Обменът между двете страни е нараснал четири пъти, което показва колко отворен е българския потребител към италианските храни.

Изключително силно е международното участие тази година с акцент върху машините и високите технологии. Голям брой бизнес делегации се включват в B2B срещи с български компании. Българо-румънски бизнес форум построи мостове между 30 български и повече от 50 румънски фирми.

Съпътстващата програма е по-богата отвсякога. Форуми, демонстрации на живо и дегустации допълват богатата палитра на изложенията шест в едно.

Несъмнено сред най- вкусните кулинарни събития тази година е GASTRONOMIX, подкрепено от The Alimentaria Experience. Шеф-готвачи от именити испански ресторанти с по две звезди Мишлен, български и чуждестранни професионалисти ще водят майсторски класове в сферата на шоколада и десертите. За трета поредна година организаторите на Българския бариста шампионат се впускат в търсене на най-добрите баристи, а под егидата на Световната кафе организация ще се проведе и Latte Art кафе шампионат. Най-добрите опаковки ще бъдат оценени от Националния конкурс „Приз Пак“. Индустрията с нетърпение очаква и конкурсът „Златен медал с диплом за качествени и оригинални пазарни продукти и/или адитиви“.

На 7 и 8 ноември за първи път в рамките на изложенията пред зали 5 и 6 на Интер Експо Център се организира фермерски пазар Хранкооп, в който ще се включат повече от 30 български производители на плодове, зеленчуци, месни и традиционни продукти.

Международните изложения се организират в тяснно сътрудничество и партньорство с барншовите организации - Асоциация на месопреработвателите в България, Асоциация на млекопреработвателите в България, Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Национална лозаро-винарска камара, Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци, Национална асоциация Хотел, Ресторант, Кафетерия, Българска асоциация биопродукти.

Цветът на индустрията от България, Европа и цял свят показва своите най-добри и успешни продукти, съревновава се, конкурира се, за да може потребителят да се наслади на все по-добри и здравословни храни.

Пълната програма на изложенията може да видите тук: http://food-exhibitions.bg/index.php/bg/exibitors/accomp-program

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Марко Тотев
Един от любите изрази на Марко Тотев
„На Марко Тотев все тъй ще се случи!“"

Още бисери
ТОП 5