Last news in Fakti

27 Ноември, 2018 22:00 3 232 12

Предлагат нови ограничения за превозвачите

  • превозвачи-
  • ограничения-
  • тир

Ако бъдат приети неблагоприятните промени в пакет „Мобилност", България може да заведе дело в Съда на ЕС

Предлагат нови ограничения за превозвачите - 1

Австрийското председателство на ЕС е излязло с още по-тежки предложения за промени в пакет "Мобилност", съобщи министърът на транспорта Росен Желязков след среща с български превозвачи и евродепутати.

Новите ограничения ще бъдат обсъждани на 3-4 декември. Те предвиждат на 60 дни превозните средства също да се връщат у дома. Досегашната идея беше това да важи само за шофьорите, които трябва да се прибират в собствената си държава на четвъртата седмица, обясни пред в. "Труд" Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Друго ново предложение е да се промени заплащането на командировките. Предишната идея залагаше правилата за командироване да започват да важат след 3-ия или 5-ия ден от курса. Сега от тях се освобождават само двустранните превози, но се налагат нови изисквания при тези през 3 и повече страни, обясни Арабаджиев.

Австрийското председателство иска да се намали срокът за въвеждане на интелигентните тахографи. Предвиждаше се те да влязат в сила от 2028 г„ но новата идея е това да стане още през 2022 г. Тези тахографи дори ги няма на пазара и срокът не е изпълним, обясни Арабаджиев.

Ако бъдат приети неблагоприятните промени в пакет „Мобилност", България може да заведе дело в Съда на ЕС, заяви министър Желязков.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Генералът

    12 3 Отговор
    България като крайна страна на Европа, ще бъде най ощетена от този пакет "мобилност"
  • 3 Мемфис

    17 3 Отговор
    Не може само да се гушиш с милиардите на ЕС по различните програми, трябва да се съобразяваш и с други неща.
    БГ превозвачите печелят много добре от международните превози и ако другите браншове бяха като тях в БГ щеше да се живее чудесно!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 El Torro

    10 6 Отговор
    Браво, вижда се края на порочната практика, шофьорите да живеят в мизерни условия по три и повече месеца по кабините на камионите и да опикават и засират всичко наоколо при паузи от 45 и повече часа.
  • 6 ванката

    7 4 Отговор
    какво им е неблагоприятното на условията освен че шефовете ще намалят печалбите си за сметка на изпълнителите ... на мен ми звучи съвсем логично

    Коментиран от #7

  • 7 El Torro

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "ванката":

    Ако не си го изживявал или виждал, трудно ще го разбереш. Да не говорим, че на голяма част от шофьорите се плаща на километър, което не е изобщо правилно( в разрез със закона) и много други работи за които няма да ми стигне място да ти ги изброя ако не си наясно с бранша и трябва тепърва да се запознаеш.
  • 8 Libre comme air

    7 4 Отговор
    С. Тези. Мерки. Ес. Иска. По. Човешки. Условия. За. Шофьорите. От. България. Щото. По. Западните. Бензиностанции. Само. Бг тираджиите. Се. Хранят. Около. Камионите. И. Спят. В. Кабините. И. Ги. Осигуряват. На. 510лв. Само. Дето. Бг.превозвачите. реват. Като. Млада. Вдовица. За. Чеп няма. Никъде. Западен. Шофьор. Да. Спи. В. Кабината. А. Спи. В. Хотел. И. Се. Храни. В. Ресторант. Като. Бял. Човек..
    .

    Коментиран от #9

  • 9 El Torro

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Libre comme air":

    Добре казано.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Selqka

    0 0 Отговор
    Българските превозвачи няма да подкрепя, защото са мошеници и експлотатори. Нормално е да караш 5-6 седмици и да почиваш 2-3 в къщи. Никой в БГ не се е научил да уважава работника, само лъжи и измами в негов ущърб. Затова си заминаваме с бързи, бързи темпове.