7 Февруари, 2019 16:21 587 0

Първото впечатление влияе на това дали ще ни препоръчат за надежден бизнес партньор

  • впечталение-
  • съвет-
  • бизнес-
  • партньор

Важно е да сме способни да получим обратна връзка и да се приспособим

Първото впечатление влияе на това дали ще ни препоръчат за надежден бизнес партньор - 1

Препоръката в бизнеса е може би най-силният маркетингов инструмент. Той показва нашата надеждност, и стойността която имаме в бизнеса като партньори. Силата на препоръката е безценна, но тя е необходимо да се заслужи. Когато някой ни препоръчва той всъщност гарантира за нас. Важно е да подходим отговорно и да се уверим, че можем да защитим даденото ни доверие. Международната нетуъркинг организация BNI изгражда своята философия именно върху внимателно структурирана позитивна маркетингова програма за препоръки. В над 90 страни по целия свят, BNI има 250 000 членове, които разрастват бизнеса си помагайки на другите да се развиват – с изграждане на дългосрочни отношения на партньорство. Дали обаче всеки е подходящ да бъде препоръчан? Едно от най-важните неща, които определят доверието, което ще получим е първото впечатление, което нашите партньори получават от нас. Ето какво споделя д-р Айвън Майснер – основател и визионер на организацията:

Моя приятелка BNI наскоро ми разказа история за първите си дни в организацията. Казва се Меган и когато се присъединила към дружеството, тъкмо излизала от индустрията на строителния мениджмънт. Въпреки че вече работела като бизнес коуч, облеклото ѝ било като за строителна площадка. Целият ѝ гардероб, по нейни думи, се състоял от ежедневни тениски и панталони цвят „каки“, което на строителната площадка се приемало дори за елегантно облекло. Един ден двама от членовете на дружеството ѝ провели малка „интервенция“. Седнали с нея и казали: „Искаме да ти помогнем, защото в момента просто не можем да те препоръчаме като бизнес коуч! Нямаш професионално излъчване.“ Те продължили с думите, че вярват, че е много добра в това, което прави, защото са я виждали в действие. Проблемът бил, че прави лошо първо впечатление при първото си посещение в офиса на потенциален клиент.

Независимо дали сме съгласни с тази интервенция, или не, едно нещо без съмнение е вярно – чувствата на хората отразяват тяхната реалност, а тези хора почувствали, че не могат да я препоръчат на своите бизнес клиенти заради първото впечатление, което Меган оставяла. Когато някой даде препоръка, те залагат и част от своята репутация. Потенциалните партньори на Меган разбрали, че ако я препоръчат и тя не изглежда по подходящ начин, може да не получи работата, което може да се отрази негативно и на самите тях като хора, които са я препоръчали.

Меган ми каза, че до онзи момент смятала, че нейната правдоподобност като коуч се базира на това, което знае, и това, за какво говори, а не от начина, по който се облича. Въпреки че била шокирана от това твърдение, тя се успокоила и дала брилянтен отговор. Казала: ,,Добре, сега какво ще направим по въпроса?‘‘. Продължила с това, че след като са я изненадали по този начин, не можело да се обърнат и да избягат, а трябвало да ѝ помогнат.

Самият факт, че осъзнала, че не бива да се защитава, а да изслуша обратната връзка, която ѝ се дава, е абсолютно доказателство за качествата ѝ като коуч. Тази отвореност към обратната връзка ѝ позволила да се справи ефективно с проблема и дало възможност на двамата ѝ потенциални партньори да ѝ помогнат. Двете жени, които седнали с нея, я свързали с козметичен консултант и с фризьор. Една от дамите дори позволила на Меган да разгледа гардероба ѝ, за да намери дрехи, които отговарят на ролята на професионален бизнес коуч.

Що се отнася до ситуацията, в която самите вие се намирате, бих искал да помислите дали сте „достойни за препоръка“? Разбира се, не съм запознат с вашата ситуация, но бих казал, че освен ако не получавате повече препоръки, отколкото можете да поемете, и вие може би не знаете. Ето страшната част – допитайте се хора, които познавате и на които можете да се доверите, дали, първо, могат да ви дадат откровен отговор на този въпрос и, второ, дали са готови да ви помогнат, ако имат предложения.

Меган обича да казва, „С добра мрежа от контакти всичко е възможно. Големият контакт, който търсите, златната гъска, мечтаната препоръка. Всичко е възможно стига да сте отворени към обратната връзка“. Меган беше отворена и заради това нейният живот се промени. Сега тя е успяла бизнес дама, която управлява много сложни проекти, които оказват влияние на стотици хиляди хора. Имайки предвид резултатите, тази малка среща е имала голям ефект върху живота ѝ. Подобни срещи могат повлияят така и на вас. Затова отделете малко време и помислете колко подходящи за препоръка сте вие.

В България BNI открива своето първо дружество през 2015 г. До началото на 2019 г. съществуват 8 дружества с почти 300 членове, проведени са 413 седмични срещи на дружествата, които са били посетени от почти 4000 бизнес собственици. За този период между членовете са разменени 6676 препоръки – отчетен бизнес за 13 717 000 лв.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА