Last news in Fakti

19 Юли, 2019 06:02 1 689 7

5% спад в продажбите на бира у нас

  • бира-
  • спад-
  • консумация-
  • продажби

В България вече се произвеждат над 120 марки бира

5% спад в продажбите на бира у нас - 1

5.5 милиона хектолитра бира са продадени в страната през миналата година, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ) в навечерието на професионалния си празник – Илинден. През 2018 г. производството на бира у нас е 5,1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения, произведени в България. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра е с 44% ръст.

Въпреки тези добри новини, пивоварите стават все по-предпазливи в прогнозите за бирения пазар през тази година. Засега дъждовното лято и по-слабият туристически поток вече доведоха до 4-5 % спад в продажбите на бира. Ако тези тенденции не се променят през целия пиков за бирата летен сезон, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, коментираха от СПБ.

За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Твърдо се запазва и тенденцията за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки. Продажбите на бира на "студения пазар" (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през "топлия пазар" (магазинната мрежа) за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.

Финансовите отчети на членовете на СПБ за 2018 г. показват, че внесените от тях към фиска акцизи и ДДС са почти 130 милиона лева. Капиталовите инвестиции на пивоварните компании през миналата година са 46 млн. лева, а за първите 6 месеца на тази година вложенията в дълготрайни материални активи вече надхвърлят 21 милиона лева.

"Както и през предходните 15 години динамичният инвестиционен процес в бранша е насочен към модернизиране и разширяване на производството. Въвеждането на иновативни решения е ключово не само за безупречното качество на бирата, но и за възможностите категорията да бъде развивана. Само през 6-те месеца на тази година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения", коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

В страната вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери. Десетките нови разфасовки и лимитирани серии опаковки са подходящи както за ценителите на напитката, така и за колекционерите. Според редицата български и международни изследвания за нагласите към бирената категория, традиционно високата оценка за нея най-много се влияе именно от вкуса и разнообразието на пивото, неговите специфики като натурален продукт и възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация.

Последните данни на СПБ сочат, че в началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.

Най-големите любители на пивото са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца. За поредна година най-често бирени наздравици се вдигат в Монтана – поне 13 пъти месечно и почти толкова в Русе. Дамите от Монтана остават най-верните фенове на пивото и поне 10 пъти в месеца си пийват биричка.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мигел

    28 4 Отговор
    Не е спаднала консумацията,а драстично падна КАЧЕСТВОТО на Българската бира и все повече хора се насочват към вносни бири!Аз например от десет години не пия друга бира освен Радебергер,вярно по скъпа е но наблягам на качеството за сметка на количеството!Всички производители на бира в БГ са се насочили към алко/клошарския пазар ,където важното е да е колкото се може по евтино и да съдържа колкото може поче спирт за да се отрежем бързо и за любителите на качествено пиво и аромати и вкусове на избрани сортове хмел не остават родни алтернативи;)

    Коментиран от #2

  • 2 DogG

    14 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мигел":

    Прав си пич. Няма качество, и 1200 вида да са, всичките са с еднакъв лош вкус и качество.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ГОСТ

    9 0 Отговор
    Намалих драстично бирата заради лошото качество. От миналата година до тази качеството рязко спадна. Само като си помисля за гадния вкус на коя да е от масовите бири и предпочитам вода или сок или чаша вино да си сипя.

    Коментиран от #6

  • 5 Димов

    7 0 Отговор
    1 хектолитър = 100 литра. А 5,5 млн хектолитра = 550млн литра. И от тях е навъртян оборот от 480млн лв. Излиза, че пивоварните продават литър бира за по-малко от лев. Защо тогава мен на барчето ме цакат с 2.50лв на литър? Това са поне 250% надценка. Май и при бирата е като при бензина.
  • 6 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "ГОСТ":

    То пък и виното по магазините е толкова истинско.... Ако си правиш домашно - ОК. Радвай му се, докато не са измислили как и лозята ни да изкоренят, че да ни принудят да купуваме от веригите.
  • 7 гост

    1 0 Отговор
    Нормално като направиха бирата 1.50лв то по добре вода да пием от чешмата. Аз лично минах на твърд алкохол.