26 Май, 2020 13:45 25 094 88

Евтин бензин за всички в България: ето каква е скритата схема

  • бензин-
  • българия-
  • цена-
  • схема

Идеята за създаването на Държавна петролна компания, която щяла да предлага евтин бензин за всички в България, е не само безсмислена, но и вредна

Евтин бензин за всички в България: ето каква е скритата схема - 1
Снимка: БГНЕС

То се видя, че частният бизнес е неблагонадежден. Но, слава богу, държавата постепенно ни освобождава от неговия гнет. Затова държавни компании строят автомагистрали, укрепват свлачища, ремонтират язовири. Държавата пое лотарийните игри и си създаде ВИК-холдинг. На път е нещо като държавен Booking.com, а няма да е чудно, ако скоро се пръкне и държавна търговска верига.

Безспорният връх в тази поредица обаче ще е Държавната петролна компания (ДПК) с нейните складове и стотина бензиностанции. Тя щяла да „предложи действителната цена“, понеже ще работи с „минимална и разумна“ надценка. А ако трябва, даже без никаква печалба. Мъдрото ни дясноцентристко управление рязко навива руля наляво, за да ни поведе към спокойни води. Едни ги наричат „държавен капитализъм“, други - „социализъм“. Но думите нямат значение - важното е, че за всички ще има евтин бензин.

Съблазнително, но безсмислено. И вредно.

На някои тази схема сигурно им звучи съблазнително. Но всъщност е безсмислена и вредна.

Ако, да кажем, ДПК ще работи само с минимална или дори без никаква печалба, как ще се изплащат първоначалните инвестиции (стотици милиони) и последващите преки или косвени бюджетни субсидии? "Спестеното“ от цената на горивата ще си го плащаме накрая през данъците. А тези от нас, които нямат кола, ще са прецакани съвсем директно.

Могат да се приведат цял вагон икономически аргументи, които показват, че опитите на държавата да упражнява търговска дейност винаги и навсякъде завършват с провал, понеже са крайно неефективни и придружени от зловещи злоупотреби.

На всичко отгоре държавата ще се явява в двойна роля - хем ще се конкурира на пазара, хем ще контролира конкурентите си и ще им налага своите правила. Това няма да стимулира конкуренцията, а ще я убие. Заедно със самия пазар.

Има друг начин

А има далеч по-евтин и ефективен начин да се свалят цените (ако въобще е възможно) и да се коригират проблемите на този пазар. За целта би било достатъчно държавата да замени сегашната безгръбначна КЗК с истински независим и безкомпромисен регулатор. Както и да гарантира равнопоставен достъп на всички доставчици до пазара - тоест, до държавните и частните акцизни складове.

Мнозина говорят за това поне от пет години, но никой не им обръщаше внимание. И ето, че сега властта се плесна по челото, изневиделица открила Америка.

Защо?

На какво точно се дължи този завой, можем само да гадаем. Но има две неща, които са сигурни. Първо, че причината не е в някакво внезапно идеологическо прозрение. И второ, че става дума за прагматична схема с многопосочна политическа и бизнес употреба. Като например:

Предизборно потушаване на напрежения и омайване чрез (временно) сваляне на цените на горивата (част от електората е носталгично настроен и макар да не вярва на държавата, много би харесал подобна нейна намеса).

Удар (и отнемане на досегашните им привилегии) срещу играчи на пазара, загубили поради някаква причина благоволението на властта.

Пренареждане на пазара, прехвърляне на привилегиите и облагодетелстване на други „наши“ хора (стари или нови играчи).

И накрая нещо, което може и да изглежда дребно, но не е: новата ДПК ще осигури сладки работни места на стотици партийни хрантутници нашир и надлъж.

Сигурно е и това: всичките тези благини накрая ще бъдат платени скъпо и прескъпо от данъкоплатците.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 117 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дългият

    85 110 Отговор
    Дойче веле...колко ви платиха......

    Коментиран от #27, #65

  • 2 Гормезов

    119 61 Отговор
    АБЕ НЕКА ДА ОТВОРЯТ ПА ЩЕ СЕ ВИДИ, ТО ПО-ЛОШО НЯМА КАК ДА СТАНЕ

    Коментиран от #41

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 габровец от варна

    193 5 Отговор
    Истински независим регулатор?Значи досега е бил зависим.Сваляйте цените и стига сте крали,и виж как всичко ще си дойде на мястото.

    Коментиран от #70

  • 5 rolangaros

    98 10 Отговор
    Като има само двама производители на горива и двама вносители, точно това е начина да се свалят цените.Схемата с монопола е от ясна , по-ясна.Лукойл Нефтохим произвежда , "натрупва " всички разходи и големи печалби в производственото дружество , фактурира на търговското дружество Лукойл България и то продава само на послушни дистрибутори, които няма да подбият цените на дребно.

    Коментиран от #29

  • 6 пожелание

    78 15 Отговор
    Не плачете на чужд гроб , а се оправяйте с ислямистите ,които ви превзеха без пушка да пукне !
  • 7 bibendum

    149 15 Отговор
    Ей пилешки мозъци, заправихте ли какво стана с държавната Петрол преди 20 години. Да ви припомня, че беше разпродадена на Нафтекс и Сие. Явно някой чака подаръци. Значи, да изсипем едни 500 милиона, ей така, резултата ще го чакаме ... кога, не се споменава? , вместо да направи по строги правила и да либерализираме пазара, така ли?
    Пълни баламурници сте, ако им вярвате на политическите идеи.

    Коментиран от #25

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 е как

    43 3 Отговор
    Ами според мен ако се намери човек честен и той се събере с нечестни и той става като тях управия не ми се вярва че ще има скоро време в тази крадлива управа made in BG сме да документи а реалноста е made in Бай Ганьо
  • 10 Данъкоплатец

    100 9 Отговор
    Хвала на "Дърррржавата"!
    За това, че караме по най-скъпите и опасни пътища и магистрали в Европа!
    За това, че имаме най- скъпата Здравна система и плащаме най-скъпите лекарства!
    За това, че имаме най-яката Държавна Лотария, от която никой нищо не печели!
    За това, че имаме най- якия Балкански поток и най- якия интерконектор с Гърция!
    За това, че имаме толкова яки приходи от туризъм с тълпи, чакащида легнат под безплатните чадъри!
    И още, и още...!
  • 11 Гост

    94 15 Отговор
    ЗНАЧИ, АКО НЯКОЙ СИ МИСЛИ ЧЕ горанов ИСКА ДА МУ НАПРАВИ ХУБАВО, МНОГО, АМА МНОГО ЖЕСТОКО СЕ Е ОБЪРКАЛ, ЩОМ горанов СЕДИ В ДЪНОТО, ТОВА Е 100%ва ТЕСЛА ЗА НАРОДА. КОЙТО МИСЛИ ДА ГЛАСУВА ЗА герп ЩОТО ИМА 30ст ПО-ЕВТИН БЕНЗИН Е ДОСТА ОГРАНИЧЕН, ДА НЕ КАЗВАМ, ПО-ТЕЖКА ДУМА, ЧОВЕК!

    Коментиран от #24, #75

  • 12 Next

    96 6 Отговор
    Не е проблема цената на горивото, проблем са заплатите и пенсиите на хората. Как не го разбрахте бе калници?
  • 13 данъкоплатец

    81 10 Отговор
    На практика горивото няма да е много по-евтино, а с някакви 5-10 ст. Добре. А кой ще плати парите за строежа на бензиностанциите? ГЕРБ от черната каса може би? Всички ние. Дори и тези, които не купуват гориво.

    Коментиран от #19, #22

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ники

    51 5 Отговор
    Значи .. да ви светна с малко информация от кухнята ... следващия които ще бъде сготвен е Валентин Златев ... Вдигнат му е мерника ... в момента се прави подготовка ... идеята е част от Лукойл да бъде завзета от власта .. ама за да има какво да се прави трябва да има държавна фирма за горива .... това е ...
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 еха

    59 5 Отговор
    След като се държавата инвистира милиони ще обяви фалит.
    Тогава де се появи спасител и ще закупи губещото предприятие за 1лв.
  • 18 Ото

    39 7 Отговор
    Дойче Веле, вие поне имате гласнос на запад. Или поне се предполага, че имате. Толкова ли не може ваши западно европейски колеги да интервюират някой високопоставен "член" в ЕНП в която ГЕРБ членува и да се зададат следните въпроси:
    1. До кога демократично настроена западно европейска партия ще работи със стари комунисти?
    2. Ако ЕНП не мисли, че работи със стари комунисти, то как определя действията на управляващите в редица области (то е ясно, че се работи по комунистически стандарти, където и да погледне човек)
    3. Дали самите западно европейци вече също не са станали корпулентни и да получава някой някакви дивиденти и затова на нашите комунисти не им се врътне крана и всички евро програми не се затворят?
    Такива въпроси мога за изреждам до довечера.
    Защо не се задават неудобни въпроси за хората с които работят. Тук сме 111-ти по свобода на медиите, ами вашите колеги на запад какви въпроси задават за това кой и как нас ни управлява? Всички сте платени и това е. В БГ още повече.

    Коментиран от #47

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Jack Bauer

    43 7 Отговор
    Държавни фирми трябва да са всички търгуващи с енергийни източници - Бензин/Дизел, Газ (природен и прошан-бутан) и Ток. И да продават на крайни потребители. Печалба трябва да има, но тя да влиза чрез държавните фирми директно в държавата, а не да създаваме олигарси и частните картели да диктуват държавната политика (ЕВН-ЧЕС-ЕПРО, Газовия и Петролен картел). За каква държава говорим и за каква "Република" след като няколко енергийни фирми диктуват какво ще прави "държавата" и така въобще се обезмисля идеята за държава.
  • 21 Страшен рев

    38 23 Отговор
    Страшен рев от Картела на горива!
    Плащат яко, за да се провали идеята за държавни бензиностанции и данъчни складове.

    Коментиран от #23, #26

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 po-znaesht

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Страшен рев":

    Защо триеш бе?
  • 24 Лод ле се

    19 22 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Е ЗА КОЙ ДА ГЛАСУВА, ТО ДА НЕ МИСЛИШ ЧЕ ИМА АЛТЕРНАТИВА ГЕРБ И ГОРАНКАТА ? БАТЕ Е НА ВЛАСТ НЕ ЗАРАДИ СВОИ КАЧЕСТВА АМИ ЗАРАДИ "КАЧЕСТВАТА" НА ОПОЗИЦИЯТА - 2014 за 2 месеца управление не ОРЕШАРСКИ ошушкаха 5.000.000.000 евра от КТБ

    Коментиран от #72

  • 25 Гост

    28 2 Отговор

    До коментар #7 от "bibendum":

    Довърши си изречението. След като Петрол беше купен най-апетитните бензиностанции бяха продадени на ОМВ за сума превишаваща общата цена платена за целия Петрол. Найс а?
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Само идеята

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "rolangaros":

    Като е толкова печелившо,защо гръцки и румънски рафинерии не работят с малка печалба за да сринат лук? Наистина има картел при търговците,но това е добре за да съществуват марвшки и др. ОМВ,Шел, Ромпетрол правят грешката на Мтел.Преди беше всички да сме при тях,а сега имаме избор!
  • 30 Бунтата

    7 5 Отговор
    Андреев,започнаха платените столчета да опровергават останата!!!!
    Било несмислено,Ами през комунизма кой управляваше петрола бе шматароцийй!!!!????
  • 31 Не знам

    6 4 Отговор
    Това е като карантината ... седем дена няма ( щото трябват парички за хазната ) 14 дена гориш. Получава се долу горе същото че и по зле. Следващата длъжност предавана по наследство... бе направо комунизъм. Ай успех.
  • 32 Усмивката

    24 7 Отговор
    Койт разбрал , разбрал . На простия и да му обясняваш , нема да те разбере. А гласуващи простаци за Партия ГЕРБ бол
  • 33 ????

    24 5 Отговор
    А, не е ли ПО-ЛЕСНО и ЕВТИНО, държавата ни да си ВЪРНЕ бензиностанции "Петрол" от престъпната "бизнесфамилия" Ганчеви?! КОЙ, КАК и ЗАЩО ги ХАРИЗА на ТЯХ? Да ИЗДЪРЖА НЕДОРАЗУМЕНИЕТО "цска ТИРЕ софия" докаран от Ловеч ли, ИЛИ????
  • 34 На дизеляка

    32 4 Отговор
    Кой каквото и да ви говори,знайте,че става въпрос за пари За кражба на много пари.
  • 35 Worlok

    5 1 Отговор
    Mutrooligarhiq 30 God..
  • 36 смешно журналистче

    14 3 Отговор
    До журналистчето дето надраска тая глупост: Зa цeлтa би билo дocтaтъчнo държaвaтa дa зaмeни ceгaшнaтa бeзгръбнaчнa КЗК c иcтинcки нeзaвиcим и бeзкoмпрoмиceн рeгулaтoр. Кaктo и дa гaрaнтирa рaвнoпocтaвeн дocтъп нa вcички дocтaвчици дo пaзaрa - тoecт, дo държaвнитe и чacтнитe aкцизни cклaдoвe.
    Как по-точно смяташ, че това може да стане? Защо хората от КЗК не стават и други ще стават? Нали пак са българи, като тебе? Или защитаваш високите цени и някой ти плаща за да дрънкаш небивалици? Май в тоя сайт редовно се упражнявате за сметка на народа.
  • 37 ИМПЕРИАЛИСТ

    12 2 Отговор
    Гoривaтa в Хoлaндия ca мнoгo пo-кaчecтвeни oт тeзи в Бългaрия и тoзи фaкт дaвa oтрaжeниe пo цялaтa вeригa нa прoизвoдcтвoтo у нac. Кoлкoтo и дa ce нaпъвa бългaрcкият бизнec, нeкaчecтвeнaтa нaфтa, бeнзин и др. пoвишaвaт ceбecтoйнocттa нa eдиницa прoдукция. Крaйнo врeмe бeше държавата да вземе мерки, инaчe нямa дa ce oпрaви прoизвoдcтвoтo и дa cтaнeм кoнкурeнтнo-cпocoбни.
  • 38 Неутрален

    21 6 Отговор
    Какво ревете? Вдигнахте врява до Бога. Така трябва да е Държавата да контролира след като 30 години се видя, че неможете сами да го правите, а само пълните сметките си с милиони за сметка на други. Даже трябва и Енергетиката да е Държавна, и добива на злато и т.н. Който не му изнася да има ред за върви в ЕС там размитат за такива "Капиталисти" и там си правете каквото намерите за добре, но неможете и затова сега Ревете като ви слагат Чатала.

    Коментиран от #42

  • 39 Стефан

    21 3 Отговор
    Крайно време е държавата да стане собственик и експлоататор и на природните ресурси, които ни принадлежат. А не както е сега, Канадски, Германски и др. фирми да ни вадят златото и да печелят от това стотици милиони левове годишно. Това е една от причините да сме бедна Европейска държава
  • 40 Абе Тапанари

    11 14 Отговор
    Ало Дебилите,
    Ако РУСКИЯ КЪРЛЕЖ вдигне двойно цената на горивата, как държавните бензиностанции ще продават евтино като са 100% зависими от Руския Кърлеж!
  • 41 Б. М.

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гормезов":

    Що не дадеш да те опънат, пък да видим какво ще стане?!?!?!
  • 42 Б. М.

    10 3 Отговор

    До коментар #38 от "Неутрален":

    Тя, ако не знаеш(производството на Ел. енергия) е над 80% държавна. На топлинна, подобно. Е, и?!?!?!
  • 43 Николай

    25 4 Отговор
    Почти във цяла Европа бензина и дизела струва от 0.70 до 0.90 евроцента как така във бг. е по скъп крадат ни аз живея във Италия там държавата определя цената, ха ха само ние бг.плащаме най скъпи и сам съглсен и държавата да отвори бензиностанции , кой то казва че не трябва е луд или е крадец във Австрия е 0.90 евроцента а във испаниа е 0.83 евроцента, какви заплати взимат те а ние какви ха ха трагедия сме

    Коментиран от #44

  • 44 гост

    10 11 Отговор

    До коментар #43 от "Николай":

    Днес средната цена на бензина в Италия е 2.69 лв/л; Испания - 2,22 лв/л; Германия - 2,37 лв/л; България - 1,75 лв/л.
    От страните в ЕС най-нисък е акциза на горивата в Бг. Чистата цена в посочените страни е почти еднаква.

    Коментиран от #79

  • 45 Сульо

    13 2 Отговор
    А ние даваме ли съвети на Дойче зеле какво да пишат, какво да правят? Що си не гледат техните проблеми, че станаха за смях на Европа?
  • 46 Някой

    8 1 Отговор
    А давате ли сметка ако е държавна колко неща трябва да отпаднат Ддс акцис,защото ще е смехотворно държавата да си плаща на себе си тези неща. Наистина бензина тогава ще падне доста

    Коментиран от #48, #62

  • 47 Иван

    10 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ото":

    А ма ЕНП демократична партия ли е илигендар група в европейския парламент ? Т вази партия членуват най големитеотпадъци на Европа
  • 48 Б. М.

    1 1 Отговор

    До коментар #46 от "Някой":

    Вярваш ли си?
  • 49 Ха ха

    8 2 Отговор
    Бензина да е по евтин па какво ще да стане след това.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Един

    14 2 Отговор
    За кой ли път ще го напиша пак: Целта на ДПК е съвсем друга. А схемата е известна отдавна. Държавата изгражда инфраструктурата, а после изграденото се приватизира!
  • 52 611

    5 6 Отговор
    Тази статия ме връща във времето на бай Тошо.("Всеки кооператор - свиня, всеки комунист - две!") Новите журналисти даже не могат и по завоалирано да прокарват пропаганда, ами го правят... първобитно
  • 53 Гост

    18 5 Отговор
    Идеята е да се направи верига бензиностанции с държавни пари, след това да фалира, защото "работи без печалба" и накрая бат Бойко или някой друг да я приватизира на безценица. Завидяха на Марешки, сега и други искат, ама е по лесно с държавни (нашите) пари да си направи веригата от бензиностанции. Това е......Те ако искаха да се промени нещо, то начините са други.
  • 54 Дежавю

    11 3 Отговор
    И когато цените при марешки пак са по-ниски, тогава кво прайм? Назионализираме...Марешки?
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Есперимент с цел ограбване на народни па

    3 2 Отговор
    Пълни глупости и безсмислено харчене на народни пари. Как си мислите, че в най-конкурентния бизнес какъвто е бизнеса с горива ние ще постигнем по-ниски цени от останалия свят? Някой заблуждава някого с цел лично облагодетелстване. Не е възможно такова икономически късогледство?
  • 58 Страна на чудесата

    10 3 Отговор
    Ако преди години някой ми беше казал, че в страна от ЕС е възможно такова безумие, нямаше да му повярвам.

    Коментиран от #73

  • 59 Прилича на малоумие или грабеж

    5 4 Отговор
    Наистина май времето на правешкия кравар Бай Тошо се връща. Направиха ТКЗС, което уедриха в АПК, след това в ПАК и още куп ненужни структури в държавата които ние вече при пазарни условия като малоумници копираме без да си даваме сметка за естествените икономически процеси в свето които не търпят подобни намеси.
  • 60 Тодор Живков

    9 2 Отговор
    Който вярва в държавния Петрол, заради евтиния бензин е доста наивен. Погледнете какво стана с ТОЛ системата. Нали щяха да се ремонтират пътищата и да са хубави? Нищо подобни. Дебелото на Борисов вдигна винетките с 50% с тази цел, ТОЛ системата е глътнала толкова средства, че сигурно и след 20 години няма да се изплати, да не говорим за армията от чиновници.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 123

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "Някой":

    Реално ДДС и т.н такси ги плаща крайния потребител, така че няма държавата да си плаща ДДС или частната фирма продаваща горива да плаща ДДС на държавата - плащаш го ти като краен потребител. Така че това няма да повлияе върху цената на горивата.
  • 63 Защо свалиха бай Тошо ?

    2 2 Отговор
    Като от държавното по-хубаво нема
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Въпрос

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дългият":

    Нещо невярно в статията???
  • 66 Отдавна знам че

    3 1 Отговор
    българина не знае какво иска.
  • 67 Реалист

    6 2 Отговор
    А защо вместо да се строят бензиностанции за милиони и да не се знае на кой гръб ще се лепнат , ако наистина държавата иска да имаме ниски цени за горивата ( в което много се съмнявам ) не започне тя да определя продажните цени ???
  • 68 ТнТ

    3 0 Отговор
    Платеноооо...
  • 69 Всичко с държавните бензиностанции е

    2 2 Отговор
    идея на отрепки с криминално мислене и липса на грам мислене за държавните интереси. Явно целта е уреждане на “наши” хора,за изборите,а после и приватизация по костовски. Как при наличието на монополист-производител на горива и картел при дистрибуцията ще прави някой “дъмпинг” и ще работи без печалба,а издръжката на разходите и инвестицията ще се плаща от господ. Освен това тази компания не може да се включи в ценообразуването и ползва борсовата цена на петрола,защото е само вътрешен дистрибутор на готови горива.
  • 70 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "габровец от варна":

    Ние сме регулатор.Имаше един каза " забога братя, не купувайте".А кажете ,че не работи.
  • 71 Бамбука

    4 0 Отговор
    Къде по-напред да удари държавата ? Ами най-добре по себе си, сиреч да създаде държавност и да прилага същата съгласно законите. Другото е лесно. Както и вместо бензиностанции да накупи / национализира всички данъчни складове и всички участници да купуват само и единствено от тях.
  • 72 Гешо

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Лод ле се":

    И кой ги ошушка?Май само ти не си разбрал?!
  • 73 Чочо

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Страна на чудесата":

    Оооо, колко има да видиш тепърва!!!!
  • 74 Пешо

    2 1 Отговор
    Комунистите от "факти" станаха по големи капиталисти от щатите. Браво.
  • 75 Важи да е евтино

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Те така избраха и Марешки, защо да не се получи отново?
  • 76 asd

    4 0 Отговор
    Комунистите от герп&чук и сдс пак почнаха да плюват против бкп ... Според техните пилешки мозъчета, колкото повече плюват, толкова по-малко те са комунисти. Хахахахахаха!
  • 77 Воден Двигател

    4 3 Отговор
    Поръчкова статия от частен бензинаджия !
  • 78 Стоян Илиев

    3 1 Отговор
    По мое мнение,ако не се краде и няма корупция,спокойно може минималната заплата да е 1200лв,а средната да е 3-4000лв.
    Аз съм средно интелигентен човек,и според мен 2+2=4,минус 1 е равно на 3,а според политическата мафия 2+2=4,минус едно е равно на едно!!!
    Българският народ за съжаление е едно голямо стадо глупаци!Жалко,че няма вече такива като Васил Левски!!!..
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Картелът

    3 0 Отговор
    отвръща на Удара. Или поне се опитва със сълзливи статии, насочени към чувствителния джоб на пословично спестовния българин.
    ДВ, жалкари сте!
  • 81 Тотьо

    2 1 Отговор
    Държава на мафията!
  • 82 BMW5

    3 0 Отговор
    Е вредна ще е много ясно - най-вече за всички останали бензиностанции. То и БГ Пощи са много вредни... за Еконт, Спиди и останалите.
  • 83 123

    2 0 Отговор
    Щом дойче веле мрънкат, значи е за добро.
  • 84 националист

    2 0 Отговор
    Оооо сега видях че тая помия е избълвана от клоаката дойче веле и спрях да чета!
  • 85 националист

    2 0 Отговор
    Оооо сега видях че тая помия е избълвана от клоаката дойче веле и спрях да чета!
  • 86 Шайба

    0 2 Отговор
    Да махнат акциза и ДДС-то на горивата,които в момента съставят близо 60% от цената или поне да ги намалят драстично,защо са тръгнали да унижожават частния бизнес като създават държавен монопол,сакън някой друг да не спечели,ама нали всичките в държавния апарат са хрантутници,дето само имитират дейност и чакат на заплати,така ще е.
  • 87 да попитам

    0 0 Отговор
    Защо за две седмици цената на бензина и дизела се вдигна от 1,39лв на 1,54лв при положение, че цената на петрола не се е променяла ?
  • 88 Коментара

    0 0 Отговор
    Доста убедено и сигурно се обяснява какво ще стане и как ще се развие ДПК.....чак плашещо! Това в кристалната топка или на карти Таро го видяхте така убедително и СИГУРНО както твърдите?! Хайде назначете/създайте независим регулатор... Проблемите които изтъквате пред държавно управление на такава компания са преодолими, а частните компании ще трябва да си размърдат мозъците за да намерят начин за привличане на клиенти. Работата без дори минимална печалба със сигурност е популистко изпълнение, но минимална печалба е достатъчна.