Излязоха резултатите за септември на Gemius за класирането на българските интернет сайтове. (Всички данни можете да видите тук)
Най-интересното е, че за първи път VBOX7.com е изместен от първото място. Макар и с малка преднина пред него застава българската поща ABV.bg. За съжаление и двата сайта губят потребители поради конкуренцията с YOUTUBE.com и GMAIL.com (продукти на GOOGLE.com). Сайтът ABV.bg e загубил 14% от потребителите си през септември спрямо януари 2012 г., а VBOX7.com е с 18% по-малко посетители за същия период. Сривът в двата основни продукта, собственост на “Нетинфо” ЕАД, е довел до спад и в останалите им сайтове: VESTI.bg e спаднал с 22%, SINOPTIC.bg е загубил 14%, а GBG.bg се е сринал с цели 30%. Единственият проект на “Нетинфо” ЕАД, който успява да задържи позициите си, е женският сайт EDNA.bg, който има 7% покритие на интернет аудиторията в България.
Намалението на трафика на “Нетинфо” ЕАД прави предстоящата продажба на компанията още по-трудна. Факти.бг бе първата медия, съобщила за плановете на компанията-майка - SANOMA, да продаде активите си в България.
На второ място в класацията на Gemius е ИНВЕСТОР.бг (dnes.bg, start.bg, blog.bg...).
През януари реалните посетители в сайтовете на компанията са били 1 870 334, а през септември са отчетени 1 550 012 уникални посетители. Общото намаление от 17% се дължи основно на спада в трафика на START.bg (от 836 865 през януари до 492 934 през септември).
Третото място се държи уверено от Sportal Media Group (sportal.bg, data.bg, hotnews.bg...) Няма промяна в броя на посетителите спрямо януари. Импресиите са се увеличили с 14%. Новинарският сайт на групата NOVINI.bg е загубил 43% от аудиторията си за периода, но основният им проект SPORTAL.bg остава лидер в своята категория.
На четвърто място се нарежда NEG (bg-mamma.com, AutoForums.BG, kefche.com...). При тях загубата на потребители за периода януари - септември е 23% (от 1 605 793 на 1 242 750), но по-лошата новина е, че времето, прекарано в сайтовете, е намаляло с цели 47% (от 2 360 299 часа на 1 259 703 часа).
На пето място е DIR.bg. Тук спадът спрямо януари е 19% (от 1 301 368 на 1 056 123 потребители). През 2009 г. компанията е достигала до почти 1 600 000 реални потребители. Явно низходящият тренд продължава.
Шесто място заема Резон Медиа с 1 012 950 потребители (mobile.bg, imot.bg, bazar.bg...). Аудиторията на MOBILE.bg e намаляла с 11% спрямо януари месец, a на IMOT.bg с 6% за същият период.
Това са компаниите с над 1 000 000 реални потребители през септември.
(Facebook и Google не се замерват от Gemius, но то е ясно, че са много по-напред).
За останалите участници в българското интернет пространство трябва да отбележим няколко факта:.
- PRODAVALNIK.com достига през септември до 692 219 потребители. Това е растеж с цели 29% спрямо януари 2012 г.
- Новинарският сайт iNEWS.bg за втори месец е замерван от Gemius и показва много добри резултати - 659 913 посетители. Над 50% от трафика в сайта идва от Facebook, това може да се види тук:
- За първи път в изследването се включва GRABO.bg. Основната причина да бъде замерван един сайт от Gemius е за да продава по-лесно реклама. Но GRABO.bg купува, а не продава реклама на страниците си. Може би сертифицирането на голямата му аудитория (454 114 потребители) ще убеди по-лесно търговците да пускат офертите си точно в този сайт за групово пазаруване.
- През месец юни сайтът BTV.bg изгубва 20% от аудиторията. Периодът съвпада със спорното отразяване на протестите за горите от телевизия BTV. Въпреки последвалите извинения трафикът на сайта не се е възстановил и през септември.
Ако Вие имате любопитна иформация за участниците на интернет пазара или сте забелязали нещо интересно в данните, моля споделете го в коментарите по-долу.
№ | Интернет компания |
Посетители (реални потребители) |
Импресии |
1 | Netinfo | 2 577 184 | 771 813 371 |
2 | Investor | 1 550 012 | 160 545 485 |
3 | Sportal Media Group | 1 368 767 | 110 442 210 |
4 | NEG | 1 242 750 | 66 589 435 |
5 | DIR | 1 056 123 | 70 433 888 |
6 | Rezon Media | 1 012 950 | 226 146 776 |
7 | CME | 895 091 | 21 217 477 |
8 | Darik News | 893 462 | 33 179 044 |
9 | Aukro | 870 981 | 176 917 380 |
10 | 3Bay.bg | 809 039 | 18 884 692 |
11 | Xenium | 735 807 | 8 586 630 |
12 | Top Media Group | 634 199 | 17 296 438 |
13 | Sanoma | 601 686 | 14 540 044 |
14 | Newspaper Group Bulgaria | 598 049 | 16 926 937 |
15 | Economedia | 587 744 | 10 732 262 |
16 | jobs.bg | 522 668 | 82 717 374 |
17 | One Click | 266 106 | 7 947 279 |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен
08:47 24.10.2012
2 aha
Коментиран от #3
10:12 24.10.2012
3 Николай Недялков
До коментар #2 от "aha":
"MSKeyGroup" в момента се наричат "Sportal Media Group"Написали сме за тях, че: "основният им проект SPORTAL.bg остава лидер в своята категория"
Не мисля, че имат монопол.
И знам, че не ни притежават
10:17 24.10.2012
4 Евгени Батев
11:53 24.10.2012
5 aha
11:55 24.10.2012
6 Панчо
Да не говорим за неграмотното писане в коментарите, което е адски дразнещо!
BLITZ наистина се наложиха като един новинарски сайт, който реагира доста бързо и адекватно. Преглеждам го редовно.
12:30 24.10.2012
7 aha
Коментиран от #11
13:44 24.10.2012
8 уеп
13:46 24.10.2012
9 уеп
Коментиран от #10
13:46 24.10.2012
10 Николай Недялков
До коментар #9 от "уеп":
Сайтовете на "Top Media Group" са:Тopigri.bg, zajenata.bg, kartasofia.com, imotibg.com
и kartabg.com
14:04 24.10.2012
11 Николай Недялков
До коментар #7 от "aha":
Zamunda.net не се замерва от Gemisus.Ориентировъчни данни за нейният трафик може да видите само тук:
http://www.alexa.com/siteinfo/zamunda.net
14:06 24.10.2012
12 impressions
14:26 24.10.2012
13 morientes_lale
Коментиран от #15
14:28 24.10.2012
14 Lol
Ама ха де ... как да стане :))
И да ... като споменавате alexa, много ми е интересно от колко време точно Вие Г-н Недялков я ползвате и за какво по точно :))))
Коментиран от #16
14:37 24.10.2012
15 Николай Недялков
До коментар #13 от "morientes_lale":
News.bg е на 63 място.14:53 24.10.2012
16 Николай Недялков
До коментар #14 от "Lol":
Един от начините да се получи информация за сайтове, които не са се включили в никакви броячи е www.alexa.com.Като източник на информация ги ползвам, като няма друг ...
14:57 24.10.2012
17 Ради Стоичков
Коментиран от #18
15:12 24.10.2012
18 Николай Недялков
До коментар #17 от "Ради Стоичков":
http://www.alexa.com/siteinfo/inews.bg#След като се отвори страницата кликнете на бутона "Clickstream"
Бутона е над графиката в края на редичката:
Traffic Stats Search Analytics Audience Contact Info Reviews Related Links Clickstream
15:46 24.10.2012
19 Аз
16:37 24.10.2012
20 Stoyan
Фалшив трафик, измислени неща.
Какво значение имат един милиард импресии, като никой не ги е видял ?
Защо в Бг рекламата се плаща на импресии а не на реален клик ?
19:56 24.10.2012
21 Михаела
23:04 24.10.2012
22 фен1
00:36 25.10.2012
23 Въпрос
Не разбрах, какво точно имате против потребителите от фейсбук? Вие лично, а и вашите сайтове имат/е ли фен страници във фейсбук?
Над 70% от българските интернет потребители са във фейсбук и търсят продукти и услуги, освен, че го ползват като площадка за връзка с приятели/познати!
От къде идва трафика на Fakti.bg? Основно препратки от другите ви сайтове.... Явно това е лошо, според собствената ви преценка - не го правете тогава!
Поздрави!
10:36 29.10.2012