Традиционни български продукти като розово масло, кисело мляко и пчелния мед могат да отворят вратата на българския бизнес към Хонконг. От няколко години изнасяме успешно и вино.
Това каза на пресконференция специалният представител на Хонконг по икономическите и търговски въпроси в ЕС и директор на Търговско-икономическото представителство на Хонконг (HKETO) в Брюксел Линда Лий. Тя беше в София, за да представи възможностите за бизнес на семинара "Хонконг - Вашият партньор за успех в Китай".
Линда Лий посочи, че през миналата година е имало ръст от 30% до $108 млн. на търговския стокообмен между България и Хонконг. Общият стокооборот на града със страните от ЕС е 84 млрд. долара. Европейският съюз е втори по големина след Китай търговски партньор на Хонконг, отбеляза Линда Лий. Тя посочи, че е очарована от качествата на розовото масло и на продуктите, в които то е вложено. В мое лице България има един голям лобист на розовото си масло, отбеляза Линда Лий.
България освен това изнася основно за Хонконг интегрални схеми, полупроводници, платове и часовници. От своя страна, Хонконг изнася към България телекомуникационно оборудване, текстил, електроника и огромно количество копчета, уточни още Лий.
Регионалният директор на Съвета за търговия и развитие на Хонконг Стивън Уонг отправи призив България да заложи на традиционните продукти. Очарован съм от качествата на българския пчелен мед. Той е чудесна стока, която може да намери пазар на азиатските пазари заедно с познатото по света българско кисело мляко, коментира пред Факти.бг Стивън Уонг. Той посочи, че нулевата ставка за пчелния мед и виното може да се използва за износ. Хонконг е най-добрият бизнес град в Азия и идеална платформа за българските компании, желаещи да правят бизнес в континентален Китай, както и в целия бързо развиващ се регион на Тихия океан, отбеляза Линда Лий.
Стивън Уонг уточни, че очарован от факта, че България е успяла за запази биологичното земеделие. Всеки продукт с международни сертификати за качество, може да се внася без проблем в Хонконг стига да има етикет на английски език, където са посочени неговите съставки.
Старши изпълнителният директор за инвестициите в Invest Hong Kong Зигфрид Верщайпен заяви, че на последното изложение CeBIT в Хановер е отделил половин ден да се запознае с участващите на него компании от България. В момента мога да кажа, че поне четири от тях имат всички възможности да започнат успешен бизнес в Хонконг, отбеляза Зигфрид Верщайпен. Той посочи, че през 2012 г. е работил за пробива в износа на българско вино за пазара на Азия.
Компанията Invest Hong Kong е създадена през 2000 г. с основана задача да привлича чуждестранни инвестиции. От своя страна България трябвало да помисли за откриване на генерално консулство или поне да има почетен консул в града, който да помага да компаниите да стъпят на пазара.
В Хонконг живеят около 7 млн. души, но градът може да се разглежда като врата за Китай и Азия, където на практика живее половината от населението на Земята, отбеляза Лий.
Тя не пропусна да отбележи, че Хонконг има антикорупционна и отворена бизнес среда, като предлага прозрачност, свободна търговия и пазар, свободно движение на капитали и информация, добре регулирана банкова система и стабилна данъчна система с ниски данъци.
Обявяван от 1995 г. последователно от Heritage Foundation за най-свободната икономика на света, Хонконг е и второто най-добро място за бизнес в света, според доклада на Световна банка - Doing Business 2014.
Макар че, двустранните търговски и икономически отношения между България и Хонгконг постоянно се разрастват, семинарът има за цел да информира и задълбочи разбирането за бизнес възможностите, които предстои да бъдат предоставени на българските компании в Хонгконг, а чрез него и в региона.
Една от възможностите е да се изнася българско вино с контейнери и да се бутилира в Хонконг. По този начин се спестявало от транспортни разходи и можело по-гъвкаво да се реагира на търсенето на пазара.
Търговско-икономическото Представителство на Хонконг (HKETO) в Брюксел е постоянното представителство на специалния административен район Хонконг към Европейския съюз (ЕС) за насърчаване икономическия и търговски интерес на региона в ЕС.
HKETO е отговорно за развитието на двустранните отношения с 14 страни-членки на ЕС, включително България и Турция.
Хонконг организира 35 изложения годишно. От тях 6 са най-големите в Азия, а 3 в света.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА