30 Септември, 2024 13:17 320 3

Пекин и Брюксел ще продължат да преговарят за електромобилите

  • ек-
  • електромобили-
  • комисия-
  • китай-
  • мита

ЕС ще гласуват окончателното въвеждане на компенсаторни мерки

Пекин и Брюксел ще продължат да преговарят за електромобилите - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Пекин и Брюксел ще продължат да преговарят за електрическите автомобили дори след гласуването на ЕС на 4 октомври за окончателно увеличаване на митата върху тях, съобщи порталът Euractiv.

Според него, страните от ЕС ще гласуват окончателното въвеждане на компенсаторни мерки за електрически превозни средства, внасяни от Китай на 4 октомври. В същото време проектопредложението на Европейската комисия (ЕК) за митата, изпратено до страните от общността, съдържа в преамбюла разпоредба за необходимостта от продължаване на преговорите с Китай с цел намиране на алтернативни варианти за разрешаване на търговския спор.

Както обяснява Euractiv, гласуването първоначално трябваше да се проведе на 25 септември, но беше отложено, за да се проведат допълнителни преговори с Китай. ЕК, по-специално, предложи китайските производители да въведат минимални цени за електрически превозни средства, доставяни на общността, за да компенсират предполагаемите изкривявания на пазара от субсидиите на китайското правителство за тази индустрия.

В същото време, за да бъдат отменени съществуващите временни тарифи, представители на 15 от 27-те държави от ЕС трябва да гласуват против одобрението на проекта на ЕК. Засега само Кипър, Малта, Унгария, Испания и Словакия са обявили, че няма да подкрепят търговски ограничения срещу Китай, а Швеция и Чехия все още не са взели окончателно решение, пише порталът.

Европейската комисия (ЕК) обяви въвеждането на временни мита върху китайските автомобили от 4 юли, а през септември обяви решение да въведе такива мита за постоянно от 4 ноември. ЕК обясни, че митото за електрическите автомобили BYD ще бъде 17%, Geely - 19,3%, SAIC - 36,3%, за продуктите на всички останали компании, които "сътрудничиха на разследването на Европейската комисия", митото е определено на 21,3 %, за неоказалите съдействие - 36.3%. Единственото изключение бяха американските електромобили Tesla, произведени в Китай, за които ЕК намали митото почти наполовина - до 9%.

Китай вече обжалва това решение пред СТО, като поиска консултации с Европейския съюз за разрешаване на спорове относно „разследването на Европейската комисия относно субсидиите за внос на автомобили с електрически батерии и последващото въвеждане на временни ответни мита върху определени [ категории] автомобили." Искането за консултация официално инициира търговски спор съгласно СТО. Този механизъм позволява на страните да преговарят и да се опитват да намерят решение, без да прибягват до арбитраж. Ако не бъде намерено решение в рамките на 60 дни, инициаторът на спора може да поиска арбитраж в рамките на СТО.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АБВ

    1 0 Отговор
    Първо китайците да спрат да помагат на рашистите и тогава да искат нещо нагалци
  • 2 Чичо Митко

    1 0 Отговор
    Китайският балон скоро ще каже бум.
  • 3 В Китай и Азия могат да си

    0 0 Отговор
    Купуват бракуват и рециклират коли още 100 години
    Европа е задръстена от коли с ДВГ и може само масово да им сменя ДВГ с електромотори и батерии на старите коли и да се изграждат зарядни станции
    масово да се купуват нови електрически коли е трудно постижима цел