Лоши данни за германското автомобилостроене

4 Декември, 2024 16:07 1 127 20

  • германия-
  • автомобилостроене-
  • икономика-
  • статут

Бизнес климатът в сектора е спаднал с 4 пункта през ноември

Лоши данни за германското автомобилостроене - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Индексът на бизнес климата в германската автомобилна индустрия падна с почти 4 пункта през ноември, до -32,1 пункта. Това е най-ниското ниво от първото тримесечие на 2022 г., съобщи Мюнхенският институт за икономически изследвания Ifo.

Индексът през октомври беше -28,6 пункта. На съпоставимо ниво беше в началото на 2022 г., както и през 2020 г., когато започна пандемията от коронавирус и започнаха да се въвеждат локдауни в страната. „Индустрията беше хваната в хватката на три фактора – мащабна трансформация, огромна конкуренция и слаба икономика“, коментира резултатите от проучването експертът Анита Вьолфл.

Икономистите регистрират и понижение на индекса за оценка на икономическата ситуация, което показва песимистични настроения сред мениджърите по отношение на ситуацията в икономиката и нейните близки перспективи. Ниски са и показателите за готовност за наемане на нови служители. В същото време проучванията регистрират подобрение в очакванията за износ, което експертите обясняват с факта, че въпреки победата на Доналд Тръмп, привърженик на протекционистките мерки, германските производители на автомобили все още чакат окончателната му форма на бъдещата търговска политика.

Вьолфл обясни песимистичните настроения в индустрията с факта, че през предходните три години автомобилните производители бяха обременени с остатъчно търсене след пандемията. Сега това търсене вече е задоволено и новите поръчки „не са достатъчни, за да осигурят пълен капацитет“.

Германската автомобилна индустрия, считана от много години за стълб на германската икономика, напоследък преживява криза. По-специално концернът Volkswagen планира да преструктурира бизнеса си, за да повиши конкурентоспособността, което може да доведе до затваряне на някои от фабриките му в Германия. Сред факторите за тази криза са повишените производствени разходи в страната, включително поради повишените цени на електроенергията, и вносът на по-евтини автомобили от Китай.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гориил

    22 3 Отговор
    Вашето несериозно и повърхностно възприемане на проблемите на еднаквата и неделима сигурност е сигурен път към войната и гибелта на Европа. Русия не се нуждае от вашите мирни планове без гаранции за неприсъединяване на Украйна към НАТО. Но вие не давате такива гаранции. Не звънете в Кремъл и не идвайте в Москва.
  • 2 Маде ин Дойчланд

    27 5 Отговор
    Чупливи коли с баснословни цени
  • 3 Фен

    25 3 Отговор
    Е и? Важното е санкциите и въоръжаването на Зе да не спират. Немците две войни са загубили, ще загубят и тази.

    Коментиран от #20

  • 4 Гориил

    28 2 Отговор
    Без енергийни предимства германската икономика е обречена.Деградацията е неизбежна, тъй като германската автомобилна индустрия е твърде голяма и няма да оцелее на вегетарианска диета.

    Коментиран от #5, #13

  • 5 Комунист7

    7 11 Отговор

    До коментар #4 от "Гориил":

    След като Москвич затвори заводите си Лада също приключва производството.

    Коментиран от #6

  • 6 Гориил

    11 3 Отговор

    До коментар #5 от "Комунист7":

    Не четете английски вестници.Има вероятност от тежко мозъчно заболяване.

    Коментиран от #15

  • 7 На военни релси

    2 5 Отговор
    Ами да се преструкторират в производство на танкове и дронове, знам че са най-добрите в тази част;)

    Коментиран от #11, #14

  • 8 Анонимен

    16 0 Отговор
    Щом е енергията от Америка е по-скъпа,то логично е цените да са по-високи.Ангела Меркел знаеше това,последствията са логични.

    Коментиран от #17

  • 9 Пилот на Ферари

    18 1 Отговор
    Какви нива , какви пунктове . Паркингите в Германия пълни с непродадени автомобили .

    Нетната печалба на автомобилния производител Mercedes-Benz е спаднала с 54% през третото тримесечие на 2024 г.
    Печалбата на Volkswagen се е свила с 64%.
    Нетната печалба на БМВ е спаднала с 36%

    Сименс и Бош бият кепенците в Ес .....

    А най големия производител на мотоциклети в Европа - КТМ фалира ...

    Коментиран от #18

  • 10 Е нищо де!

    14 0 Отговор
    Нали гордо викахте- в хор с Урсула и Борел:
    ,,Чао,ГазПром!"...?!
  • 11 ЩО БЕ...?!

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "На военни релси":

    Немците са най-добри в автомобилостроенето!
    Ама що стана тъй...?!?!
  • 12 китайски балон

    4 0 Отговор
    Германското какво!? 😅
  • 13 А ве тия немци,нямат ли си един...

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гориил":

    ...- Кирчо,като нас...?!
    Който да им обещае още от утре танкери с ефтин американски втечнен газ...!
    И проблемът им е решен!
  • 14 Да ама... не!

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "На военни релси":

    Видяхме им и прехвалената немска бронирана техника на Украинският фронт...!
    Горят като факли...
  • 15 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гориил":

    Има опасност само ако има мозък.Тука няма опасност.
  • 16 Остин

    2 0 Отговор
    Готови сте за......
  • 17 Хохо Бохо

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Анонимен":

    Не е само до енергия. ВАГ групата се слави с едни от най-трошливите двигатели ТФСИ и Дизели. БМВ също се славят с високи цени и ниско качество
  • 18 веселин.

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Тяхната надменност, високомери , егоизъм считайки себе си за най - умната нация от другите особено последните 15-20 години в автомобилният сектор качеството им рязко падна . Евтина пластмаса , слаба и проблемна електроника , с нисък ресурс на ДВГ и високи цени както при покупката им така и за поддържането . С новите високи Енергийни източници не са в състояние да бъдат конкурентоспособни и след 10-15 години ще загубят голям дял от продажбите си което е вече факт.
  • 19 Германските

    4 0 Отговор
    чупливи щайги, само за заблудени лелки и чичаци държащи на "престиж"...
  • 20 Коментатор

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Фен":

    Това което казвате е така, НО тук по-важното е друго!
    По-важното е, че голяма част от страните на стария континент НЕ са независими държави!!!
    Особено Германия!
    Тази държава е окупирана от фащ още след ВСВ и американците си стоят там (да не би Германия да подаде ръка на Русия)!
    Доказателство за горното твърдение е взривеният газопровод северен поток! След това терористично събитие германците гък не казаха?!
    Нещо повече, имаше държава която разследваше тоя акт, и накрая засекрети резултатите от разследването?!
    Доста странно?!

    Накрая фащ обявиха, че Украйна стои зад тази атака, а в същност и домашните любимци в Европа знаят, че именно фащ направиха тази стъпка!!!
    Дори Бай Дън признава в прав текст (много преди войната в Украйна), че ако Русия нападне Украйна, фащ ще прекратят този проект!

    Когато никой не търси твоята продукция, но ги караш ("партньорите" ти) силово да търгуват с долара ти, рано или късно дълговете, които генерираш ще станат толкова много, че само войни, вируси и сринати др икономики, биха ги оправдали!