Индексът на бизнес климата в германската автомобилна индустрия падна с почти 4 пункта през ноември, до -32,1 пункта. Това е най-ниското ниво от първото тримесечие на 2022 г., съобщи Мюнхенският институт за икономически изследвания Ifo.
Индексът през октомври беше -28,6 пункта. На съпоставимо ниво беше в началото на 2022 г., както и през 2020 г., когато започна пандемията от коронавирус и започнаха да се въвеждат локдауни в страната. „Индустрията беше хваната в хватката на три фактора – мащабна трансформация, огромна конкуренция и слаба икономика“, коментира резултатите от проучването експертът Анита Вьолфл.
Икономистите регистрират и понижение на индекса за оценка на икономическата ситуация, което показва песимистични настроения сред мениджърите по отношение на ситуацията в икономиката и нейните близки перспективи. Ниски са и показателите за готовност за наемане на нови служители. В същото време проучванията регистрират подобрение в очакванията за износ, което експертите обясняват с факта, че въпреки победата на Доналд Тръмп, привърженик на протекционистките мерки, германските производители на автомобили все още чакат окончателната му форма на бъдещата търговска политика.
Вьолфл обясни песимистичните настроения в индустрията с факта, че през предходните три години автомобилните производители бяха обременени с остатъчно търсене след пандемията. Сега това търсене вече е задоволено и новите поръчки „не са достатъчни, за да осигурят пълен капацитет“.
Германската автомобилна индустрия, считана от много години за стълб на германската икономика, напоследък преживява криза. По-специално концернът Volkswagen планира да преструктурира бизнеса си, за да повиши конкурентоспособността, което може да доведе до затваряне на някои от фабриките му в Германия. Сред факторите за тази криза са повишените производствени разходи в страната, включително поради повишените цени на електроенергията, и вносът на по-евтини автомобили от Китай.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гориил
16:23 04.12.2024
2 Маде ин Дойчланд
16:26 04.12.2024
3 Фен
Коментиран от #20
16:29 04.12.2024
4 Гориил
Коментиран от #5, #13
16:30 04.12.2024
5 Комунист7
До коментар #4 от "Гориил":
След като Москвич затвори заводите си Лада също приключва производството.Коментиран от #6
16:32 04.12.2024
6 Гориил
До коментар #5 от "Комунист7":
Не четете английски вестници.Има вероятност от тежко мозъчно заболяване.Коментиран от #15
16:36 04.12.2024
7 На военни релси
Коментиран от #11, #14
16:44 04.12.2024
8 Анонимен
Коментиран от #17
16:46 04.12.2024
9 Пилот на Ферари
Нетната печалба на автомобилния производител Mercedes-Benz е спаднала с 54% през третото тримесечие на 2024 г.
Печалбата на Volkswagen се е свила с 64%.
Нетната печалба на БМВ е спаднала с 36%
Сименс и Бош бият кепенците в Ес .....
А най големия производител на мотоциклети в Европа - КТМ фалира ...
Коментиран от #18
16:51 04.12.2024
10 Е нищо де!
,,Чао,ГазПром!"...?!
17:37 04.12.2024
11 ЩО БЕ...?!
До коментар #7 от "На военни релси":
Немците са най-добри в автомобилостроенето!Ама що стана тъй...?!?!
17:40 04.12.2024
12 китайски балон
17:40 04.12.2024
13 А ве тия немци,нямат ли си един...
До коментар #4 от "Гориил":
...- Кирчо,като нас...?!Който да им обещае още от утре танкери с ефтин американски втечнен газ...!
И проблемът им е решен!
17:43 04.12.2024
14 Да ама... не!
До коментар #7 от "На военни релси":
Видяхме им и прехвалената немска бронирана техника на Украинският фронт...!Горят като факли...
17:45 04.12.2024
15 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има
До коментар #6 от "Гориил":
Има опасност само ако има мозък.Тука няма опасност.18:04 04.12.2024
16 Остин
18:05 04.12.2024
17 Хохо Бохо
До коментар #8 от "Анонимен":
Не е само до енергия. ВАГ групата се слави с едни от най-трошливите двигатели ТФСИ и Дизели. БМВ също се славят с високи цени и ниско качество18:10 04.12.2024
18 веселин.
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Тяхната надменност, високомери , егоизъм считайки себе си за най - умната нация от другите особено последните 15-20 години в автомобилният сектор качеството им рязко падна . Евтина пластмаса , слаба и проблемна електроника , с нисък ресурс на ДВГ и високи цени както при покупката им така и за поддържането . С новите високи Енергийни източници не са в състояние да бъдат конкурентоспособни и след 10-15 години ще загубят голям дял от продажбите си което е вече факт.18:26 04.12.2024
19 Германските
18:29 04.12.2024
20 Коментатор
До коментар #3 от "Фен":
Това което казвате е така, НО тук по-важното е друго!По-важното е, че голяма част от страните на стария континент НЕ са независими държави!!!
Особено Германия!
Тази държава е окупирана от фащ още след ВСВ и американците си стоят там (да не би Германия да подаде ръка на Русия)!
Доказателство за горното твърдение е взривеният газопровод северен поток! След това терористично събитие германците гък не казаха?!
Нещо повече, имаше държава която разследваше тоя акт, и накрая засекрети резултатите от разследването?!
Доста странно?!
Накрая фащ обявиха, че Украйна стои зад тази атака, а в същност и домашните любимци в Европа знаят, че именно фащ направиха тази стъпка!!!
Дори Бай Дън признава в прав текст (много преди войната в Украйна), че ако Русия нападне Украйна, фащ ще прекратят този проект!
Когато никой не търси твоята продукция, но ги караш ("партньорите" ти) силово да търгуват с долара ти, рано или късно дълговете, които генерираш ще станат толкова много, че само войни, вируси и сринати др икономики, биха ги оправдали!
18:35 04.12.2024