С рекордните 36% е спаднала печалбата на Volkswagen

25 Юли, 2025 10:11 1 913 11

  • volkswagen-
  • печалба-
  • спад-
  • данни

Данните са за второто тримесечие на 2025 година

С рекордните 36% е спаднала печалбата на Volkswagen - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Нетната печалба на германския Volkswagen е спаднала с повече от една трета (36,3%) през второто тримесечие на 2025 г. в сравнение с година по-рано и е възлизала на 2,29 млрд. EUR, се посочва в изявление на концерна.

Причините включват ниски продажби на марките Porsche и Audi, както и високи разходи за преструктуриране и американски мита. Оперативната печалба е спаднала с 29% до 3,83 милиарда евро. Въпреки лекото увеличение на доставките, оборотът е спаднал с 3% до 80,6 милиарда евро.

Volkswagen е коригирал прогнозата си за текущата година надолу. Това се случи, по-специално, поради американските вносни мита. Само през първата половина на годината те струваха на концерна 1,3 милиарда евро.

По-рано Volkswagen съобщи, че печалбата му през първото тримесечие на 2025 г. е спаднала с почти 41% в сравнение със същия период на миналата година, до 2,19 млрд. EUR. Германската автомобилна индустрия преживява остра криза, която е свързана, наред с други неща, с влошаването на търговските отношения между Китай и Европейския съюз, както и между САЩ и ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фрг печели от

    2 1 Отговор
    търговията . 60 процента бабички и старци . живеят на пенсии . работещите са 40-45 процента . от тях 40 процента в авто заводи . затова е рецесията . по докторски модел . директора взема 30 процента от печалбата + 20 заплати . а на механика дава 2 заплати , на чистачката 1 заплата . 20-30 марки с 60-70 модела коли са много . да махат . след обединението на западна и източна нали щеше да забогатеят двойно . меркел взема по 3 000 ещро на интервю . футбола им е гола вода . юса им помага . ама докога .
  • 2 Студент

    11 2 Отговор
    Слепият реваншузъм ще им изяде главата на тези коне с капаци!
  • 3 хъхъ

    24 0 Отговор
    Да се върнат към корените си. "Народна кола", пък ми искат 35 хил. евро за някакво Поло. Това адекватно ли е?
  • 4 Внос / Износ

    7 1 Отговор
    Според мен ако е спаднала Печалбата с 30% е относително добре в тази криза! Спада на оборота с 8 % е прекалено Оптимистично.
  • 5 дааа

    13 1 Отговор
    При почти еднакъв оборот, спадането на печалбата, означава увеличавне с 29% на разходите. Не са само митата, а производствените разходи? С колко се е увелила цената на електроенергията в Германия и най-важния въпрос: ЗАЩО? Германия и Франция са тръгнали здраво надолу. Франция е пред фалит с 130% дълг спрямо БВП, а Германия вече трета година е с мижав икономически растеж. Като гледам как тук в България се нагласят инфлация и други икономически показатели, много вероятно и там да е същото, т.е. швабите са в рецесия! Лошото идва за нас...отново...
  • 6 Софиянец

    8 1 Отговор
    Санкции, санкции, санкции :D :D :D
  • 7 стоян георгиев

    10 0 Отговор
    Махнете митата на китайските коли и VW ще излезе на загуба
  • 8 БгТопИдиот🇧🇬

    4 1 Отговор
    Санкциите работят другаре !

    Да живей урсулианкият ЕССР.

    Коментиран от #10

  • 9 Малко е, още може!!!

    1 0 Отговор
    Удри на ел. миксерите народе, с общ субсумарен живот на колата от максимално пет години!!
  • 10 стоян

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "БгТопИдиот🇧🇬":

    До 8 ком - че работят работят - завода за жигули работи три дни в седмицата -складовете пълни - завода камаз и той на три дни - тракторните заводи са затворили в неплатен отпуск защото никой не купувал трактори и комбайни в рузия с толкова голяма лихва - половината построени апартаменти в москвабад празни и никой не купувал заради лихвите
  • 11 теню

    3 0 Отговор
    Това е естествено очаквах не 30 % даже повече 50-60 % има много причини . Първата високите енергийни разходи , високите заплати от работника до шефовете им които идвали на работа с най луксозните и спортни коли като разходите им ги плаща VW и получават милиони бонуси края на годината . Ниско казачество -- слаба проблемна електроника , скъпа при покупка 40-45 хиляди Евро - средна цена на колите на фирмата - скъпо поддържане , евтина пластмаса и нискокачествени материали , компоненти и малък ресурс на двигателите им особено 1.4 TSI trudno ızkarwat 150 хил. Км , губят Китайският пазар продажбите падат докато Китайските и по качество и по оборудване особено мултимедията им е много по добра и най важното по евтини а са по добре технологични. Губейки огромният Китайски пазар ще загубят и Европейският - само въпрос на време .(лично аз никога повече Немска кола не бих си купил имах и то не една купена да сега а няколко -- мнението е лично всеки сам да решава ).