С над 17% поскъпват доматите и краставиците на борсите

7 Декември, 2025 08:40 1 297 108

  • домати-
  • краставици-
  • дксбт

Ръст на цените на едро на повечето плодове и зеленчуци тази седмица отчита ДКСБТ

С над 17% поскъпват доматите и краставиците на борсите - 1
Снимка: БГНЕС

Ръст на цените на повечето плодове и зеленчуци на борсите у нас тази седмица отчита Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ), предаде БТА

Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, се повишава с 1,04 на сто до 2,338 пункта спрямо 2,314 пункта седмица по-рано. Базовото равнище на индекса (1,000 пункта) е от 2005 г.

При зеленчуците най-драстично е поскъпването при доматите – със 17,13 на сто до 2,94 лева за килограм, и краставиците - със 17,07 на сто до 3,80 лева за килограм. Значително по-скъпи са също зелето - със 7,66 на сто до 0,90 лева за килограм, зелените чушки - със 7,59 на сто до 2,24 лева за килограм, и червените чушки - с 6,1 на сто до 2,40 лева за килограм. Нагоре е и цената на морковите, които се търгуват по 1,14 лева за килограм или с 4,01 на сто повече спрямо миналата седмица.

По-евтин е зрелият лук кромид - с 2,78 на сто до 0,91 лева за килограм единствено. Минимален спад се наблюдава при цените на тиквичките – с 0,33 на сто надолу до 2,45 лева за килограм, и на картофите - с 0,21 на сто надолу до 0,97 лева за килограм.

При плодовете понижаване на цената тази седмица се отчита единствено при ябълките, които са с 2,07 на сто надолу до 2,08 лева за килограм. Най-много поскъпват бананите - с 3,09 на сто до 2,80 лева за килограм. Цената на гроздето е нагоре с 1,99 на сто до 3,08 лева за килограм, на портокалите - с 0,93 на сто до 2,40 лева за килограм, а на лимоните - с 0,6 на сто до 3,35 лева за килограм.

Цената на кравето сирене пада с 0,54 на сто до 11,88 лева за килограм, а тази на кашкавала тип „Витоша“ се вдига минимално с 0,01 на сто до 18,19 лева за килограм. Киселото мляко (3 и над 3 процента масленост) запазва цената си от миналата седмица и се продава по 1,38 лева за кофичка от 400 гр., докато прясното мляко е с 2,31 на сто надолу до 2,28 лева за литър. Цената на кравето масло (пакетче от 125 грама) е по-ниска и то се търгува по 3,03 лева за брой, което е с 3,01 на сто спад.

Замразеното пилешко месо поскъпва с 0,32 на сто до 6,80 лева за килограм, а яйцата (размер М) - с 3,86 на сто се търгуват по 0,43 лева за брой на едро.

Цената на ориза е с 1,31 на сто надолу до 3,32 лева за килограм, а тази на брашното тип 500 - с 5,12 на сто до 1,52 лева за килограм. Олиото е по-евтино тази седмица, като се продава по 3,22 на лева за литър или с 1,23 на сто надолу. Захарта поскъпва с 1,75 на сто до 1,86 лева за килограм. Цените на зрелия фасул и лещата също са по-високи, съответно с 3,35 на сто до 4,38 лева за килограм и с 1,06 на сто до 4,20 лева за килограм.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1488

    12 19 Отговор
    като дори руската салата не е руска, а френска, тогава какво остава за руската наука, изкуство, литература, дьржава, народ и т.н ??

    Коментиран от #8, #16, #21

  • 2 КъдЯ си бе ???

    34 4 Отговор
    Желязко, желязкоууууууу....остави я тая восъчна фигура на Тръмп и си махни крака от нея !
    Хората те чакат да дойдеш и да обясниш как цените се вдигат въпреки това, че ти всеки ден твърдиш в различни медии, че няма вдигане на цените в абсурдистан ? !
  • 3 Гост

    25 4 Отговор
    Това не е инфлация, не! Ако някой си го мисли объркал се е

    Коментиран от #10, #12

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Некъпан джендър евроатлантик

    30 4 Отговор
    Това е долна руска пропаганда! Инфлацията е отрицателна и сме готови да влезем в клуба на богатите - при фалиралите Франция и Германия и при разкъсваните от протести и стачки Белгия и Гърция.
  • 6 тагаренко СЪМ ! внимавайте в кратинката

    21 6 Отговор
    стига сте яли домати , изпращайте пари на зеления наркоман !

    трабвали му пари за още обиколки на света за да проси още пари
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 1499

    21 2 Отговор

    До коментар #1 от "1488":

    Руснаците никога не са казвали на руската салата "руска", винаги са я наричали френска. Иначе и ти викаш на ББ и Шиши богове ама...
  • 9 Механик

    17 2 Отговор
    Един килограм сирене се прави от 6-10 литра мляко.
    Ако млякото е 2.28 лв и ползваме поне 6 литра за кило сирене, то как може килото сирене да бъде 11,88 лева (както е посочено в статията? ми то излиза, че тия дето правят сирене го правят на загуба?!
    п.п.
    Няма мляко по 2.28 лв. Даже на промоция няма. Млякото е над 3 лв. А това на което му викате "сирене" НЕ Е СИРЕНЕ.

    Коментиран от #20, #102

  • 10 Полит.коректен расист

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Не !
    Това е 36-ст годишно мародерстване с цени и надценки на държавно ниво !
    Вместо държавата да упражнява контрол върху цени и надценки, тя е дала право на всеки бг.фирмаджия да си определя цена спрямо това колко пари му трябват на него самия.
    Ей точно затова в центъра на Брюксел можеш да си купиш чушки,домати, круши по 1€ килото.
    Сирене маджаров 7,50€ за килограм, ребра СЪССС МесО по тях на 3,50€ за килограм.
    А бългъряка в същото време неможе тия цени да си позволи дори и да ги сънува !!!
  • 11 Кривоверен алкаш

    19 0 Отговор
    Безбожни цени..оня ден си купих краставици на цена 6,50лв...то месото е по евтино...а гарнитурата по скъпа...Да става трушията и да си ги набутат в....
  • 12 Хи хи

    18 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Ай стига бе , как така ще поскъпва зеленчука зимно време ? Точно сега им е сезона на доматите и краставиците , сега най добре виреят , я гледай какво време , какво слънце !
  • 13 Исторически парк

    15 7 Отговор
    ДОБРЕ ДОШЛИ В ЕВРОЗОНАТА! 💀
  • 14 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "оня с коня":

    как си с флигорната рано сутрин....виртуоз,,
  • 15 Моарейн

    17 3 Отговор
    Щом НСИ признава 17% поскъпване на домати и краставици, значи истинското е поне 30%.

    Коментиран от #32

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 на който му е скъпо да не купува

    9 14 Отговор
    По времето за което тъгувате през Декември месец в Плод и зеленчука имаше само картофи, ябълки, кисели краставички и кисело зеле. Около Коледа докарваха и мандарини и банани. Сега имате всичко целогодишно.

    Коментиран от #23, #28, #38

  • 18 Русенец

    13 6 Отговор
    При навлизане на еврото държавата гарантира:
    - стабилни цени;
    - при превалутиране то, да се закръгля в полза на гражданите......
    Един голям .!.

    Коментиран от #22, #48

  • 19 Всичко

    18 0 Отговор
    внос , Ганьо и чесън не може да си отгледа . Но лапа субсидии като ламя , топтан с министри и общи пипала !
  • 20 Един шофьор

    13 2 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Млякото от краварите го изкупуват на 70 стотинки. А Жулязко и Бокича сега ядат туршия, а не краставици и домати.
  • 21 Реалност

    13 7 Отговор

    До коментар #1 от "1488":

    Ако не бяха руската наука, изкуство, литература, държава, народ и т.н. сега щеше да говориш на турски и да се молиш на Аллах по три пъти на ден. Сигурно затова мразиш руснаците???

    Коментиран от #25

  • 22 нормално е

    7 8 Отговор

    До коментар #18 от "Русенец":

    Държавата НЕ контролира цените. Не и е работа.

    Коментиран от #24

  • 23 Русенец

    10 5 Отговор

    До коментар #17 от "на който му е скъпо да не купува":

    По него време всеки си гледаше сам плодове и зеленчуци и бяха вкусни.
    Сега, в магазините се предлага изобилие от безвкусни боклуци.

    Коментиран от #27

  • 24 Русенец

    5 5 Отговор

    До коментар #22 от "нормално е":

    Тогава, да не лъже, че ги гарантира.
  • 25 верно ли?

    3 7 Отговор

    До коментар #21 от "Реалност":

    Абе верно цяла Турция пропищяла от никнещите като гъби руски квартали във всеки турски град?
  • 26 Малко

    12 2 Отговор
    е . Къде 10 лв за кило трябва да са . Щом баба Ви и дядо Ви без салата от пресни български домати и краставици посред зима не сядаха на масата. Те ли Ви научиха или сами станахте Консуматори ? нещо за туршия правена в дома и въобще за Зимнина да сте чували ? А, то трябвало труд ,време и някоя пара да се вложи докато продукта е много по-евтин. Трудна работа ,нали ? Сега пък скъпо било . И аз да съм ,като гледам какви лами имам на среща ,ще вдигам цени. При това за пластмаса и химия ги давате. Промоция - от 300 % надценка ще сваблям на 150 % печалбата ,за да се радвате. Айде на дини ,пъпеши ,домати и все такива "родни " . Само документ за качество и съдържание от лаборатория истинска да не искате. Стига по закон ,че съм сложил аз етикетче с какво съдържа. Що ли пък все повече болни от рак ,инсулт и инфаркт ? От слънцето ще да е или земетресение в Аляска.
  • 27 мхм

    8 4 Отговор

    До коментар #23 от "Русенец":

    Ами сега защо не си гледа от вкусните, ами яде купешки боклуци?

    Коментиран от #30, #33

  • 28 хахаха

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "на който му е скъпо да не купува":

    По времето за което тъгуваме имахме месо, плодове и зеленчуци, сега имаме безвкусно ГМО, но пък на високи цени:)

    Коментиран от #31

  • 29 Да престанат с Борсови цени

    8 1 Отговор
    Обикновените потребители не пазаруват от борсите.
    Пример цена оранжерийни краставици, сорт Гергана цена на пазари Иван Вазов цена, в малки квартални магазинчета цена. В сравнение с 2025 декември цената на краставици сорт Гергана е намаляла, повишила се цена.
    Сега бабите ще седнат да изчисляват колко са от 6.78 до 9.83 процентните пунктове.
    КЗК в "Говори сега" казаха от 2020 г. до 2025 91% надценки кашкавал, 135% надценки минерална вода.
    Сега бабите хващат елките и смятат инфлацията спрямо 2020 с онлайн калкулаторите.
  • 30 Любопитен

    4 4 Отговор

    До коментар #27 от "мхм":

    Ако засадиш ГМО какво ще поникне бре "умнико"?
  • 31 имал си чушки

    3 5 Отговор

    До коментар #28 от "хахаха":

    Всичките служители на Родопа станаха вегетарианци, защото си имал месо. Хуморист.
  • 32 Русенец

    3 5 Отговор

    До коментар #15 от "Моарейн":

    Спрямо 2023 левът е олекнал с 30%.
    Спрямо 2024, със 17%.
    Спрямо миналата година, с 15%.

    Коментиран от #34

  • 33 Русенец

    0 6 Отговор

    До коментар #27 от "мхм":

    Кой ти каза, че не си гледам?
  • 34 и как точно е олекнал лева

    5 5 Отговор

    До коментар #32 от "Русенец":

    като е вързан за Еврото?

    Коментиран от #41, #47, #58

  • 35 СКЪПОТИЯ

    7 1 Отговор
    И ТОВА СА НА 70% ВНОС ТУРЦИЯ МАКЕДОНИЯ ТА ДОРИ И ОТ МАЛАЙЗИЯ. КАЧЕСТВО ЕКСТРА"" ТАМ ГИ БЕРАТ ЗЕЛЕНИ И ДО КАТО ДОЙДАТ ТУК ПОЧЕРВЕНЯВАТ. И ВСИЧКО ТУК Е ВНОСНО. ЗА СВИНСКОТО КАЗВАТ НА 70% БЪЛГАРСКО. НАНАЙ СИ. ПАК АРЖЕНТИНА РЕЗЕРВА НА САЩ И ГРЪЦКО.

    Коментиран от #36

  • 36 и аз питам

    4 2 Отговор

    До коментар #35 от "СКЪПОТИЯ":

    Изпълнява ли се изискването на закона, за Коледа 50% от доматите в магазина да са българско производство?!
  • 37 Бай онзи

    8 0 Отговор
    ,,ЗА БОГА,БРАТЯ,НЕ КУПУВАЙТЕ,,!!!!!
  • 38 Майко мила 🤦‍♂️

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "на който му е скъпо да не купува":

    Лелееее, ти от лодката да паднеш, водата пак няма да я уцелиш !!!
    Сега на мен ми е ясно, че си поредния бг.фирмаджия на който мародерстването с цени и надценки тепърва започва от 200% и от та вече се невидя.
    Вие фирмаджиите винаги скачате като ужилени в подобни моменти и си имате няколко реплики които са ви като подпис стане ли въпрос за цените с които мамите народа, а ти даже си се подписал в самото заглавие.
    Ама иначе като ходиш извън абсурдистан ти светят очките на дълги светлини колко е евтино всичко и ако си с колата, гъъъъчиш в багажника докато не заприлича накрая на моторница.
  • 39 Ко речи?

    7 1 Отговор
    Какви домати и краставици зимата на тези географски ширини бе?
  • 40 Полит.коректен расист

    4 2 Отговор
    Тепърва ще става далеч по-зле !

    Коментиран от #46

  • 41 Олекнал е тръпко

    6 2 Отговор

    До коментар #34 от "и как точно е олекнал лева":

    От инфлацията и цените. Преди при СОЦА имаше тежест ЕДИН ЛЕВ ПОЛОВИН КИЛО СИРЕНЕ КАЧЕСТВО И ВКУС. СЕГА 17 ЛЕВА ПЪЛНА ГНУС. САМО ВОДА И БЕЗ ВКУС.

    Коментиран от #43

  • 42 Как няма да "олекне лев"

    6 2 Отговор
    Като умишлено след 2020 г. юли започна умишленото му обезценяване, на утрото след влизането в ERMII, част от храните се повишиха с 30%. Някой е дал заповед цените да се повишат за 12 часа. Въпросът е кой притежава борсите, и кой е дал заповедите. Още по-скандалното немско масло 4.75 вериги, месеци след ERMII цената на немското масло се повиши до ДЕСЕТ лева. Малко преди искането за Извънареден Доклад прием евро, цената на същото масло се понижи до 5.20 лв. След положителен доклад за въвеждане на еврото, цената на немското масло отново се повиши до 9.72 лева. Май ще се окаже прав Стоян Панчев, че е оказван натиск на вериги за изкуствено повишаване и намаляване на цените, с цел масажиране на данните за Инфлация НСИ. Тъй като България не покриваше кретириите за Инфлация и Дефицит. Видно от бюджет 2026 г.
    Някой си играе със съдбите на 6 милиона българи, сцената на мизерия и глад в името на "печалбата".

    Коментиран от #45

  • 43 при Соца

    2 5 Отговор

    До коментар #41 от "Олекнал е тръпко":

    При Соца колко пъти има деноминация на мощния български Лев? От хубаво ще да е било да махаме по три нули.

    Коментиран от #61

  • 44 А50

    3 2 Отговор
    Но инфлацията не е мръднала от1.7%
  • 45 ще ти кажа кой

    3 4 Отговор

    До коментар #42 от "Как няма да "олекне лев"":

    36 години руснаците ни лъжат, че са си тръгнали от България и не ни управляват внуците на комунистите.
  • 46 е колко по-зле

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Полит.коректен расист":

    Франция, Белгия, Испания, Италия, Германия, Австрия, колко да са по-зле?
  • 47 Русенец

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "и как точно е олекнал лева":

    Ако беше изкарал един курс по икономика, нямаше да се излагаш с подобни въпроси.

    Коментиран от #50, #53

  • 48 Ко речи?

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Русенец":

    В полза на кого? Я прочети чл. 13 от ЗАКОН ЗА ВЪВЕЖДАНЕ НА ЕВРОТО В РЕПУБЛИКА България.
  • 49 Според Стефан Антонов

    2 0 Отговор
    "Държавата продължава с практиката да декларира един дефицит, а реално да се нуждае от далеч повече пари. Това се вижда от планираните заеми, а като имаме предвид, че два и половина процента от БВП ще се използват за плащане на стари заеми, излиза, че общият недостиг на средства догодина ще е около пет процента от БВП, или шест милиарда евро, при обявен дефицит от 3,6 милиарда.".
    Същото е с инфлацията и цените на храните.
    Изводът е България не беше готова за прием евро. И да, налице са Спекулативни цени, които нарочно се оставят до януари 2026 г.. Видни от предаването "Говори Сега" от 6 декември КЗК анализи, междинни.
    135% надценка минерална вода, скандално! Водата е живот. Ново увеличение на студена вода от 2026 г. с между 9 и 13%. Скандално.
  • 50 нищо де

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "Русенец":

    Ти кажи.
  • 51 потребител

    5 0 Отговор
    Пълен бойкот .Няма да купуваме
  • 52 Олга

    5 4 Отговор
    Резонен въпрос: зеленчуците български ли са след като ЕС почти обнулили селско стопанство в БГ в резултат от “свободна” и “честна” конкуренция? Тогава честито на бг-селекционери създали нов сорт бг-домати - пластмасови.

    Коментиран от #54, #56

  • 53 бг иконом

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Русенец":

    По време на социализма в България (1944–1989 г.) са извършени две основни деноминации на лева: през 1952 г. в съотношение 100:4 (или приблизително 25:1 за заплати, пенсии и цени) и през 1962 г. в съотношение 10:1.

    Паричната реформа от 1952 г. е свързана с инфлационен натиск след масирани инвестиции в промишлеността. Тя преизчислява заплати, пенсии, цени и влогове в съотношение 100:4, а блокирани капиталистически сметки – 200:1.

    През 1962 г. (поредна реформа с постановление №149) наличните пари се заменят с нови банкноти и монети от емисии 1951–1960 г. Преизчисляването става в съотношение 10:1 за всички парични активи, заплати, пенсии и цени.
  • 54 ЗДрасти

    3 3 Отговор

    До коментар #52 от "Олга":

    ЕС не ти забранява да си гледаш доматите и краставиците. Стига говорили глупости.
  • 55 Гориил

    3 2 Отговор
    Това е парадокс в изобилната и щедра България.Какво се случва със страна, чиито продукти са били заредени във всеки магазин в СССР и са били купувани с нетърпение от десетки милиони потребители? Българските агропромишлени компании са проучвали и са задоволявали вкусовете на огромен пазар. Днес няма да намерите нито една българска краставица или домат по рафтовете на руските супермаркети.Свършиха ли краставиците в България?

    Коментиран от #57

  • 56 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #52 от "Олга":

    Отивай в Русия...там са истински...

    Коментиран от #64

  • 57 така е

    4 3 Отговор

    До коментар #55 от "Гориил":

    Всичко което произвеждаше НРБ заминаваше директно за необятния СССР. На цени които кажат съветските господари.

    Коментиран от #67

  • 58 Герги

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "и как точно е олекнал лева":

    написа го точно...като е вързан....отвържеш ли го и ще потъне....

    Коментиран от #60, #70

  • 59 Българин

    1 0 Отговор
    Тролей
  • 60 Пепи

    5 0 Отговор

    До коментар #58 от "Герги":

    Той си беше потънал още като го вързахме за германската марка.
  • 61 Русенец

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "при Соца":

    Три нули махнахме през 1999-а година.
    През соца е имало деноминации 100:4 (или 25:1) и 10:1, ако не се лъжа. Май имаше още една, но не помня в какво съотношение.
    Самата деноминация не ощетява хората, но тя е следствие на голяма инфлация. През соца, инфлацията е следствие на световни финансови сривове, които засягат всички пазари, като петролното поскъпване през 50-те години.
  • 62 Какви руснаци?

    4 2 Отговор
    Вчера водещета на "Говори сега" на КЗК пита, защо на Запад цените са се повишили с 35%, а в България до 135% за една и съща стока, за един и същи период. Каква Русия? Яйца в България 6 броя M 3.79. В Русия десет яйца най-голям размер 80 стотинки.
    Какво ги интересува хората цените в Русия?
    Правете сравнение между Западът едни и същи вериги цени и България.
    В Ница цените са по-ниски на храните, отколкото в София.

    Коментиран от #68, #89

  • 63 Анонимен

    2 0 Отговор
    И по-скъпо ще става. Аз вече си произвеждам всичко сам. Цялото село енапълно обезлюдено, само аз съм там. Личи си колко им се работи на хората. Къщата е от дядо ми, само козметични ремонти съм правил. След януари ще е веселомв магазините.

    Коментиран от #65

  • 64 123

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    В Русия скоро не съм си купувал домати, но тази година си купих в друга страна от БРИКС - ОАЕ. Доматите в супермаркет в Дубай струваха 1 дирхам /45 стотинки/ и бяха истински.

    Коментиран от #66

  • 65 е колко да е весело

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "Анонимен":

    В Италия и Испания весело ли е в магазините? А в Австрия?
  • 66 от Сливен ли бяха

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "123":

    доматите за 45 стотинки?
  • 67 Русенец

    6 2 Отговор

    До коментар #57 от "така е":

    Чувал съм я тази мантра, но се оказа преувеличена.
    Общувал съм с руснаци, по него време - идваха тук. Не бяха виждали нашите дъвки Идеал и ги купуваха с кутиите (руснаците нямаха дъвки). Много бяха изненадани, като видеха, че имаме толкова много наши колбаси. Не ги познаваха.
    Но донякъде си прав - изнасяли сме им доста стока, но не чак всичко.

    Коментиран от #69, #106

  • 68 в Ница цените били по-ниски

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "Какви руснаци?":

    Може би защото Ница е в Евро, а в България още не е влезнало Еврото?
  • 69 и колко

    0 3 Отговор

    До коментар #67 от "Русенец":

    Колко наши колбаси имахме толкова много? Закуска, Хамбургски, Шпеков и Бургас и едни Кренвирши.

    Коментиран от #72

  • 70 Русенец

    4 2 Отговор

    До коментар #58 от "Герги":

    Ще потъне, я! Като разчита само на внос и търговия, а няма собствено производство...

    Коментиран от #75

  • 71 Факти

    4 4 Отговор
    По време на руското робство, известно още като комунизъм или социализъм, зеленчуците зимата не поскъпваха, защото ги нямаше. Тогава хората си правеха т.нар. зимнина. Днес могат също да го правят, но демокрацията им дава свободата да избират между това и покупка на сезонно по-скъпи зеленчуци. Странно защо милеещите за руското робство избират второто. Защо не си правят зимнина и не се откажат от сезонно по-скъпите зеленчуци за мен е непонятно. Може би демокрацията ги е разглезила и просто обичат да мрънкат.
  • 72 Русенец

    4 1 Отговор

    До коментар #69 от "и колко":

    Смядовска луканка, помниш ли?
    Имахме си. Е, сега има много марки, но вече почти никой не си прави домашни колбаси, като тогава. Преди във всяка къща и апартамент се пълнеха суджуци и се сушеше пастърма. Терасите бяха окичени със суджук, като гирлянди.
    Малко останаха такива. Сега, никой не му се цапа и гледа да купи наготово. Но, купеното не е като да си го направиш сам, по твой вкус.

    Коментиран от #73, #79, #81

  • 73 помна

    2 4 Отговор

    До коментар #72 от "Русенец":

    А суджуци и луканки се сушеха по просторите на балконите ЗАЩОТО НЯМАШЕ в магазина. И буркани се варяха между блоковете цяло лято, защото нямаше пълни буркани в магазина, а една от най-ценните стоки по онова време да си намериш нови капачки за буркани Омния.

    Коментиран от #84, #86, #92

  • 74 Истината:

    5 0 Отговор
    Според Стакмистиците с над 17% поскъпват доматите и краставиците,
    но реално в магазините, само за месец са поскъпнали с Петдесет процента!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Пфу

    6 1 Отговор
    Само че това не са домати и краставици, а техни подобия. На външен вид изглеждат като домати ии краставици, но имат вкус на стиропор.
    Кой би купил такова нещо освен ресторантите, където ни пробутват на петорни цени салати, направени от такова нещо?
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 % е малък трябва да е 70

    3 1 Отговор
    за пластмасовата продукция. Все пак ги вдигаме защо знаем, че овчите глави хапват салата и ракия много по-празниците а и заведенията са фул.
    Салата за разбирачи с лъжица и топ вкус.
    Продукти:
    Домати в буркан, на кубчета или доматено пюре.На кой как му е кеф
    Сипвате ги в дълбока купа, нарязвате червен лук на ситно, слагате сол, зехтин и една две люти чушки на шайби тънко нарязани.По желание можете да добавите сирене, магданоз, чер пипер, риган.Аз слагам всичко дори малко и чесън.Слагате една бутилка ракия или друго на масата, викате някоя напращяла кака за компания отпивате за наздраве разбърквате салатката и си взимате за мезе.Сиромашка салата ама с ретро вкус и виагра.На правежите оставете доматите от пазара за 7лв. те обичат от скъпото защото било хубаво.На сутрента каката ще хвърка с усмивка и закуска ще е направила.
  • 79 ""Обиждаш ме""русенец

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "Русенец":

    Без обида така беше от вън на къщата после терасата всичко беше окичено като коледна украса със луканки филета дядо. То затова не правихме по онова време окраска коледна това беше достатъчно. А за обидата аз все още правя луканки и филета но купувам си месото от частник. АЙДЕ НА ЗДРАВЕ. И ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Не е само мързелът

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "Русенец":

    Има и друга причина. И преди се крадеше, но много рядко се чуваше някой да се е качил на чужд балкон, за да краде домашен суджук. Днес ако окачиш такива неща на балкон, на който няма решетки, на следващия или по-следващия ден вече ще са изчезнали. Но не винаги решетките помагат.
    Спомняш ли си, че преди няколко години показаха по телевизията запис от камера, на който се вижда как група малки циганчета, около 10-ина годишни, късно вечерта се приближават до една къща и с прът свалят от балкона цял един дълъг наниз от наденици, окачени там за да се сушат? Стопаните чак на сутринта установили, че надениците ги няма и благодарение на камера, която се намирала на съседна сграда видяли какво се е случило.

    Коментиран от #82, #88

  • 82 мхм

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Не е само мързелът":

    Я окачи суджуците на балкона в центъра на Виена да видим колко ще изкарат преди да те арестуват.

    Коментиран от #95

  • 83 ?????

    4 0 Отговор
    Все пак сме декември и е нормално да поскъпват доматите и краставиците.
  • 84 АЙДЕ БРЕ ШМЕКЕР

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "помна":

    Ти не знаеш ли ЧЕ ПО ХУБАВО ОТ ДОМАШНОТО НЕМА. ПЪК И ВСИЧКИ ПОЧТИ СИ ИМАХА ДОМАШНИ ЖИВОТНИ И ГРАДИНА ЧАСТНА. НА МАГАЗИНО СЕГА ВСИЧКО ПОЧТИ Е ФАЛШ. НО ТОГАВА ПРИ СОЦА И ПО МАГАЗИНИТЕ БЕШЕ КАЧЕСТВО.

    Коментиран от #85

  • 85 при соца беше качество

    2 2 Отговор

    До коментар #84 от "АЙДЕ БРЕ ШМЕКЕР":

    продавано под тезгяха, само на свои хора.

    И си пази нервите, моля.

    Коментиран от #103

  • 86 Русенец

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "помна":

    Да ти кажа, по онова време си правех.
    После, по новото време си купувах.
    Сега, пак почнах да си правя, защото сравних двете времена и прецених, че купеното не струва и грош.

    Коментиран от #87

  • 87 разликата

    1 2 Отговор

    До коментар #86 от "Русенец":

    е че сега имаш избора да си правиш, или да си купиш. Ако искаш си правиш, ако не искаш - в магазина има.
    А тъгата ти по онова време е, че тогава ти е ставало. Настроението.

    Коментиран от #91

  • 88 Русенец

    4 0 Отговор

    До коментар #81 от "Не е само мързелът":

    Прав си. Това е друг проблем, който влияе. Преди нямаше как циганчетата да ти бутат по балкона, защото милицията беше с доста повече правомощия от полицията, и биеха лошо, без да гърмят новини и да се месят НПО.
    Само чистачките на колата оставаха незащитени, затова ги прибирахме. Особености на обществото и режима.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Продължение на 89

    3 0 Отговор
    ... а ние все още не сме преодолели много от някогашните соц.порядки.
  • 91 Русенец

    2 0 Отговор

    До коментар #87 от "разликата":

    Май си ме представи по-стар, отколкото съм. Заблудил съм те.
    Тъгата ми не е по онзи режим и строй. Въобще не искам да се връща диктатурата.
    Искам демокрацията ни да е със законност и ред, като в страните, към които уж гледаме.
    Но не - пробутаха ни фалшива демокрация, в която алчността доминира над закона, че и дори е под негова протекция.
    Това го няма в развитите страни или поне не е чак толкова изродено, като при нас.

    Коментиран от #93

  • 92 Помниш ама нищо

    5 1 Отговор

    До коментар #73 от "помна":

    Имаше и луканка и компоти и домати в буркани.Хората си правиха защото имахме свръх производство и беше по- евтино да се запасиш за цяла зима.Изнасяхме за Русия мощно, комбинатите за консерви работеха 24/7.Лично съм бил на бригади за бране, на грозде, ябълки, пиперки, праскови, домати и др.Бяхме НОМЕР-1 по качество и продукция.А сега розовите понита от €европата ни пробутват тяхните пластмаси ГМО.

    Коментиран от #94

  • 93 чудесно

    0 2 Отговор

    До коментар #91 от "Русенец":

    Няма НИТО ЕДНО неопровержимо доказателство, че 1989 нещо в България НАИСТИНА се е променило. Документите сочат, че тогава съветския посланник пенсионира българския селски хитрец Тодор Живков и назначава на негово място съветския гражданин Петър Младенов. После другия съветски гражданин Андрей Луканов раздава валутния резерв в куфарчета на доверени на партията хора, за да станат бъдещите олигарси. Вече 36 години ни лъжат че Прехода бил минал и това било Демокрацията. Не е вярно! Прехода в България започва след новата 2026 гдина.

    Коментиран от #96

  • 94 имал си чушки

    1 3 Отговор

    До коментар #92 от "Помниш ама нищо":

    "Не били Компютри, ами били Компоти. И не сме ги били изнесли, ами са ни ги били върнали."

    Дори и вицове имаше за тогавашното българско производство.

    Коментиран от #104

  • 95 Знам как е

    3 0 Отговор

    До коментар #82 от "мхм":

    Това е друг аспект на проблема. Спомням си, че когато гостувах на близки хора в най-западната част на Германия, иранското семейство, което наскоро беше наело апартамент в тяхната хубава сграда, имаше сериозни неприятности заради това, че се бяха опитали да си правят барбекю на балкона. Хаусмайстерът (нещо като домоуправител на заплата, който живее в портиерско апартаментче в същата сграда) беше дотърчал вследствие на мигновен сигнал от съседи и им беше казал, че храна се приготвя само в кухнята, а също и че това е второто им провинение и че при трето ще ги изгонят от сградата. Дни преди това пък ги бил предупредил, че пране се суши вътре в апартамента и за това има специални приспособления. У нас, както знаеш, гaщu се веят на всеки балкон и почти всяка лелка лятно време пържи риба и пече чушки на балкона на кухнята си, а не вътре в кухнята.
  • 96 Русенец

    2 0 Отговор

    До коментар #93 от "чудесно":

    Съгласен съм.
    Преди ни лъжеха, че строим комунизъм, където всички щяхме да сме равни, докато някои бяха доста по-равни.
    През 89-а, синовете на по-равните се върнаха от студентстване в западните страни и поеха контрола с обещанието за живот, като по филмите.
    Но ги мързеше да произвеждат и да търсят пазари, и затова приватизираха всичко и го дадоха на концесия, на западните си приятели, с самите те си устроиха фирми за внос на евтини боклуци, за задоволяване на населението.
    А населението им пречи. Поне онази част, която е образована и мисли свободно.
    Затова, почнаха да мачкат образованото население и да стимулират невежото, което пък ги крепи на власт с евтино продаденият си вот.
    И днес, сме готови да влезем в клубът на богатите.

    Коментиран от #98

  • 97 Истината:

    3 0 Отговор
    Данни на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) показват надценки,
    които будят тревога.
    Каймата – е с надценка от 73%.
    При кашкавала тя е 91%,
    при кравето сирене – 82%,
    а при минералната вода – шокиращите 135%.

    Коментиран от #99, #100

  • 98 изглежда

    0 2 Отговор

    До коментар #96 от "Русенец":

    Нещо пак не се разбрахме.
    Раздадените на концесии и приватизираните соц фабрики бяха дадени заедни с дълговете им, които по онова време бяха непосилно бреме за държавата. Друг е въпроса за липсата на следприватизационен контрол. Примерно Кремиковци е продадено за 1 лев, но със 150 милиона долара дългове.

    Иначе нокой пройзводител умишлено няма да се мъчи да направи купувачите си по-малко и по-бедни. Та нали иска да им продава все повече и повече.
  • 99 чудесно

    1 1 Отговор

    До коментар #97 от "Истината:":

    А Еврото още не е дошло! Или затова?
  • 100 Руснаков

    2 0 Отговор

    До коментар #97 от "Истината:":

    Въпроса е защо само се констатира а не вземат лицензи...

    Коментиран от #101

  • 101 как да се вземат лицензи

    1 0 Отговор

    До коментар #100 от "Руснаков":

    На кой ще вземеш лиценза? На търговеца, или на доставчика?

    И задаваш грешен въпрос. Въпроса е, като е скъпо защо все пак някой го купува? Ако стоката залежава по магазините ще поевтинее. Пазара движи цената.
  • 102 Стенли

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Това са цени на едро а за млякото мандрите го изкупуват под лев а до щанда стига около три лв а в сиренето и кашкавала много малко е свежото мляко повечето е сухо мляко незнайно откъде
  • 103 Свои хора. Срам

    0 1 Отговор

    До коментар #85 от "при соца беше качество":

    И НЕКОМПЕТЕНТНОСТ. КОЛКО СВОИ ХОРА СА ИМАЛИ МАГАЗИНЕРИТЕ МИЛИОНИ. ТА ЧОВЕЧЕ ТОГАВА РОДОПА ПРАВЕШЕ ПРОДУКЦИЯ ЗА ХОРАТА И ТО ОТ БЪЛГАРСКО МЕСО И КАЧЕСТВО. ЗАЩОТО СЕ КОНКУРИРАХА СЪС ЧАСТНИКА ДОМАШНОТО. А СЕГА ВСИЧКИ У КАУФЛАНД ЛИДЪЛ ИИИИ. И НАКРАЯ БЛАГОДАРЯ ЗА СЪВЕТА НЕ СЪМ НЕРВАК ИСТИНАТА Е МОЕ ВЕРИУ. НО ОЦЕНЯВАМ И ТОВА ЩО МИСЛЯТ ДРУГИТЕ. ПРОСТО СЪВЕТ. И НАЗДРАВЕ И СЕ КЕФИ НА ЖИВОТА. ЗАЩОТО Е КРАТък
  • 104 Ами да имал съм чушки и домашна

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "имал си чушки":

    Лютеница.Чушките ги пукахме на тенекия с огън от дърва за да се изпечат хубаво.Така лютеницата миришеше на печени чушки, домат и пушек и винаги оставяха леко черна прогоряла обелка която даваше още по уникален вкус..Е ти сега ядеш лютеница от варено сурови чушки с мирис на газ, защото ти ги пърлят шоково за да ги обелят машинно и да не губят грамаж, чушката е сурова пълна с вода и с вкус на розови €европейски понита, и като ти е измият да е нахакат още с вода и да махнат мириса на газ и чушката замирисва на пластмасова тиква.😂 Бяхме на 1 място в Европа и не само по износ на червен пипер.Ако си от Пловдив заповядай да те вкарам в овущарският институт.Линията с котелното и сушилниците от 70 -та година си седят и дори работят.Та да видиш за каква грандоманска техника става на въпрос за тогава и тръби с за мазут подгряващи котелното.И ако не си в час да те светна чушки се сушат на пара за да си запазят вкуса и съставките.Сега е по модерен метода за по-добър вкус и ракови образувания в тялото, все пак и на болниците трябва да прави оборот.😂😂😂😀😀😀

    Коментиран от #105

  • 105 чушките добре

    0 0 Отговор

    До коментар #104 от "Ами да имал съм чушки и домашна":

    ама с компютрите кво прайм....
  • 106 рашките

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Русенец":

    и сега нямат дъвки още..
  • 107 Абе

    2 0 Отговор
    Абе къде са онези,двамата ? Единия с " кошницата" на борсовите тържища,а другия,който шава с дланите като богомолка и се чуди какви да дъвче,когато му зададат въпрос като шеф на КЗП.Тези,изобщо вършат ли грам полезна за народа работа? А те не са сами,към тях има дузини със клати краци,който имитират дейност,но със заплати,4-5 хиляди лева.Да не говорим за другото: смазване на човките от собствениците на магазини ,който са хиляди в държавата.Влиза ,вади тапията и със сигурност,си тръгва яко захлебен.Торбите пълни+ няколко бай ганъовки,да " изкара" празниците.Ходят на проверка по двама- трима,но от същата структура,тях кой контролира - никой! Само заблуждават народа,че " контролират" пазара.В тях и хляба и ножа!През оная работа им е,че навсякъде се вихри дива спекула,и цените скачат стремглаво.Оправдания да искаш- стоките са сезонни,разходите за логистика са високи! Но добре му е на това заспало и търпеливо племе.
  • 108 Емигрант

    0 0 Отговор
    Няма спекула бе будали, щом борсата вдига цената значи така трябва, това не е спекула, а подготовка за Еврозоната ! Вече е доказано, че и овцете са по-умни от българите, значи излезнахте от стадото и влезнахте в раздел неоткрити за зоологията земни обитатели съществуващи задължително под контрол и диктат !
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове