Парламентът още не е гласувал текста в Закона за движението по пътищата, който задължава шофьорите за сменят летните гуми със зимни на 1 ноември, въпреки това има опити на кадаждии да искат рушветзаради каране с летни гуми, пише в. "Труд" и предупреждава водачите да не се подвеждат.
По закон те могат да бъдат глобени само ако грайферът на гумата е под 1,6 мм, като предвидената санкция е 50 лв. При температура над 7 гладуса зимните гуми се износват по-бъро, а в момента се радваме на необичайно горещ ноември. Според поправката в закона, която мина през транспортната комисия на парламента с 10 гласа "за" на депутати от всички пратии и само 1 "въздържал се", каране с летни гуми между 1 ноември и 1 април трябва да се наказва с глоба от 50 до 200 лв. и дори отнемане на книжката за 1 до 6 месеца.
Убиецът, който наръга Симона в училище, преди месеци се нагълтал с отрова
“Преди пушехме по една кутия цигари на ден с жена ми, откакто Димитър затри Симона, пушим по две. От две нощи не сме спали. Но за тази трагедия всички сме виновни.” Това каза в понеделник пред в. “24 часа” Атанас Петров от сливенското с. Сотиря - фермерът, при когото работел Димитър Иванов. Младежът уби с нож 15-годишната Симона Великова в училище. Основната версия на разследващите е смърт, предизвикана от луда ревност и несподелена любов.
Димитър и Симона се познавали отдавна, тъй като семействата им живеят в с. Сотиря. Въпреки разликата в годините им - цели 13, Димитър бил лудо влюбен в нея. Съсед от селото, представил се като Добри, се кълне, че двамата нямали връзка, още по-малко сексуална. Според фермера Атанас между двамата по-скоро е имало нещо, но напоследък Симона се отдръпнала.
Димитър нямал друга приятелка. Но имал фикс идея: Симона и никоя друга! Май живеел в свой измислен свят, защото трудно общувал с околните, бил затворен в себе си и много мълчалив. “Мисля, че това момче има психичен проблем”, смята фермерът Атанас. “Аз се грижа за 50 крави, наех на работа баща му Ганчо, помага и Димитър.
Младежът нямал основно образование, но разбирал от компютри дотолкова, че да общува много по интернет. Дали Симона му е давала някакви знаци чрез социалната мрежа, това ще установява разследването. Атанас му купил и лаптоп, но забелязал, че Димитър неотдавна го продал. Преди няколко месеца Димитър си татуирал името на Симона на гърба. Някъде по това време построкът на момичето, който я отгледал от мъничка, го предупредил да спре да я преследва.
Дори според фермера го набил - Димитър е дребен на ръст, не било трудна работа за ядосания втори баща. Но пък Димитър направо полудял - грабнал една вила и подгонил Стефан. Не успял да го достигне и намуши, затова излял яда си върху автомобила на заварчика - строшил с вилата всичките му стъкла.
“Тогава дойде полиция, но не зная какво се разбраха - говориха и с единия, и с другия. Аз, за да има мир и за да не страда работата във фермата, платих щетите на собственика на колата”, признава Атанас. Той пък почти веднага след това я предал за вторични суровини.
“Точно 2 дни след този инцидент Димитър направи опит за самоубийство - пи от препарат срещу листни въшки по прасковите, изпи и хапчетата на майка си. Една седмица беше в кома, но в болницата го спасиха. Уж трябваше да го прегледат в психиатрия, но се върна тук. Той не искаше да говори за станалото и ние си замълчахме”, кори се сега фермерът. Родителите му подозират, че може да направи и трети опит за самоубийство, макар и зад решетките.
Проверяват пътуващи в градския вече и на улицата
Контрьолорите в градския транспорт са започнали да проверяват за билет още преди да се качиш в автобуса, алармира читател на в. "Стандарт". "На спирка, от маршрут на 111, имаше събрани проверяващи, заедно с по-висши контролни органи, за да направят проверка за билети на возещите се в автобусите, които минават оттам. Когато 111 пристигна, хората още не бяха слезли от автобуса, а проверяващите органи вече бяха започнали да проверяват тези, които тепърва се качваха в автобуса. При направена забележка, че нямат такова право, те отговориха доста агресивно. Дори догонваха хора, които бяха слезли от автобуса, за да бъдат проверени на улицата, а не в автобуса", съобщи разтревошеният читател.
И действието, и бездействието в МВР ще струват десетки милиони
Чиновниците в МВР може да се пенсионират с шест вместо досегашните 20 заплати, но за целта ще трябва да бъдат преназначени по Закона за държавния служител. Това обаче ще струва на министерството десетки милиони обезщетения сега. Такава е идеята на вътрешното министерство за справяне със ситуацията, пише в. "Сега" от свои източници. Въпросът е, че министерството не разполага с необходимите пари.
БАН започва производство на изотопи през 2017 г.
Ядреният институт към БАН ще започне да произвежда изотопи за диагностика и лечение на ракови заболявания през 2017 г. Ако всичко върви по план, това трябва да се случи в средата на годината, пише в. "Монитор". Циклотронът вече е изработен и още догодина ще бъде монтиран в изграждаща се нова сграда в двора на ядрения институт. Той ще произвежда изотопи за всички ПЕТ скенери у нас и на Балканите – Северна Гърция, Македония и Сърбия, като от последните две страни вече има запитвания за доставки. Това съобщи шефът на ядрения институт Димитър Тонев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Tsvetomir Popov
Коментиран от #6
07:46 10.11.2015
2 mediator37
Друг немаловажен въпрос е този за чужденците-гости на България. Като дойдат от Турция и Гърция на зимен курорт, КАТ ще ги глобява ли? Там животното зимна гума е непознато. Което значи, че за нас ще важат едни закони, за чужденците други.
08:03 10.11.2015
3 Нов чо
08:36 10.11.2015
4 До Нов чо
Коментиран от #20
08:55 10.11.2015
5 Бате Цецо
Коментиран от #14
08:59 10.11.2015
6 кара Лада
До коментар #1 от "Tsvetomir Popov":
То е масово заболяване да се кара с изтъркани зимни гуми лятото. Изобщо у нас редовно се виждат парадокси коли за по 15-20000лв втора ръка с различна гума на всяко колело.Аз като беден прошляк имам два комплекта джанти и гуми и комплектите са от еднакви гуми като купувам само нови... и нито една не струва по малко от 100лв/бр...
09:35 10.11.2015
7 Волен Сидеров
Трябва да отпадне обаче през лятото примерно от април до октомври да не се кара на фарове-тоест-ДА НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ-през светлата част на денонощието -просто няма смисъл от тях-ако е мрачно и вали и е облачно да-но посред бял ден 30-40 градусови температури и караме с фарове...егати кефа.
И оправете най накрая тази икономика да има за народа работа и да им седава минимално 1000 лева заплати за страната ,че всеки да може да си позволи по нова кола,нови гуми-летни и зимни,ще има и повече пари за здраве и т.н...Господа джурналисти поемете инициативата и искайте от 240 гълфона в парламента да си спазват обещанията към народа -а не да го оправят изотзадзе....
09:59 10.11.2015
8 БАТ мишо
10:26 10.11.2015
9 onq s konq
10:34 10.11.2015
10 Vola
10:48 10.11.2015
11 гффдгфдгфдгд
отивам да си отварям погребално бюро :)
11:07 10.11.2015
12 Киро
http://www.michelin.bg/about/media-centre/new-michelin-crossclimate-tire
11:21 10.11.2015
13 гуджЪ
А ДОТ-а ? има хора карат с ДОТ от соца нищо, че имат там 3-4 мм грайфер... И какво значи "зимна гума" ако е някой евтин китайски боклук?
11:29 10.11.2015
14 Бръмчо
До коментар #5 от "Бате Цецо":
А сутринта колко градуса е? Или ти излизаш по-късно, когато е по-топло, или зимата караш само там в България, където няма сняг или е над 7 градуса? Това, че врамето е доста капризно и променливо последните години няма как да се коригира. Ако искате ходете с няколко комплекта гуми в колата и като на Формула 1 сменяйте постоянно, понеже всички сте едни състезатели, но пък тогава честата смяна ще ви е скъпа, няма да е изгодно, угодия няма, важното е да се правите на интересни и да сте срещу правилата... Като падне изведнъж снега или температурите паднат под нулата няма да излизате ли? А няколко дни след това какво? Пак летни ли слагате? Защото тук повечето карат с летни, докато не падне снега и се пързалят, за предпоставката за ПТП да не говорим... Като те тресне един такъв пързалко, тогава ще те питам...Коментиран от #15
11:45 10.11.2015
15 Бате Цецо
До коментар #14 от "Бръмчо":
Тази сутрин беше 10 градуса, но аз вече съм със зимни гуми. Миналата седмица сутрин беше -1 градус, а тогава бях с летни, но нямах никакъв проблем.Миселта ми е, че не трябва законово да се фиксира от коя дата до коя дата да си със зимни гуми.
12:18 10.11.2015
16 малкият сашко
12:29 10.11.2015
17 Бръмчо
Качеството на гумата също е от голямо значение... Много хора сякаш все още не могат да разберат, че без значение колко модерна кола със свръхмодерни системи за безопасност имат, това което свързва автомобила с пътя винаги е гумата, още не сме почнали да летим във въздуха. Мислете за това, вместо да ревете после на гробовете на деца, близки или да сте отговорни за смъртта на нечий други деца и близки...
12:52 10.11.2015
18 мислещ
Изкарват спокойно по 3 години! Само то смяната всяка година ще си ги избиете!
13:35 10.11.2015
19 Morgoth
За да има реална безопасност гумата трябва не само да е за правилния сезон и да има дълбок грайфер, но и да не е много стара. Неизтъркани стари зимни гуми може да се окажат по-опасни от нови летни, защото с времето са станали по-твърди. Само че държавата няма как да застави хората да си сменят по два чифта гуми за 3 години - просто няма да излезе сметката, не всеки може да си го позволи.
13:56 10.11.2015
20 Гошо от село
До коментар #4 от "До Нов чо":
Приятел, ако Гунчо със ЗИЛ-а от твоето село ти е казал, че зимна гума за товарни автомобили и автобуси няма - излъгал те е. Такива има и се използват от доста години. Има държави, в които е задължително използването им в определен период от годината. А Гунчо да го поздрАвиш и му кАжи да сложи веригите под седалката на ЗИЛ-о.13:58 10.11.2015
21 asgd
Коментиран от #22, #32
14:02 10.11.2015
22 Бръмчо
До коментар #21 от "asgd":
А на сняг или лед с каква гума си по-добър?15:02 10.11.2015
23 abv
Коментиран от #25
15:04 10.11.2015
24 дядоЯго
16:39 10.11.2015
25 бай Иван
До коментар #23 от "abv":
Вижда се ,че нищо не разбираш от гуми обаче като всеки Българинразбираш от коли и футбол!Качеството на каучука няма нищо общо със сместа която е подбрана за дадения вид гуми и е определяща дали те ще бъдат карани зимата или през лятото.Не е само шарката важна за да определи дали една гума е зимна а и състава на материалите от които е изработена гумата за да е мека и подходяща за ниски температури.Когато човек кара през зимата с летни гуми дори и нови спирачния път на автомобила се увеличава с поне 2/3 ти .Същото е и когато се кара със зимни гуми през лятото затова не си правете експерименти!От двата вида гуми по важно е зимните да са в добра кондиция.Няма смисъл сда се качват на колата зимни гуми с грайфер по малък ор 4-5мм или по стари от 5-6 години.Не вършат никаква работа.
18:03 10.11.2015
26 чавдар
20:08 10.11.2015
27 Дженев
Ако кат отмени всички наказания за ПТП при шофирани със законни те гуми ги сменям веднага.Направи ми впечатление че на катастрофата в тунела на Витиня всички със зимни гуми са спрели а тия с летните са се размазали....... защото според "бай иван спирачния път им се е увеличил с 2/3......смях....
21:32 10.11.2015
28 vladislav angelov
22:24 10.11.2015
29 Иван Иванов
22:37 10.11.2015
30 Зъл дух
Вие хора с този интелект - не трябва не коли да карате, велосипеди не бива да докосвате дори!
Коментиран от #33
22:41 10.11.2015
31 шок и ужас
22:48 10.11.2015
32 Киро
До коментар #21 от "asgd":
Момче, такива глупости си казал, че не знам да се смея ли, да плача ли...Във всички случаи това са жалки и неверни глупости, на които само идиот може да повярва!
Коментиран от #34
00:15 11.11.2015
33 кроко
До коментар #30 от "Зъл дух":
Ае вярно, че има много прости хора дето не разбират защо са им зимните гуми, ама в крайна сметка си е живата простотия да си задължен 4 месеца има-няма нужда да караш със зимни гуми. 27 и 28 са абсолютно прави- така и така имаш глоба при катастрофа, а и като живееш на място, където няма сняг и температурите за кратко са ниски, защо да си длъжен 4 месеца - стане студено няколко дни, караш малко по-вниматерно и бавно и това е. А и не мисля, че стават чак-толкова много страшни катастрофи през зимата заради гумите - проблема най-често идва от тия дето карат, не от гумите им.08:55 11.11.2015
34 Муха
До коментар #32 от "Киро":
@32 Кире, сложи 100 лв и ела да видиш дали на сухо и мокро през зимата със зимни китайчета на Н-айсе години ще спреш преди нова маркова лятна?Абе все се чудя преди 89-та (соц коли със задно, без абс, без епс, без блокажи на диф, често с регенерат гуми) като нямаше такова нещо като зимна гума хората с магарета ли се предвижваха?!?!
Ай с...р от неадекватни и смотани "шофьори"...
В белите държави е задължително ползването на зимни гуми при зимни пътни условия! Не от дата до дата... Така като трябва да е и с фаровете - при влошена видимост. Въведоха "светенето" щото там където светели намаляли птп-тата... Е, тук всяка година растът след въвеждането на "светенето", и?!?!
Айде да хванем още един бас, че 90% от блъсналите се на сняг и поледица са от подготвените за зимата! И? Ако си високопланински господин или в район с чести отрицателни температури -ок, ама в район с 5-7 дена сняг на година (да не говорим, че ако държавата е адекватна до 24 часа снега е изчистен) и положителни средни зимни температури, за къв х*. са ти зимни гуми?!?! Пари на вятъра, щото са ни много и без това.
09:12 11.11.2015
35 Що си усложнявате живота
13:17 11.11.2015
36 vladislav angelov
18:26 11.11.2015