Съветниците от групата на БСП в СОС искат общинско предприятие да събира средствата от платеното паркиране в София. За тази цел те ще внесат предложение за създаването му в Комисията по транспорт на редовното й заседание, което ще се проведе в понеделник. В него те ще настояват парите от таксите за временен престой на превозните средства в "синя" и "зелена" зона на столицата да не постъпват в търговското дружество "Център за градска мобилност" (ЦГМ), както е в момента, а да влизат в бъдещото общинско предприятие.
"Целта на решението е средствата от платения престой на МПС-та в центъра на София да отиват за изграждането на подземни и надземни паркинги, обясни председателят на групата на БСП в СОС Калоян Паргов. И до ден-днешен обаче Столична община не използва парите от платеното паркиране за тази цел, а ЦГМ пълни дупките в бюджета си с тях. Концепцията за инвестиране на средствата от "синя" и "зелена" зона е провалена. Затова предлагаме да бъде създадено общинско предприятие. Така парите от платеното паркиране ще постъпват в него и реално ще влизат директно в бюджета на СО, а кметът и администрацията ще имат възможност да ги насочват към конкретни инвестиционни проекти."
Заместник-председателят на Комисията по транспорт в СОС Калоян Паргов коментира и идеята на няколко от кметовете на райони в София да бъде разширена зоната за платено паркиране. Предложението е тя да обхваща още 6 квартала - "Лозенец", "Възраждане", "Средец", "Триадица", "Красно село" и "Оборище".
"Проблемът с платеното паркиране трябва да бъде решен цялостно и всеобхватно. Не е добре да работим "на парче" според исканията на кметовете или гражданите, каза Калоян Паргов. Още на 12 февруари 2014 година в Комисията по транспорт бяха внесени предложения от граждани от въпросните 6 квартала за разширение на зоната за платено паркиране. Най-тежък е случаят за онези столичани, които живеят на границата на сегашната зона. Те имат много сериозен проблем с паркирането пред собствените си домове. Имаме предложения и от кметове на жилищни комплекси като "Младост" и "Люлин" за създаване на "жълта" зона, с цел да бъде регулиран трафикът и да бъдат разрешени проблемите с паркирането на големите булеварди в тези райони".
Калоян Паргов добави, че вече е разговарял със заместник-кмета Любомир Христов и с ръководството на ЦГМ и очаква в понеделник на заседанието те да внесат обобщения доклад за разширението на зоната за платено паркиране в София. Така ще може бързо да започне обсъждането му в съответните комисии.
Другият проблем, който ще бъде дискутиран от членовете на Комисията по транспорт в понеделник е спирането на трамвай №6.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българин
19:26 03.02.2016