Не само контролни органи на министерството на транспорта, а и фирмите и държавните предприятия, които са с принципал министъра на транспорта се управляват лошо и това се отразява върху финансовите резултати на тези дружества. Състоянието им е нагледно доказателство как не трябва да функционират държавните предприятия. Това заяви на пресконференция депутата от ДСБ генерал Атанас Атанасов. По думите му тези фирми очевидно се ръководят по много неефективен и погрешен начин.
Затова и поискахме оставката на министър Ивайло Московски. Не само за корупционната схема в ДАИ, не само заради всички нарушения в Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) , посочи генерал Атанасов. Той изрази учудването си, че след уволнението на директора на ГД ГВА на негово място е назначен Иван Иванов , за когото на предишната пресконференция са представени достатъчно скандални факти за нарушения.
Например "Летище София" ЕАД с оглед броя на пътниците, летището като дейност може да бъде сравнявано с летищата Варна и Бургас взети заедно. Годишно минават между 3,5 и 3,8 млн. пътници. Финансовите резултати за 2014 г. са - печалбата на летищата Варна и Бургас заедно, след данъци, е 31 млн. лв. а на София 5,2 млн. лв. По данните назад в годините, най-висока печалба летище София е имало 2008г. – 30 млн. лв. Тези финансови резултати показват не друго, а че изключително лошо се управлява това търговско дружество. И това е в резултат на нецелесъобразни, дългосрочни договори, които са сключвани по нагласени обществени поръчки по завишени цени. Това е изводът от анализа на цялата документация. Летище София е загубило 27 млн. лв. в КТБ, а освен това към настоящия момент България Ер дължи на летището 60 млн. лв.
Защо не се събират тези пари? Това може да отговори само ръководството на това дружество. Ето как се управлява това дружество. За готвената концесия на Летище София и обяснението, че е необходима - за се помогне за оздравяването на БДЖ с парите от концесионната такса. Можем само да се питаме как парите от концесионните такси ще отидат за оздравяване на БДЖ, заяви Атанасов.
Съгласно закона, пари от тези такси би следвало да отиват в „сребърния” фонд, а не директно за друго държавно дружество, защото това ще бъде държавна помощ, а такава може да се отпусне само със съгласие на ЕК.
Подобни са резултатите и начинът, по който се управлява Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” (ДППИ). Има и други примери, за които ще говорим следващ път, посочи генерал Атанас Атанасов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вероник
Коментиран от #2
15:36 05.05.2016
2 FR V
До коментар #1 от "Вероник":
А, ти какво предлагаш?Всички да си мълчат и Мая Манолова да ни обяснява как ще нахрани бедните, на които нейната партия изяде пенсиите.
Или да ръкопляскаме на бате Бойко,Ц.Ц и Цецка Цачева?!
21:12 05.05.2016