От КАТ правят нов опит за премахване на обозначителния знак преди пътните камери. За това потвърди пред "Дарик" началникът на „Пътна полиция” - комисар Бойко Рановски. Той смята, че знакът затруднява работата на пътните полицаи и ще се настоява за премахване на сигнализацията поне пред мобилните камери. Подобен опит имаше и през миналата година, но Транспортната комисия отхвърли предложението.
Знак Е24, който обозначава участък с пътна камера за контрол на скоростта, бе въведен през май 2015 г. с цел КАТ да върне в употреба издаването на електронни фишове от мобилните камери. Тяхното използване бе спряно от Върховния административен съд през 2014 г., тъй като според магистратите нямало достатъчно гаранции, че те не се манипулират и не е сигурно дали заснетият водач е в нарушение преди или след ограничителния знак за скоростта.
Според началника на КАТ комисар Бойко Рановски знак Е24 обаче затруднява работата на „Пътна полиция”, затова ще се настоява отново за неговото премахване.
"Ние ще го предложим, а дали ще го одобри нашето ръководство и ще стигне до Народно събрание, не мога да кажа категорично. За стационарните камери не е проблем да бъдат сигнализирани и да се знаят местата, но мобилният контрол, за да може да сме по-реални и мобилни, знакът ни затруднява", каза Рановски.
Опит за премахването на знака имаше и през миналата година – тогава обаче депутатите от Транспортната комисия отхвърлиха предложението с мотива, че табелата има силен превантивен ефект, а работата на КАТ не била да се крие по храстите. Според Бойко Рановски обаче въпросният „превантивен ефект” не е толкова голям.
В стационарните камери имаме по 1500 нарушения на камера на месец. Така, че това, че има знак, не означава, че повече се спазва. По-ефективен е контролът с мобилните камери, защото там може един час да контролираш на едно място, следващия час на друго място", каза още той.
В момента пътните участъци, в които работят мобилни камери на КАТ, трябва да са обозначени със знак Е24 и да са обявени предварително на сайта на МВР, както и по медиите.
В случай че табелата преди мобилна камера не е сложена, издаденият електронен фиш за превишена скорост може да бъде отменен при обжалване в съда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
16:31 26.05.2017
2 Лост
16:51 26.05.2017
3 катаджия
16:58 26.05.2017
4 Българин
17:02 26.05.2017
5 Лост
17:08 26.05.2017
6 КАТ
17:09 26.05.2017
7 onq s konq
17:20 26.05.2017
8 Morgoth
Всичко е въпрос на приоритети и ясно се вижда приоритета на Кат - събирането на пари е по-важно от спасяването на човешки животи.
18:04 26.05.2017
9 До всички писали до тук
Коментиран от #22
18:30 26.05.2017
10 Деймън Хил
Коментиран от #12
19:51 26.05.2017
11 Дон Папазино
Коментиран от #13
21:40 26.05.2017
12 Боби КОЧА
До коментар #10 от "Деймън Хил":
Вместо да оправят глобите, няма ли да е по -добре да оправят заплатите?22:02 26.05.2017
13 Прекалено късо име
До коментар #11 от "Дон Папазино":
Евала, колега!22:08 26.05.2017
14 БГ в ЕС
07:14 27.05.2017
15 БГ в ЕС
07:35 27.05.2017
16 фен
09:04 27.05.2017
17 фен
09:04 27.05.2017
18 ХА ХА
09:05 27.05.2017
19 ХА ХА
09:07 27.05.2017
20 ХА ХА
09:08 27.05.2017
21 фен
09:08 27.05.2017
22 Густо Майна
До коментар #9 от "До всички писали до тук":
Дай да обсъдим целта в такъв случай, че на най-голямата частна структура в страната /ДЪРЖАВАТА/ аз я виждам така: всички сме подвижни касички.ПП Къде ще застанете в града, като навсякъде паркирането, а в 80 % и спирането е забранено?! Според общинско-катаджийската организация в населените места само се шофира, без да се спира. Защо ли?
10:18 27.05.2017
23 сойкаПРИСМЕХУЛКА
15:46 27.05.2017
24 сойкаПРИСМЕХУЛКА
16:27 27.05.2017
25 Ощърбий
И аз да съм катажия и аз ще искам да го няма!
Със знак рязко им пада капитализацията на дежурствата.
20:52 27.05.2017
26 Пълна простотия
Коментиран от #27
22:04 27.05.2017
27 Shmeker
До коментар #26 от "Пълна простотия":
По принцип си прав. Но ако не беше катаджия, щеше да знаеш колко тъпо е да пътуваш из тази страна, на всеки 200 м. имаш знак 60 и трябва да караш ту с газ ту със спирачки.В съвременния свят те карат да вършиш работа в няколко региона и много фирмени коли карат като на рали.
Обаче от друга страна е странно как почти няма катастрофи с такива коли, както и със скъпите лимузини и джипове на големите бизнесмени. Значи не е виновна скоростта.
Виновни са ниските доходи - стария автопарк и гумите с дот 09, 08, 07 и т.н.
Коментиран от #28
09:49 28.05.2017
28 Пълна простотия
До коментар #27 от "Shmeker":
Прав си,има много ограничения но ако обърнеш внимание около знака почти винаги има паметници на загинали при ПТП.Пътуването по "национал" е еднакво навсякъде и в Германия и в Австрия има много ограничения точно за това са магистралите,разликата е че там масово се спазват,а тук е точно обратното.В България всички разбират от всичко,няма елементарно уважение към никого и нищо,няма култура,няма отношение към другите около теб.Всеки който е карал в Австрия например ще ме разбере за какво говоря.19:45 28.05.2017
29 Ганю
21:22 28.05.2017
30 кат оле
21:27 29.05.2017