Last news in Fakti

30 Януари, 2018 18:10 19 291 11

Магистралата Русе-Велико Търново с 4 тунела и 22 моста

  • магистрала-
  • русе-
  • велико търново-
  • апи

Избират изпълнител, който да построи 133-километровия аутобан за 4 години

Магистралата Русе-Велико Търново с 4 тунела и 22 моста - 1

Една от най-дискутираните теми от началото на годината е изборът на трасе за новата автомагистрала, която ще свързва Велико Търново и Русе. От Министерството на регионалното развитие и благоустройството трябваше да изберат измежду 3 варианта на отсечката, като надделя комбинираният. По първоначални данни на регионалното министерство още тази година трябва да бъде избран изпълнител, който да завърши аутобана максимум за 4 г.

133 километра е предвидената дължина в избрания вариант за трасето за трасето, сочат документите на агенция "Пътна инфраструктура", споделени от местния вестник "Борба". Любопитен детайл е, че останалите варианти са с по 12 – 13 км по-къси, но дублират и сегашното трасе. Четири тунела предвижда проектът, като три от тях ще бъдат във Великотърновска община.

Единият от тях, който ще бъде в близост до Дебелец, няма да има дясна тръба, а само лява с дължина 186 метра. Според проекта са проектирани и 22 моста и виадукта с обща дължина 14 853 м. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи пък ще бъде осигурен с построяването на 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Замислени са 8 площадки за краткотраен отдих. Те са в близост до Басарбово, Красен, Тръстеник, Бяла, Стефан Стамболово, до промишлената зона на гр. Дебелец, както и преди с. Белцов, с. Ресен и с. Водолей. Трасето на аутобана засяга частни, общински и държавни имоти, които включват различни видове територии – земеделски, горски, транспортни, урбанизирани и водни площи.

Основните са в Полско Косово, Страхилово, Обединение, Иванча, Водолей, Ресен, Хотница, Момин сбор, Леденик, Дебелец, Климентово, Ст. Стамболово, Паскалевец, Пушево и Шемшево. Засягат се и инженерни мрежи на енергото, „Булгаргаз“, „Овъргаз“, почти всички мобилни оператори, „ВиК Йовковци“, МВР и „Напоителни системи“.

Магистралата Русе-Велико Търново с 4 тунела и 22 моста

Автомагистралата започва югозападно от Русе, продължава над река Русенски Лом с мост между селата Бесарабово и Иваново. След това се насочва в южна посока и пресича път I-5 Русе – Бяла. Продължава в югозападна посока и минава между селата Екзарх Йосиф и Обретеник. Трасето пресича р. Янтра с втори голям мост югоизточно от с. Белцов. След това се преминава между Ценово и Пиперково и следва пресичане с път II-54 Свищов – Бяла. Предвиден е западен обход на с. Ценово, след което пресича път I-3 Плевен – Бяла.

Магистралата преминава южно от с. Пейчиново, а след това се насочва източно от с. Страхилово и пресича път III-407 Моравица – Царевец, а след това и път III-502 Полски Тръмбеш – Горна Липница и път III-504 Самоводене – Алеково. Предвидено е пресичане на АМ „Русе – Велико Търново“ с проектното трасе на АМ „Хемус“ в близост до Паскалевец, Стефан Стамболово, Никюп и Водолей. След това магистралата продължава право на юг и преминава между Ресен и Водолей. Предвидено е пресичане на път III-3031 Павликени – Самоводене, като трасето преминава западно от Хотница.

Следва пресичане на път I-4 Коритна – Велико Търново, а след това и на река Янтра, като се преминава между селата Момин сбор и Леденик, за да се достигне до Дебелец. Според проекта аутобанът минава на 300 метра западно от последните къщи на Водолей, на 500 метра източно от Хотница и 270 метра от Хотнишкия водопад. Най-много се приближава до Дебелец, като отсечката стига в някои части на отстояния от 80 до 180 метра от чертите на градчето.

Автомагистралата преминава на около 2000 метра източно от село Страхилово и пресича пътя Моравица - Царевец, където е предвиден и 597-метров тунел, заедно с пътен възел тип „полудетелина“. Пътните връзки и от двете страни се включват преди моста, за да се избегне изграждането на други съоръжения върху им.

След това трасето преминава на 2 км югозападно от Климентово и се насочва между селата Обединение и Иванча и пресича дълбоко дере и коритото на р. Кощра с голям мост, дълъг 637 м.

При 89-я си километър магистралата преминава над пътя Полски Тръмбеш – Горна Липница с друг голям мост с дължина също 637 м и тук е планирана „полудетелина“. Следва преодоляването на местността Иванчов баир. Теренът е много стръмен с наклон около 35% и денивелация от 50 м, преминава се на 2 км от Обединение и на 205 – 250 м от Иванча. Понеже участъкът около с. Иванча е в изкоп, няма да има нужда от изграждане на шумозащитни стени, сочи описанието на трасето.

Пътят продължава в южна посока, като се насочва към Ст. Стамболово. Преминава се западно от селото на около 1,1 км. Следва 9 км продължително спускане към р. Росица, а при 102-я километър се пресича проектното трасе на АМ „Хемус“ с пътен подлез. Пътят Павликени – Паскалевец пък ще минава с надлез над „Хемус“.

После магистралата продължава право на юг и преминава между Ресен и Водолей, като р. Росица се пресича с мост, дълъг 677 метра. Преминава покрай р. Росица и р. Негованка на около 3,3 км, като теренът е почти хоризонтален. Освен реките тук се преминават и няколко напоителни канала. Продължава се западно на 1500 м от Ресен. Тук е и една от площадките за отдих. Следва пресичане на жп линията София – Варна и преминаване над река Негованка с мост, дълъг малко над километър.

Трасето продължава западно на 550 метра от регулацията на Хотница и пресича река Бохот. Теренът след реката е изключително стръмен. На разстояние от 300 – 400 м трябва да се преодолее денивелация от 70 м, което налага изграждането мост с дължина от 1117 с височина на стълбовете до 45 м., под който ще мине и сегашния път „Хотница – Момин сбор“.

Сегашният главен път I-4 София – Велико Търново се пресича с надлез между Момин сбор и Леденик. Пътният възел е със свободна форма, като са осигурени безконфликтни връзки във всички посоки.

Местен път Хотница – Момин сбор, който е имал кръстовище с РП I-4 на това място (около бившата „Сръбска скара”) ще се затвори, защото не е възможно да се включи в някоя от връзките на магистралата, предвижда още проектът. Това няма да затрудни достъпа към Момин сбор, защото само на 1,3 км след пътния възел в посока София има друг път към селото.

След пресичането на сегашния главен път от София, теренът рязко пада към р. Янтра. На разстояние от 1200 м падът е 170 м и се налага изграждането голям мост. Той ще е с дължина от 1557 м и височина на стълбовете до 50 м. Тук са предвидени и 4 тунела, заради спецификата на терена – четири от тях ще са по лявото платно и два – по дясното.

След началото на тунел № 3 се пресича местен път Керека – Шемшево. Той ще премине над тръбата, без да се налага реконструкцията му, информират още от пътната агенция.

След излизането от тунели № 3 (дясна тръба) и № 4 (лява тръба) теренът се спуска към коритото на р. Дряновска река и с 1,4 километра мост се преминава над нея и железопътната линия.

Край Дебелец е предвиден и един от големите възли тип "детелина". Път I-5 от Габрово и Дряново ще се реконструира до разклона за Дебелец и ще премине с надлез. Поради очаквания по-голям поток МПС в посока към Хаинбоаз изходът от магистралата към I-5 е решен с полудиректна връзка, която осигурява по-удобен преход за големи камиони.

На път I-5 в посока Маказа северно от трасето на площ от 56,5 дка може да се разположи център за поддръжка на магистралата. Достъпът ще е през първокласния път и пътния възел.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русе

    33 1 Отговор
    По скоро,ама надали.Говорят го от 20 години.
  • 2 Иван

    25 1 Отговор
    Заблуда за наивници
  • 3 Бай Тошо

    26 4 Отговор
    Сегашния път спокойно може да стане 4 лентов като се махнат храсталаците и дърветата с кръстовете по тях, ама нали трябва да се крадне лев

    Коментиран от #4, #5

  • 4 onq s konq

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Тошо":

    Тоя път ще остане,магистралата си е отделно.
  • 5 законен

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Тошо":

    А нали трябва и да се плюе , също така !! Ти като беше много "оправен" що си направи магистралка само до село и до Пловдив и то за 45 години , а ??!!

    Коментиран от #7

  • 6 Made in Bulgaria

    2 1 Отговор
    И 233 завоя за да довършим с тая нация,нали Бойко.Прав ли съм?
  • 7 Бай Тошо

    5 6 Отговор

    До коментар #5 от "законен":

    Не се плюе а се казват нещата както са. Новооткритата отсечка от преди 2 години на магистралата Хемус след Шумен е вече в кръпки, затова казвам по добре да не пипат че става зян всичко до което се докоснат

    Коментиран от #9

  • 8 Vasik Atanasova

    8 1 Отговор
    ще бъда ли жив
    да карам варна бургас по магистрала
    пътя е ужасен
  • 9 onq s konq

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Тошо":

    Точно там и тогава БМВ-то закова на 240!От тогава не съм минавал по тоя маршрут.
  • 10 Темида

    4 9 Отговор
    А Хемус ще е с 7 платна в всяка посока 10 тунела и 8 виедукта...............Нямаме магистрала от София до най-голямото ни пристанище търговско, а те Русе-Търново ще правят
  • 11 гост

    3 3 Отговор
    Магистрала Марица се е нагънала вече, кърпена е 3 пъти като имаше и затваряне за подмяна на основите на един участък. Кое му е хубавото на нова магистрала да плава колата на вълни? И то ненатоварена. Много по-важни са пътищата до Сърбия, до Видин, до Русе, по Черноморието. Старата част на м-ла тракия е нацепена през 10м., а според Цветанов това било само акустичен недостатък. И нали знаете, че след като пуснат магистралите ще сложат и тол-такси за тях и хората пак ще карат по междуградските и ще е все тая имаме ли магистрали или не.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове