Мотрисните влакове, които БДЖ възнамерява да купува, ще могат да вземат разстоянието от София до Бургас за 3 часа, а до Варна - за 4-5 часа. За новите влакове ще бъде обявена обществена поръчка в края на април. Това каза пред "24 часа" шефът на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.
По българските релси, дори и модернизираните, скоростите ще са до 160 км.
Те ще се движат по обновените жп линии на юг - от София до Пловдив и Бургас и до турската граница. Ще пътуват и от София до Варна, тъй като се предвижда Национална компания "Железопътна инфраструктура" да вдигне скоростите по тази линия до 110 км в час, каза Владимиров.
Така най-после ще може да се опровергае твърдението на един китаец, който наскоро казал, че България сигурно е по-голяма от Китай, щом от единия до другия ѝ край трябва да се пътува 9 часа. Търгът ще бъде с прогнозна стойност 420 млн. лв. Ако няма съдебни обжалвания, производител може да бъде избран до декември.
Оттам нормалното време за производство на един влак е 24 месеца, каза Владимиров, който допълни, че до края на мандата на това правителство първите влакове ще бъдат пуснати в движение. Електромотрисните влакове ще са 36, а 5 ще са дизелови, тъй като у нас все още има участъци, които не са електрифицирани. В доклада на работната група, в който участваха учени от 3 университета, е записано, че на БДЖ им трябват 86 нови влака. Първият етап от обновяването на държавния железопътен превозвач е тази поръчки за 41 мотриси. Вторият етап е за 44 влака, но остава за следващ кабинет.
Сред първите влакове, които БДЖ ще искат да бъдат изработени от фирмата, която ще спечели, са шест електромотриси за пътуване на дълги разстояния, до Бургас и Свиленград, тъй като до няколко години модернизацията на релсите там ще приключи. Тези мотриси ще бъдат с шест секции, или 6 вагона като някогашните експреси. Едната секция ще бъде първа класа.
Сред условията за доставка на новите мотриси ще е и гаранция от 5 години и следгаранционна поддръжка. Сегашните локомотиви на БДЖ са на над 30 години и поддръжката им е скъпа и трудна. Луксозен ресторант, с обслужване и с меню за ястия и напитки. Такива вагони в превозвача в момента няма. Ще е комфортно, но и по-скъпо.
Другата новост е, че електронен дисплей ще показва дали мястото е резервирано. Ако пътник е с билет от София до Пловдив, значи мястото ще се освободи в Пловдив и това ще бъде ясно на пътниците. Все още се обмисля дали това да е за всички вагони, или само за местата в първа класа. Това намерение води автоматично към резервационната система на БДЖ, по която се работи от години и все още не е готова.
Пешаров казва, че са свързани 74% от гарите. Окончателното ѝ завършване ще позволи и онлайн купуване на билети, както и яснота във всеки момент колко пътници има във всеки влак. В тези нови мотриси, естествено, ще има климатици и Wi-Fi. Другата услуга, която ще се предлага на пътниците, е да могат да се логнат за сайт на БДЖ с филми и музика, които да изтеглят на таблет или на телефон и да ги гледат и слушат от собственото си устройство.
11 Април, 2018 22:00 5 674 19
Нови влакове ще стигат от София до Варна за 4 часа
Търгът ще бъде с прогнозна стойност 420 млн. лв.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Владо Вр
22:08 11.04.2018
2 К М
Коментиран от #6
22:11 11.04.2018
3 Гост
22:18 11.04.2018
4 Реа Лист
22:27 11.04.2018
5 Гост
Коментиран от #11
22:31 11.04.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Гост
Коментиран от #14
22:45 11.04.2018
8 Сульо
22:46 11.04.2018
9 Размисли и страсти
23:26 11.04.2018
10 На въздушна възглавница
Коментиран от #16
01:32 12.04.2018
11 Не си прав
До коментар #5 от "Гост":
Съвсем в час са. 400 милиона отиват за комисионни и с останалите ще си купят детски влакчета ала Мъск, те се движели бързо и на картата на България за пети клас стигали от София до бургас за около 15 минути01:36 12.04.2018
12 Българина
08:05 12.04.2018
13 Шаран БГ
Тези влакове нямат още подходящи за такива скорости релсови пътища!
Тези влакове от къде ще се замозапалват - от тоалетната на средния вагон или от фургона на началник-влака ?
После влак с такава скорост не започне ли да спира от гара Карнобат /респективно от гара Синдел/ няма да може да спре където трябва и.....отиде у Черното море !?!?
Според "Дойче веле" тестването на новите влакове щяло да става между гара Русе Разпределителна и гара Каспичан и.... обратно. Селищата, които са на разстояние по-малко от 500 метра от въпросния тракт, спешно да се изселват и застрояват на нужната дистанция !!
САМО ЧОВЕК, КОЙТО НЯМА ИЗОБЩО ПОНЯТИЕ ОТ ЖЕЛЕЗЕН ПЪТ И ДВИЖЕНИЕТО ПО НЕГО, МОЖЕ ДА НАГОВОРИ ТОЛКОВА НЕЛЕПОСТИ !!!!
Движение на влакова композиция със скорост над 40 метра в секунда иска тотална революция в БДЖ като цяло!, за която няма да му стигне на г-н В.Владимиров и златния резерв на страната/ ако има такъв/
10:02 12.04.2018
14 незнайко
До коментар #7 от "Гост":
Не става въпрос до линиите, нашите разстояния са малки ! Как си представяте от Варна до Шумен влака да се движи с примерно 200 ? През колко гари минава, правите ли си сметка ? Как ще преминава през стрелките с тази скорост ? Кажете едно разстояние от 100 киломатра в БЪЛГАРИЯ без да има друга гара !!! МИСЛЕТЕ ПРЕДИ ДА ПИШЕТЕ ПЪРВОСИГНАЛНО !!!Коментиран от #15, #18
10:48 12.04.2018
15 656
До коментар #14 от "незнайко":
Релефът на Бг не позволява такава скорост и време от 4 часа.13:29 12.04.2018
16 един от матряла
До коментар #10 от "На въздушна възглавница":
Може и да им стигне въздуха, зависи колко боб с депутатски кюфтета са яли :-)20:14 12.04.2018
17 Мартин
21:11 12.04.2018
18 Гост
До коментар #14 от "незнайко":
Цялата линия е вдигната 10-15м над земянта, минава над ферми, земедилски земи, малки селца, ще свързва 2 много-милионни града. Скороста не пречи на никой, ако има желание се намира и начин за направа.23:01 12.04.2018
19 бдж
22:27 23.04.2018