Нови влакове ще стигат от София до Варна за 4 часа

Търгът ще бъде с прогнозна стойност 420 млн. лв.

Публикувана: 11 Април, 2018 22:00
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2764
Нови влакове ще стигат от София до Варна за 4 часа
ШРИФТ ПЕЧАТ

Мотрисните влакове, които БДЖ възнамерява да купува, ще могат да вземат разстоянието от София до Бургас за 3 часа, а до Варна - за 4-5 часа. За новите влакове ще бъде обявена обществена поръчка в края на април. Това каза пред "24 часа" шефът на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.
По българските релси, дори и модернизираните, скоростите ще са до 160 км.

Те ще се движат по обновените жп линии на юг - от София до Пловдив и Бургас и до турската граница. Ще пътуват и от София до Варна, тъй като се предвижда Национална компания "Железопътна инфраструктура" да вдигне скоростите по тази линия до 110 км в час, каза Владимиров.

Така най-после ще може да се опровергае твърдението на един китаец, който наскоро казал, че България сигурно е по-голяма от Китай, щом от единия до другия ѝ край трябва да се пътува 9 часа. Търгът ще бъде с прогнозна стойност 420 млн. лв. Ако няма съдебни обжалвания, производител може да бъде избран до декември.

Оттам нормалното време за производство на един влак е 24 месеца, каза Владимиров, който допълни, че до края на мандата на това правителство първите влакове ще бъдат пуснати в движение. Електромотрисните влакове ще са 36, а 5 ще са дизелови, тъй като у нас все още има участъци, които не са електрифицирани. В доклада на работната група, в който участваха учени от 3 университета, е записано, че на БДЖ им трябват 86 нови влака. Първият етап от обновяването на държавния железопътен превозвач е тази поръчки за 41 мотриси. Вторият етап е за 44 влака, но остава за следващ кабинет.

Сред първите влакове, които БДЖ ще искат да бъдат изработени от фирмата, която ще спечели, са шест електромотриси за пътуване на дълги разстояния, до Бургас и Свиленград, тъй като до няколко години модернизацията на релсите там ще приключи. Тези мотриси ще бъдат с шест секции, или 6 вагона като някогашните експреси. Едната секция ще бъде първа класа.

Сред условията за доставка на новите мотриси ще е и гаранция от 5 години и следгаранционна поддръжка. Сегашните локомотиви на БДЖ са на над 30 години и поддръжката им е скъпа и трудна. Луксозен ресторант, с обслужване и с меню за ястия и напитки. Такива вагони в превозвача в момента няма. Ще е комфортно, но и по-скъпо.

Другата новост е, че електронен дисплей ще показва дали мястото е резервирано. Ако пътник е с билет от София до Пловдив, значи мястото ще се освободи в Пловдив и това ще бъде ясно на пътниците. Все още се обмисля дали това да е за всички вагони, или само за местата в първа класа. Това намерение води автоматично към резервационната система на БДЖ, по която се работи от години и все още не е готова.

Пешаров казва, че са свързани 74% от гарите. Окончателното ѝ завършване ще позволи и онлайн купуване на билети, както и яснота във всеки момент колко пътници има във всеки влак. В тези нови мотриси, естествено, ще има климатици и Wi-Fi. Другата услуга, която ще се предлага на пътниците, е да могат да се логнат за сайт на БДЖ с филми и музика, които да изтеглят на таблет или на телефон и да ги гледат и слушат от собственото си устройство.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов се защитава за Суджукгейт
Имам високо кръвно. Аз суджук не ям."

Още бисери