Last news in Fakti

15 Август, 2018 15:01 1 029 6

211 моста у нас се нуждаят от ремонт

  • мостове-
  • ремонти-
  • инфраструктура

Премиерът иска план за едновременно ремонтиране на мостовете по пътната и жп инфраструктура

Министър-председателят Бойко Борисов разпореди на министрите Николай Нанков и Ивайло Московски да предложат решение, което да дава възможност ремонтите на мостовете по пътната и транспортна инфраструктура да се реализират едновременно.

Ето и текста на стенограмата:

БОЙКО БОРИСОВ: Нанков, знаете откакто са построени в България мостовете не бяха ремонтирани по магистралите, имаме по над 120 метра високи мостове и в момента продължаваме да ги укрепваме и да им правим основни ремонти, по „Тракия“ и по „Витиня“ те са по план. Искам да ми подготвиш решение и не един по един да ги правим, а едновременно да влезем и да ги правим всички мостове - дали да се търси заем през ББР, дали през финансите, говорете за целево да се изпратят. Кои години са правени?

НИКОЛАЙ НАНКОВ: На по 35, 40 и повече години са мостовите съоръжения, които не са основно ремонтирани дори по някои от тях нямаме частични ремонти. 211 моста, господин премиер, се нуждаят от ремонт, по автомагистралите – 34, а 17 от тях, половината от тези 34, са в лошо състояние и се нуждаят от ремонт.

Миналата година отремонтирахме 7 мостови съоръжения по „Хемус“ и по „Тракия“, в момента 5 планово извършваме, но нямаме осигурено финансиране. Споменах 17 мостови съоръжения са в лошо състояние. Много често не сме разбирани и от шофьорите, ние го правим разбира се за тяхна безопасност, за безопасност на българските граждани, за това, че правим ремонти на долното строене, на колоните на мостовете, където арматурата е корозирала, нуждаят се от основно подменяне на арматура, на бетонните постаменти. Примерът с „Тракия“, примерът с „Хемус“ на моста на Коренишки дол, който в момента отремонтираме. Те виждат, че няма работници отгоре по автомобилните платна, критикуват ни, но ще ни разберат. Паралелно с това изнасяме тежкото движение от „Хемус“ сме спрели тежкотоварното движени, тъй като конструктивните …..

БОЙКО БОРИСОВ: Те когато правят основите на моста няма как да пуснем движението по магистралата.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Абсолютно.

БОЙКО БОРИСОВ: Второ, ремонтите на тези съоръжения са изключително скъпи и за фирмите, защото самите работници, които трябва да работят на 90, 100 и 80 метра височина да ги укрепват и да работят е много сложна специфична дейност и много трудно се намират специалисти да го правят това.

ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Господин премиер, ако е възможно да предложа, освен съоръженията по пътната инфраструктура, да бъдат добавени по принцип съоръженията в транспортната инфраструктура, защото същият казус, който коментира колегата Нанков за виадуктите и мостовите в пътната инфраструктура, стои и в железопътната.

Така че, ефектът от неремонтирани дълги години и неподдържани дълги години такива съоръжения е еднакъв и за железница и за пътища.

БОЙКО БОРИСОВ: Аз искам да свършим работа, защото от празнодумци ми е омръзнало, да тръгнем да обясняваме, че 45 години не са пипани е безсмислено.

Така че, и двете министерства да подготвят и всичко да започне да се отремонтира и да се укрепва.

Ние строим нови съоръжения, пак казвам, но никой няма да излезе от тези преди нас и да каже: „Ние сме виновни“, защото вместо преди 20 години да отремонтират този мост, преди 25, преди 15, никой няма да поеме отговорност.

Затова подгответе се и за сряда, ако трябва целеви заеми, след това ТОЛ системата да ги връща, или целево да търсим пари от бюджета, това искам навсякъде да се влезе и да се ремонтира.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Хубаво е господин премиер, освен че ремонтирахме 2016-та и 2017-та и тази година планово мостови съоръжения по автомагистралите. Хубаво е, че за всички мостови съоръжения по автомагистралите и пътищата от първи клас имаме и конструктивни обследвания направихме през 2017 година и тази година и работни проекти и можем да влезем още другата седмица.

В сряда ще имате график и ще имате механизъм, по който ще стартираме и ще осигурим финансирането.

БОЙКО БОРИСОВ: В понеделник още искам с Московски и Горанов да седнете това да ми го отработите и в понеделник да ми го докладвате. В сряда трябва да вземем решението на Министерски съвет, а до понеделник трябва да имаме решението как да стане.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Ще сме готови.

БОЙКО БОРИСОВ: Симеонов!

ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: Не искам да се създаде впечатлението, за катастрофичност и, че едва ли не тези съоръжения не са поддържани. Напротив достатъчно показателен е фактът, че до момента нямаме пътно съоръжение, което да е повредено, което означава, че се работи и плановите ремонти си вървят, и че не се допускат такива ситуации, на каквито сме свидетели примерно сега в Италия, колкото и грозно да звучи, или пък примерно от малко по-силен валеж да бъде отнесена магистрала, както стана в Германия. Такива случаи в България няма, което означава, че качеството на ремонтите до момента е добро, но просто трябва да се засили и да се огледа всичко.

БОЙКО БОРИСОВ: Не си против, това да го ускорим.

ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: Така че все пак в България има много добра традиция по отношение на строителството, не само на пътното, но и на жилищното и точно по тази причина ние нямаме и поражения примерно при земетресения и т.н., нека да си го отчетем това.

БОЙКО БОРИСОВ: Колегата Симеонов подкрепя нашето решение да ускорим тези ремонти, за да сме спокойни за всички.

Това че, сме направили повече от всички досега взети заедно по укрепването и ремонтите е факт и не сме допуснали, но да стартираме и да влезем и на другите места, а да не чакаме догодина януари или март, когато им идва срока и плана. Да знаем, да се влезе, и хората да знаят, че тези огромни съоръжения се правят.

Да благодарим на тези които са ги направили 80-та година или 85-та, защото са добре направени. Да се ядосаме на тези, където не са ги поддържали през годините и сега ние да ги доосигурим тези, които ни остават, а да не чакаме сроковете на плановите ремонти. Това решение взехме.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    5 2 Отговор
    Направили сте, направо се затрихте, магистралите са с дупки и ограничения след по-малко от година след вашите ремонти. Питайте в чужбина дали някога се е случвало след ремонт да се разпадне и пак да се плаща от джоба на данъкоплатеца източени чрез анекси, г-н Борисов. Питайте ги колко години гаранция дават на техните пътища и колко пъти се е налагало да влиза в сила тази гаранция? Защото м-ла Марица беше открита от вас и две години след това имаше вече претърпяни 4 ремонта като в момента е с предупреждение за неравности. Балоните, които бяха сложени във ваша чест не се бяха спукали, а манитнели нямаше, маркировка нямаше, отбивки нямаше. Как пускате съоръжение с всички надлежни документи при положение, че месеци след това все още се работеше по нея, сервизните камиончета паркираха в лява лента без никакви знаци и само късмета е спасил много хора. Вие я открихте, а тя не беше готова, как да ви се вярва, как да се вярва на каквото и да кажете, щом Московски е до вас?
  • 2 Пешо

    3 1 Отговор
    Значи, не се виждат работници, защото са с шапки - невидимки! Правели основите! 😂 и сменяли арматурата 😂
  • 3 Кирка в капака

    3 1 Отговор
    Добре че в Индия някой тигър не е отвлякъл дете или слон да е стъпкал водача си, че Суджука ще се разпореди всички да се юрнат по горите да изловят тигрите и слоновете, че току виж пострадал някой от мургавите му избиратели.
  • 4 ЗЕВС

    6 0 Отговор
    03 юни 2012
    Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие.
    "Мостовете и виадуктите са строени преди 30-40 години и конструктивно не са поддържани. Поканихме екипи от тези, които са ги строили и наблюдавали, от ВИАС и нито един от тях не пожела да се подпише под твърдението: Утре няма да паднат", обяви регионалният министър Лиляна Павлова.

    Шест години по- късно,
    БОЙКО БОРИСОВ: "Нанков, знаете откакто са построени в България мостовете не бяха ремонтирани", финалните думи на премиера, "Кои години са правени"?

    НИКОЛАЙ НАНКОВ: "На по 35, 40 и повече години са мостовите съоръжения, които не са основно ремонтирани дори по някои от тях нямаме частични ремонти". Не съм пророк, но съм сигурен, че след още 6 г. проблема ще е същия. Прав е бил бай Тошо, като казваше,"Това което ние построихме вие не може да го боядисате." Пази Боже, да не стане като в Италия.

    Коментиран от #5

  • 5 Пешо

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "ЗЕВС":

    Прав си. Но и друго прави впечатление : мостовете на АМ "Хемус" и тези на АМ "Тракия" са в състояние за ремонт, само, че едните са на 50 години, а другите на 5 години. Разликата в качеството е очевидна. А и дебелата Лили през 2012 г. вече изхарчи 800 милиона за ремонт на мостовете, а сега - не били пипани. Цацаров, къде се криеш?
  • 6 доко

    0 0 Отговор
    211 моста имат нужда от ремонт каза боко..пък и аз ще дръпна пара от тая ми ти работа опа казаха другите мишоци боко ти си номер едно зад теб сме..чакаме си хонорара
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове