ФАКТИ.БГ

МРРБ: Пътната настилка до Своге е некачествена

Тестове показали недопустим материал в асфалта на пътя, където катастрофира автобус

Публикувана: 28 Август, 2018 19:10
38 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4334
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Започва ремонт на участъка от пътя в Своге, където при тежка катастрофа загинаха 17 души. Ремонтните дейности ще започнат веднага щом приключат процесуално-следствените действия, обяви регионалният министър Николай Нанков. Той съобщи също, че в пътя е вложен материал, недопустим за асфалтова настилка. Това е установил лабораторният анализ на асфалтовата проба от мястото на инцидента. В същото време в документацията, подавана към АПИ е посочен материал, отговарящ на стандартите. Резултатите от анализа вече са предадени на следствието. Предстои да бъде назначена експертиза и от независима лаборатория.

Рецептата за асфалта и неговите съставки са подадени в АПИ и одобрени от участниците в строителния процес през юли 2014 година. През 2016-та 20-членна Държавна комисия приема пътя две години след като в участъка вече се извършва движение, посочи Нанков. Направеният след тежката катастрофа от събота лабораторен анализ отчита, че в асфалтовата настилка е вложен недопустим материал, който не отговаря на изискванията посочи още министърът.

„След взетите още в неделя сутринта проби за лабораторен анализ днес сутринта става ясно, че по време на изпитването със солна киселина, такъв е методът, с който се установява качеството на асфалта, протича химична реакция между скалния материал и киселината. Лабораторният анализ показва, че в асфалта има варовик или доломит. Характерното за тези материали е, че имат склонност да се полират. Съгласно нормативи и спецификация този материал е недопустим за влагане в асфалтовия слой, камо ли в неговата износваща част. Въпреки че в документалните книжа, които са предавани към АПИ по време на приемане на пътя, а и преди това, материалът е с характеристики, които отговарят на нормативно изискуемите такива“, каза министърът.

Участъкът на инцидента все пак ще бъде ремонтиран, увери министър Нанков.

„Ремонтът в участъка, за който споменах, ще започне тогава, когато в тези месеци приключат процесуално-следствените действия. В останалите участъци в част от тях действията са приключили. По линия на гаранционните срокове още 2017 г. има 21 участъка, констатирани към юни месец с протокол, и ще започнат в рамките на утрешния ден“, каза той.

Материалите от изследването на Институт „Пътища и мостове” вече са предадени на Националната следствена служба. Ще бъде назначена още една експертиза, която ще бъде извършена от независима лаборатория.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Мдам
1 Отговор
Това мафиотско управление взима жертви. Всеки знае как се изпълняват поръчките. 70% на кмет, министър, премиер, и с другите 30% с най-мизерно качество и изпълнение. Народее овчи! Затова ли се бориха Левски и Ботев???

Коментиран от #3


Оценка:
-5 +95

жалки опити за PR
2 Отговор
След 4 години се сетиха, че материала е неподходящ. Ами те ако хванат и проверят всички ремонти правени последните 20 години дали ще има поне няколко в които материалите отговарят на нормите. Едва ли. Пак този Никой ще е виновен, у нас все той поема отговорността.

Оценка:
-2 +62

Патриот
3 Отговор

До коментар #1 от "Мдам":


Мого точно казано !!!!!!!!!!!!
СЪБУДИ СЕ НАРОДЕ ОТ ТАЯ БУДНА КОМА !!!!!!!!

Оценка:
-5 +48

Добър ден. Къде са парите? От икономикит
4 Отговор
Кой знае Питайте управляващите.

Оценка:
-3 +20

mom4eto
5 Отговор
Управлението на държавата също е некачествено :)

Оценка:
-3 +50

гост
6 Отговор
Шофьора дали ще е на свобода като Московски

Оценка:
-2 +39

ХХХ
7 Отговор
КОРУПЦИЯТА УБИВА!!!

Оценка:
-2 +44

мафията си има държава
8 Отговор
Мафия! - През 2016-та 20-членна Държавна комисия приема пътя две години след като в участъка вече се извършва движение, посочи Нанков.
Защо тази комисия не е подведена под отговорност?

Оценка:
-2 +38

DBS
9 Отговор
Жестоко..... 17 човека си отидоха ,за да проверим и докажем ,че настилката не е качествена.А останалите ремонти ....там проверка КОГА.....или чакаме поредния националнен траур.
Или ..."айде бе такива неща не стават всеки ден ...нали " асфалта " е нов.."
Било е кражбА ама такова чудо....едва ли е било.

Оценка:
-0 +36

Тома Неверни
10 Отговор
За протокола - какво им пречеше да проверят като са приемали ремонтирания път? Не отговаряйте , знам отговора ?

Оценка:
-1 +21

313
11 Отговор
ЗАЩО ВСИЧКИ ХВЪРЛЯТ ВИНАТА НА ШОФЬОРА не АКО АСВАЛТА БЕШЕ КАЧЕСТВЕН И ИМАШЕ МАНТИНЕЛИ КАКВИТО СЛАГАТ В НОРМАЛНИТЕ ДЪРЖАВИ ТОВА НЯМАШЕ ДА СЕ СЛУЧИ ТОВА СА ДВЕТЕ НЕЩА

Оценка:
-0 +22

Паве
12 Отговор
изпълнител ,надзор и приемчик да ги привличат към престъпление по служба.Като са имали толкова писма що не го направиха по рано.Те и кръпките така правят.В чужбина също кърпят ама не се усеща.

Оценка:
-0 +22

Кумчо Вълчо
13 Отговор
Ами тъпаци с тъпаци ,като давахте парите и приемахте участъка защо тогава не взехте проби??????????????????????

Оценка:
-0 +20

Кирка в капака
14 Отговор
Видяхме показния арест на Иванчева, дори и да е взела подкуп (което тепърва трябва да се докаже), говорим за някакви си пикливи 70 хиляди евра, докато тук загинаха хора, а злоупотребите сигурно са за милиони. Къде са службите начело с това гадно прасе с инициали С. Цац.

Коментиран от #36


Оценка:
-1 +29

Димитър
15 Отговор
Чудесно е, че някой няй-после си свърши работата! Веднага излизат няколко въпроса - защо едва когато загинаха толкова много хора, и защо се проверява само там, след като проблемът с некачествените настилки е повсеместен! Чакаме да умрат още няколко десетки хора наведнъж ли, защото досега заради некачествените пътища са загинали стотици и дори хиляди, но поединично и никой не вини за това настилката! Господа проверяващи и приемащи тия пътища, ВИЕ СТЕ УБИЙЦИ! Вие сте за затвор, всичките до един! КОГА!?

Оценка:
-0 +17

Дидов
16 Отговор
Значи хасфалтовия завод е виновен! Зачестиха тези автобусни катастрофи, с много жертви, и все правителството виновно! Брей, дали са инциденти, или атентати, се пита човек!

Коментиран от #25, #26


Оценка:
-11 +3

17
Този коментар е премахнат от модератор
шофьор
18 Отговор
До кога ще е така
Трябва да стане най лошото и тогава знаем вече како трябва да се направи

Оценка:
-0 +4

666
19 Отговор
Че пътя не както трябва да бъде на всички е ясно, но станаха доста жертвите от катастрофи с автобуси и все някой друг им е виновен.Всички се движим по тези пътища и виждаме как карат автобусните шофьори, НЕ спазват правилата за движение и това е!И то най-вече ограниченията на скоростта.Това, че са по цял ден на пътя не ги прави както виждаме непобедими майстори.

Оценка:
-3 +3

Гоуст
20 Отговор
Всяка една голяма строителна фирма има "независима" лаборатория, която бълва документи, които показват, че всяка проба отговаря на изискванията. Какво всичко се правят на ощипани ученички? Та то всеки депутат е с фирма

Оценка:
-0 +12

Пената
21 Отговор
Донякъде и шофьора има вина,стига вече с това прикриване на транспортните фирми.Като е видял лошите условия на пътя защо не е намалил,малко мисъл се иска.

Коментиран от #37


Оценка:
-6 +1

мвр
22 Отговор
По времето тези управленци то не беше Бакаджиците,Микре,само запалили се,сега и Своге и все се бият в гърдите,че стоят ама какво да очакваш от тях,той министъра си уби детето и нищо.

Оценка:
-0 +8

23
Този коментар е премахнат от модератор
българина
24 Отговор
99 процента от асфалта на герб е по технологията, пръст, камъни и вода, екстракт от битум 1 към 10000! полагат го в дъжд, за да пестят от водата. в България се полагаше асфалт до 1989г, сега се полага гипс с лепило!

Оценка:
-0 +11

25
Този коментар е премахнат от модератор
26
Този коментар е премахнат от модератор
Алфа Ромео
27 Отговор
Чудя се колко от пътищата на Винету са със подобни недопустими съставки във асфалта, дали се трепем заради висока скорост само, или има и нещо друго сбъркано.....

Оценка:
-0 +7

Българин
28 Отговор
Фалшив асфалт като всичко в тази окрадена и бедна държава.
Бог да прости загиналите хора.

Оценка:
-0 +8

Преброяване на бесните язовци
29 Отговор
Кучетата си лаят, керванът си върви... Докато само се оплакваме по форумите, така ще е. Сега на 16-ти септември ще има протест. Колко човека ще бъдат на него според вас? Аз залагам на 1000 макс.

Оценка:
-0 +6

Живите мъртви на България
30 Отговор
Да кажем на тези от министерството, които изглеждат изненадани: не само по този път пътната настилка е некачествена. Магистралите са така (опасни за каране), улиците в София са така, да не говорим за другите пътища. Т.к. на ниските нива няма контрол, и като се тръгне по веригата на невинните излиза, че виновният е този на най-високо ниво: Борисов. От там произлиза гадостта в България: агресивна некомпетентност и арогантно отношение към хората.

Оценка:
-1 +5

Голям Слон
31 Отговор
Настилката може да си е некачествена колкото си ще.. Шофьорът е онзи, който не трябва нищо да го разсейва. Онзи, който трябва да прецени онези четири неща, които вече не веднъж съм писал: метеорологични условия, пътна настилка, техническо състояние на превозното средство и собствения си опит. Тогава, каквато и настилка да направят, тя няма да има никакво значение и съответно няма да е причина за ПТП. Преди години беше загинала една жена на магистралата до Пловдив. Била попаднала едната гума в дупка...... Супругът й беше започнал да съди държавата. Докъде стигна аз не знам, но преди тази жена да се утрепе на това място, преди нея там са минали хиляди автомобила. Така и тук с автобуса. Съвсем логично е шофьорът да е виновен за повечето неща. За настилката има кой да отговаря. Поне на документи.

Коментиран от #35


Оценка:
-7 +1

Българина
32 Отговор
Каква е тази приемателна комисия за 44 млн която не взема или фалшифицира проби! Сега цялата комисия да платят ремонта и обезщетенията за убитите и да лежат за умишлен опит за убийство!

Оценка:
-0 +6

Шансу Имамов
33 Отговор
На кривата ракета космоса и пречи.

Оценка:
-4 +0

Българина
34 Отговор
След всяка зима половин България се нуждае от преасфалтиране, на втората зима и др половина. Не мисля че в шввйцария или австрия където има повече зима преасфалтират целите държави за две години. Не ми е известно да имат собствен добив на петрол за да си бъркат битума сами.

Оценка:
-0 +4

Българина
35 Отговор

До коментар #31 от "Голям Слон":


Знаеш ли че тези хиляда коли са минали през тази дупка на Тракия но са оцелели, но един не е. Късмета не е само положителна емоция като при тотото. 1000 пускат фиш но един печели парите. Може на 1000 един са изтегли късата клечка

Оценка:
-1 +1

Пешо
36 Отговор

До коментар #14 от "Кирка в капака":


Виж сега, не си прав! ДАНС и Цацаратурата са заети да мачкат някого, на когото да вземат бизнеса, а ти искаш някаква корупция да борят. Корупцията те са я измислили.

Оценка:
-0 +4

Иво
37 Отговор

До коментар #21 от "Пената":


И как според теб да разпознаваме фалшивия асфалт и да намаляваме скоростта? Все в паркирало положение ще трябва да сме - всички ремонти и магистрали са ментета.

Коментиран от #38


Оценка:
-2 +3

Пената
38 Отговор

До коментар #37 от "Иво":


В дъжд в такъв завой с колко се влиза?Айде малко да видим правилата за движение!То е ясно,че шофьорите ще се защитавате,но ,кой ще върне хората?Вие ли или без вина виновния?

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.