"Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата. Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно”, коментира в "Здравей, България" по "Нова телевизия" инж. Владимир Жиянски, пътен експерт и проектант, работил по виадуктите на "Витиня".
Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т. нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.
"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо”, допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.
„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси” и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне”, обясни инж. Владимир Жиянски.
Като пета причина той изтъкна субективния фактор.
"Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат”, на мнение е Жиянски.
"При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес”, обясни експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #5
09:58 30.08.2018
2 гост
10:09 30.08.2018
3 Просия
10:30 30.08.2018
4 БЛЯ БЛЯ БЛЯ
10:48 30.08.2018
5 СтарТИРаджия
До коментар #1 от "незнайко":
Плюс гуми!!! Изключително важни за автобуси и камиони: на двигателния мост! Масово се кара с китайци и регенерат. Каучукът им е под всякаква критика относно сцепление, в сравнение с изпитаните и качествени аналози - мишлен, дънлоп, бриджстоун и др. ИААА под чиято шапка са всички МПС с тегло над 3.5 тона и над 9 седящи места, в анонс с рисковите ни при лоши метеорологични условия пътища, трябва да ЗАДЪЛЖИ (според мен) транспортните фирми, да ползват на двигателните мостове на МПС-тата си само гуми от доказани производители! Ако трябва и по списък!!! Г-н Рановски, свършете нещо полезно още в началото на назначението си!11:02 30.08.2018
6 Рамзес3
11:36 30.08.2018
7 666
14:41 30.08.2018