Дори България да поръча самолети от най-разпространения изтребител в света F-16, страната ни няма да произвежда части за него, заявиха от компанията производител Lосkhееd Маrtіn. От там обаче уточниха, че ще изпълнят пpoгpaмa пo индycтpиaлнo cътpyдничecтвo и тpaнcфep нa тexнoлoгии. По този начин ще могат да бъдат компенсирани част от разходите за изтребителите, както и за създаване на нови ключови технологии в областта на сигурността и отбраната. Уточнението беше направено по време на пресконференция в София от старши мениджърът, отговарящ за мeждyнapoднo paзвитиe в Lосkhееd Маrtіn, Джeймc Poбинcън, на която бяха представени възможностите на най-новия модел на F-16 Вlосk 70.
Части за F-16 не могат да се произвеждат у нас от чисто икономическа гледна точка – това би оскъпило крайната цена на изтребителите. Често част от производствения цикъл се реализира в държавата купувач и изключително високата цена частично се компенсира чрез разкриване на нови работни места и увеличаване на БВП на съответната държава.
Българският парламент одобри 1.8 млрд. USD за покупката на бойни самолети, като това трябва да се случи на два етапа. Въпросната сума е за първите 8 машини, като в цената са включени разходите за наземно обслужване и обучение на пилоти и инженери. Lосkhееd Маrtіn не посочиха дали ще приемат разсрочено плащане, като заявиха, че това е въпрос на преговори между правителствата на България и САЩ. Lосkhееd Маrtіn заявила, че ще участва в процедурата след шведската Saab, която ще се включи с Grippen. Последната ще заяви участието си чрез оферта, която ще бъде предоставена от правителството на Швеция.
Lосkhееd Маrtіn разполага със 100 000 души персонал, като половината са инженери. 75 000 от тях работят в 400 бази из света. „Основната група клиенти са ни от САЩ, не само от отбранителния сектор, но също така и от енергетиката, транспорта и търговията, тъй като разполагаме с широка палитра от продукти. Работим също така с НАСА и със 70 правителства”, каза Робинсън.
До момента са продадени 4600 изтребителя F-16 на 28 държави. Над 3000 от машините в 25 държави все още са в експлоатация. Що се отнася до F-16 Вlосk 70, то той ще се поддържа поне до 2045 г., а летателните му часове ще са над 12 000, което е с 30% повече в сравнение с досега обявените 8000.
Новата версия осигурява по-добра видимост на пилота, респективно той може по-бързо да вижда целите, които трябва да обстреля. „Много е важно кога ще видиш целта. Пилотът може да вижда „въздух въздух” и въздух земя. Това позволят на пилота да направи карти, които са почти като снайперни, и да се справя с всякакви атмосферни условия с всичко, както на земята, така и във въздуха. Пилотът може да види цялата информация на един дисплей, който му показва всички параметри едновременно. На този дисплей вижда целите на други самолети. Цялата информация се обработва. Може да се управлява и чрез интернет, където има много повече памет и възможности”, казва Робинсън.
В допълнение към радара е и повишената способност да обработва информация, F-16 притежава още редица иновации свързани със сигурността. „Lосkhееd Маrtіn създаде система, която може да спаси пилота. Когато изтребителят се насочи към земята, системата се активизира и може да спаси живота на пилота. Другото нещо е т.нар. „активиране на осъзнаването на пилота”, възстановяването на пилота, ако се получат някакви проблеми, например с вътрешното ухо или пилотът просто е в опасност. Тогава се натиска бутон и самолетът минава на автоматичен полет, което дава време на пилот да се възстанови. това са много важни подобрения, който F-16 Вlосk 70 предлага”, допълва Робинсън.
Също така широката видимост на пилота му дава възможност за изстрел под 90 градуса. Това е възможно благодарение на шлема му.
Не трябва да се пропускат и подобренията относно горивото и резервоара. Машината поема много гориво. Новият модел F-16 разполага и с по-бързо стрелково оръжие.
Към момента се водят преговори за производството на над 400 броя изтребители от модел F-16 Вlосk 70, като най-новият клиент е Словакия.
Що се отнася до приходите, за миналата година Lосkhееd Маrtіn отчита 51.08 млрд. USD приходи. От тях 20.1 млрд. са от сектор „аеронавтика”. Близо 60% от приходите идват от армията на САЩ, а останалите 30% - от износ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ватенки и ушанки
20:27 18.09.2018
2 onq s konq
Коментиран от #4, #6, #11, #16, #18
20:28 18.09.2018
3 111
Коментиран от #7
20:35 18.09.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 хубейвин
Коментиран от #10
20:39 18.09.2018
6 Инчу Чуна Винетуткпв
До коментар #2 от "onq s konq":
То пък гуруто по амфетамините Буце така разбира от самолети, че остава и освен генерал лейтенант да си пришие и летец изпитател? Сумата отпусната за самолетите превоза обучението е добра, но в нея се побират още 10 самолета извън поръчката. Яки комисионни падат във вашето комунделско все още крадливо НРБ, с ДС и БКП номенклатурки на власт. Кръстете държавната администрация,, Шуро и баджо", вместо Република България? Тия колко народ изтрепаха и прогониха навън, статистиката не отчита. А са само някакви 70 години от исгорията.21:02 18.09.2018
7 гост
До коментар #3 от "111":
Къде ги продават по 15-20 млн.долара,да си купим къде 20-30.21:24 18.09.2018
8 У лево е Крим
21:30 18.09.2018
9 хубейвин
Последната сделка за нови F-16 V бе сключена от Словакия през юли. Официално бе обявено, че за 14 изтребителя ще бъдат платени 1.589 млрд. евро, като в цената се включват амуниции, обучение на пилоти и логистична поддръжка за 2 години. Това прави 113.5 млн. евро на самолет, или над 220 млн. лв.
Включва също и симулатор 1,обучение на технически персонал по потдръжката в САЩ, пилоти ,разбира се ,също в САЩ , и сравнително голям запас от боеприпаси вкл. смарт бомби GBU 39 и др. модерни оръжия , които ако се договорим и да ги правим ще е огромен скок за ВПК
Коментиран от #14
21:45 18.09.2018
10 Чуденка
До коментар #5 от "хубейвин":
Това как го определи. Тази модификация никога не е произвеждана.00:25 19.09.2018
11 До празноглавият катър :
До коментар #2 от "onq s konq":
Ти пак се изказваш неподготвен! 😁Вече сме наясно, че си главен герберски и бойковски дупедавец, ама само не разбрахме от кога твоя любим Вожд стана такъв голям специалист по изтребители?! 😯 Той понеже от всичко разбира и затова благодарение на неговото управление сме на това дередже! 😱
Коментиран от #12
03:08 19.09.2018
12 Георги
До коментар #11 от "До празноглавият катър :":
Не виждам протести значи всичко е на ред нещо кът не ви изнася пред парламента ама ходят по 1000 човека повечето платени както тук06:25 19.09.2018
13 Лао Дзъ
12:17 19.09.2018
14 Голям Праз
До коментар #9 от "хубейвин":
А от къде идва разликата между 1.8 милиарда долара за 8 самолета и 1.589 милиарда евро за 14 самолета?Да не говорим за офертата за Индия, където цената е 50 милиона за самолет.
Нещо не се връзва.
15:26 20.09.2018
15 Zitlr
15:42 20.09.2018
16 jambazina
До коментар #2 от "onq s konq":
Айде да купуват нещо че вече станаха досадни с тия изтребители. По-важни са пилотите, нашите са го доказали колко са добри, независимо от техниката, ама скоро може да побегнат към гражданската авиация ако не им дадат машини.16:26 20.09.2018
17 боико борисов
16:11 28.11.2018
18 леопард на егрек
До коментар #2 от "onq s konq":
еи дете оди си язди конио ето узни пример от мене я си яздим леопардо и неми пука от нищо чатпат га ползвам за бизнес яздение гледаи од мене ти нали вумаш чеси разбирал от бемветия и от конние аот самолети нние16:20 28.11.2018