Застрахователна компания ще трябва да заплати 150 хил. лв. обезщетение на дъщерята на бивш футболист, загинал при катастрофа на железопътен прелез. Трагедията стана на 25 септември 2016 г. на релсите между селата Първомайци и Правда, припомня в. „Монитор“.
Около 14,30 ч. в неделния ден незаконно такси копърка „Тико”, управлявано от 60-годишния Иван Пънов пътувало към село Правда. В колата като пътник срещу заплащане се возел 66-годишният Костадин Тодоранов, бивш футболист на „Локомотив” Горна Оряховица, известен с прозвището Кецито. Водачът на таксито видял спуснатата бариера, но на своя отговорност и риск решил да мине през нея. Идващият влак помел със страшна сила малката кола и я влачил близо половин километър по релсите, преди да я изхвърли разцепена. При удара и двамата мъже в колата загинали на място.
След трагичния инцидент дъщерята на загиналия пътник в колата получава предложение от застрахователната копания да и бъдат изплатени 90 хил. лв. тя обаче отказва, тъй като според нея сумата не била адекватна на преживените от нея тежки страдания. Завежда иск в съда за 200 хил. лв. плюс законовата лихва, която към онзи момент е била малко над 22 хил. лв. Окръжният съд във Велико Търново признава иска частично и осъжда застрахователната компания да заплати сумата от 150 хил. лв., както и 6670 лв. държавна такса върху размера на главницата. Решението може да бъде обжалвано в 15-дневен срок.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГЛАВНИЯ ОРК
09:24 05.11.2018
2 избор
Но пък с нашите бизнесмени като нищо ще сложат таван за неимуществени щети, и гражданската пак ще си се вдигне :)
Коментиран от #4, #5
09:27 05.11.2018
3 Гражданската
Коментиран от #11
09:38 05.11.2018
4 не че нещо ама е така
До коментар #2 от "избор":
а обществото на запад как ще реагира на обезщетение от 10 000 евро за умрял гастербайтер в България?!?09:41 05.11.2018
5 Тир без фарове
До коментар #2 от "избор":
Първо трябва толерантност на пътя и да се спазват правилата.Това нещо ще стане с "меки и твърди мерки".Меките са кампании финансирани по медиите от Застахователи, които реално плащат парите, както и правителството, което да показва грижа към гражданите си.Твърдите мерки са строги санкции, край с тези от 1г. до 10г.Казва се примерно 9-10г. затвор, 29-30г. затвор и така нататък.Идеята да няма хлабаво и да помислиш да ще се дрогираш и фиркаш и да уважаваш живота на околните.За строежа на пътища да не се пести от мерки за безопасност, легнали полицаи, мантинели, подходящ износващ тип асвалт за добро сцепление.Загубата на човешки животи годишно носят материални загуби от 1млрд. лева загуби.Така че, проблемът със обезщетенията не е причината, а вследствие от липсата на наложен принудителен контрол от компетентните органи.При подходящи мерки годишно в България ще загиват максимум 400човека, а не 650-700 при ПТП-та.Самите компенсации трябва да се увеличават, според общото състояние на икономиката на държавата.09:41 05.11.2018
6 Тир без фарове
09:50 05.11.2018
7 Сатаната
10:07 05.11.2018
8 Сатаната
10:24 05.11.2018
9 Гост
Нали основанието на застрахователите при предишното увеличаване на застраховка ГО, беше ужким да обезщетяват при смърт до 10 милиона? Някой да е чул такова обезщетение в България досега?
Коментиран от #13
10:41 05.11.2018
10 Павел
11:11 05.11.2018
11 ПЕШО
До коментар #3 от "Гражданската":
Там е въпросът от къде да дойдат тези средства.17:50 05.11.2018
12 Гост
18:20 05.11.2018
13 333
До коментар #9 от "Гост":
За едно пострадало лице максимума е 2 милиона. 10 е за повече от едно. Ако е млад човек с три невръстни дечица, обезщетението може да надхвърли милион. Присъждали са по над 300 на наследник. В случая с трите деца, 4 броя, заедно със съпругата. За млади хора обезщетенията са по-големи. Това са лимитите, никой не е казал, че всеки получава лимита.22:52 06.11.2018