ФАКТИ.БГ

Официално! Държавна компания без търг ще строи „Хемус“

Стойността му е 1 124 880 000 лв. без ДДС и средствата са от републиканския бюджет

Публикувана: 14 Януари, 2019 12:14
24 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6292
Официално! Държавна компания без търг ще строи „Хемус“
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

В края на декември 2018 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и „Автомагистрали“ ЕАД е сключен договор за изграждането на 134,14 км от автомагистрала „Хемус“ в участъка от пътен възел „Боаза“ до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново. Той е на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, приложим за публични възложители, какъвто е АПИ. Стойността му е 1 124 880 000 лв. без ДДС и средствата са от републиканския бюджет. Цялата сума е в специална сметка в БНБ. Средствата от нея могат да бъдат използвани само за изпълнение на дейности по участъка от 134 км от АМ „Хемус“. Към настоящия момент няма извършени плащания. Това съобщават от АПИ.

Договорът ще бъде изпратен за информация в Агенцията по обществени поръчки /АОП/ в законоустановения срок до един месец от сключването му. Преди неговото подписване в АПИ е постъпило положително становище от АОП.

„Автомагистрали“ ЕАД няма сключени договори с подизпълнители за строителство на възложените от АПИ 134,14 км на АМ „Хемус“. Изграждането на отсечката е разделено на 6 участъка. Целта е тя да бъде готова до 2023 г.

Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел „Дерманци“. Връзката със съществуващата републиканска мрежа ще се осъществява чрез два пътни възела - п. в. „Боаза“ при 88-ми км и п. в. „Дерманци“ при 98-ми км.

Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел „Дерманци“ - при пресичане с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път ІІІ-3005 Радовене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“ (от км 103+060 до км 122+260).

Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път ІІІ-3005 Радовене - Катунец до връзката с път ІІ-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. „Плевен“ (от км 122+260 до км 139+340).

Официално! Държавна компания без търг ще строи „Хемус“

Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път I-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на АМ „Хемус“ в участъка от Боаза до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г.

За първи път Агенция „Пътна инфраструктура“ възлага изпълнението на строително-монтажни работи на инфраструктурен проект на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки. МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на „Автомагистрали“ ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

В последните години „Автомагистрали“ ЕАД е изпълнило редица обекти с висока обществена значимост като тунели, виадукти, мостове, асфалто-бетонови настилки на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Люлин“, „Струма“ и „Марица“.

Общата дължина на автомагистрала „Хемус“ от София до Варна е около 420 км. Изградени са участъците между София и Ябланица и от Белокопитово до Варна, които са близо 170 км. В момента със средства от републиканския бюджет се строят 26 км от автомагистралата – 9,3 км в отсечката между Ябланица и Боаза и 16,32 км от п. в. „Буховци“ до п. в. „Белокопитово“.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
гроб
1 Отговор
дано поне да изплатят на хората земята за нивите защото подозирам, че някой ще извърти някаква мега схемата да им изземат земите каквито са долнопробни алчни чичковци мръсни

Оценка:
-10 +31

Batushka
2 Отговор
Малко остана!Една магистрала= десет пепелянки!

Оценка:
-7 +12

Язе 2
3 Отговор
Това е добра новина. 100 годони Бойко Борисов!

Оценка:
-44 +18

Иванчо
4 Отговор
100 % впоследствие ще има едни определени фирми, с които ще бъдат сключени договори за подизпълнение, но ще мине тихомълком.

Оценка:
-5 +51

5
Този коментар е премахнат от модератор
Синдикат на Ало Измамниците
6 Отговор
Чшшшш алоо, де видяха държава тия. Всичко е наши хора и наши фирми. Държава....... смях.

Оценка:
-4 +29

jambazina
7 Отговор
Като стане веднага ще я дадат на концесия и освен винетка ще плащаме и тол.

Оценка:
-5 +14

Bingo
8 Отговор
ГРОБарите пак се спряха на най-крадливата схема, сега това дружество ще сключва директни договори с правилните фирми подизпълнители. Мога да си представя с какво качество ще е изпълнен обекта, като гледам колко закърпен е участъка Карнобат-Ст. Загора на АМ Тракия с който Тиквата толкова се хвалеше.

Оценка:
-8 +21

NikNay
9 Отговор
Куче влачи рейс диря няма. . . . .

Оценка:
-2 +12

ванката
10 Отговор
преди време тия идиоти ни обясняваха че 1км магистрала излиза 1 милион лева а сега 134км излизат 1.3милиарда ?!? този асфалт вероятно ще е със злато в него за да е по здрав...

Коментиран от #12, #14


Оценка:
-7 +17

Инкогнито
11 Отговор
Игра! Имат ли машини застроежа? Герберстите ще си наемат герберсти да строят!

Оценка:
-5 +8

Запознат
12 Отговор

До коментар #10 от "ванката":


Магистрала Люлин струва 500 милиона 19 км!

Оценка:
-2 +9

Варна
13 Отговор
През 2017 година тази отсечка бе предвидена за 1 милиард. Печелившите бяха Делян Пеевски и Валентин Златев. Сега сумата е по- висока с над 100млн., а бяха обявили, че ще свиват лентите и няма да е съвсем магистрала и няма да може да се кара със 140км/ч.
За какво говорим въобще! Борисов краде като за последно!!!

Оценка:
-6 +14

Гоуст
14 Отговор

До коментар #10 от "ванката":


Хемус е с изключително труден терен, който изисква много съоръжения. С такова изказване, не вярвам изобщо да си карал някога по Хемус, за да не знаеш

Коментиран от #15, #19


Оценка:
-4 +8

Морук
15 Отговор

До коментар #14 от "Гоуст":


ААА мн труден викаш,държавна компания ,със 20 подизпълнители със собственици на олфорки от нз кой остров и всичко в една каса,

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +3

Данъкоплатец
16 Отговор
Голямо крадене ще има!!!! Не случайно беше ликвидиран знаков бизнесмен от Велико Търново в началото на 2018 г.!!!

Оценка:
-3 +6

Гоуст
17 Отговор

До коментар #15 от "Морук":


Аз коментирам терена и съоръженията, не далаверите. Такова строителство за 80-те години, когато са строени, дори и днес е нещо уникално - стълбове от по над 100 метра

Оценка:
-0 +5

войводата
18 Отговор
кога най после ще пуснете една чужда фирма да построй една магистрала в Мароко магистралите ги правят японски фирми какво пречи в България една японска фирма да построй магистрала вместо Агромах питам само

Оценка:
-0 +5

Така е, но
19 Отговор

До коментар #14 от "Гоуст":


Трасето през тежкия терен до Ябланица е направено преди 35 години. Колко да е тежък следващия участък?? Айде да кажем до ловешкия разклон има някой друг баир, но от там до Търново (близо 100км) е през полето.Имат няколко ниски моста през реки да направят евентуално, и няколко пътни възела(не се знае колко абсурдни ще са). Всичко това на цената на 250км високопланински алпийски терен с тунели и виадукти. Представям си ако ГЕРБ строяха отсечката от София до Ябланица сега, може би 50млрд. нямаше да стигнат

Оценка:
-1 +11

M1 Yamaha
20 Отговор
Така трябва, държавата да си строй всичко.Много хубаво решение! Както едно време,браво на Бойко Борисов!

Оценка:
-4 +3

21
Този коментар е премахнат от модератор
ДДС
22 Отговор
Кво става тук ще оравим 134,14 км магистрала/скоростен път за цена от 1 124 880 000 лв. без ДДС по 8 милиона и 300 хиляди на километър без ДДС ли излиза бабешката сметка. Да нямате няква грешка нещо?

Оценка:
-2 +2

Пътстрой с 3 месеца гаранция
23 Отговор
И ние дойдохме малко да хасфалтираме, и да си взимаме банкноти, ние си взимаме това не е кражба!

Оценка:
-1 +1

Коко
24 Отговор
Абееее ейййй КРАДЦИ долни,какви са Тея 10 000 000 лв/км.
За тея пари под асфалта ще положа 1 м желязобетон като по Хитлерово време и пътя няма да мръдне 100г .
Пълен грабеж!

Оценка:
-1 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Проф. Божидар Димитров
Историкът спори с журналиста Георги Коритаров в ефира на "Нова телевизия"
Ами лошо ли е да направиш магистрала? Направи ти, бе! направи ти магистрала, бе... и ела се фукай после"

Още бисери