ФАКТИ.БГ

Спаси София: Робски труд в „Градския транспорт“ на София

Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на пътниците в столицата

Публикувана: 11 Февруари, 2019 11:46
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5279
Спаси София: Робски труд в „Градския транспорт“ на София
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Днес подадохме сигнали до Инспекция по труда и до омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд, в нарушение на Кодекса на труда. Всички доказателства, с които разполагаме, са приложени към сигналите, но с цел да защитим нашите източници, няма как да ги публикуваме тук.

Това съобщиха от „Спаси София“

Оказва се, че казусът с катастрофиралия на 8-ми февруари шофьор, който беше почивал едва 3 дни от общо 39, не е изключение, а редовна практика. Многократно се надвишават дефинираните в Кодекса на труда пределни граници за полагане на седмичен, месечен и годишен извънреден труд. Не са рядкост водачи с между 350 и 500 часа годишно, при допустими 150.

Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на градския транспорт. Допускането на преумора за хората, отговорни за живота на стотици хиляди пътници дневно е крайно безотговорно. Затова и настояваме Йорданка Фандъкова незабавно да поиска оставките на директорите на Столичен автотранспорт - Слав Монов и Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев. Дългогодишни директори, при чието управление, организацията и условията за труд в градския транспорт продължават да се влошават. Няма как да очакваме от хора, които в продължение на години си затварят очите и активно участват в хаоса в депа и гаражи, изведнъж да започнат да спазват законите и правилата.

В неделния ден , от БСП също коментираха темата, но тази пост фактум загриженост и активност издава или популизъм, или съучастие. При толкова общински съветници, нима досега никой от тях не е влизал в гараж “Земляне” или депо "Красна поляна", та се активираха след поста ни във Фейсбук?

Очакваме компетентните органи да извършат незабавна проверка и да оповестят резултатите от нея. Хората, отговорни за нашата ежедневна мобилност заслужават много повече от условията, в които са принудени да работят сега.

Призоваваме и председателката на транспортните синдикати Екатерина Йорданова да си подаде оставката, не само защото като председател на комисията по транспорт в СОС е в конфликт на интереси, но и защото ръководените от нея синдикати очевидно не могат да защитят правата на работещите в транспорта, отбелязват от „Спаси София“.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Удивен
1 Отговор
"Публикувано във факти.бг: Не са рядкост водачи с между 350 и 500 часа годишно, при допустими 150."
И аз искам да работя 350 - 500 часа годишно на пълна заплата.

Коментиран от #4, #5, #6, #26, #34


Оценка:
-25 +8

Робовладелството
2 Отговор
се е завърнало навсякъде. Работа до откат за жълти стотинки.

Оценка:
-3 +26

Вярно ли е че
3 Отговор
ватманите работят до 150 часа ГОДИШНО?

Оценка:
-9 +4

куку руку ку
4 Отговор

До коментар #1 от "Удивен":


150 часа е допустимият извънреден труд на година!

Оценка:
-0 +33

НАТО ВЕЦ
5 Отговор

До коментар #1 от "Удивен":


Това е извънреден труд бе горски. Аз знам обаче и за много други сфери, с жизнена важност, дето извънредния труд е по над 100 часа месечно...

Коментиран от #10


Оценка:
-0 +21

гост
6 Отговор

До коментар #1 от "Удивен":


става дума за извънредните часове

Оценка:
-0 +22

Реститутка
7 Отговор
Какво ги жалите тия нищожни хорица. Като не са учили и чели и като не са достатъчно комбинативни и предприемчиви ще карат рейсове.

Коментиран от #18, #21


Оценка:
-57 +5

стига бе
8 Отговор
Абе това ватман си добра работа 300-500часа на година в най-лошия случай. Аз за какво блъскам сега по 160ч на МЕСЕЦ!

Коментиран от #13


Оценка:
-19 +3

Чудя се
9 Отговор
Много предизборно е това НПО! Много!
Искаме Кирил Добрев за кмет на столицата, за да сложи в ред и финанси и транспорт!

Оценка:
-7 +6

а къде
10 Отговор

До коментар #5 от "НАТО ВЕЦ":


в статията е споменато , че става въпрос за извънреден труд! Ммм

Коментиран от #16


Оценка:
-0 +7

САШО
11 Отговор
АБСУРДНО Е ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИК ДА Е И СИНДИКАЛЕН ЛИДЕР В БРАНШ,КОЙТО ТРЯБВА ДА КОНТРОЛИРА БЕЗПРИСТРАСТНО.ТОЙ СИ Е СТРАНА.ВЕДНАГА ОСТАВКА.В БЪЛГАРИЯ,ЗА ТОВА СМЕ НА ТОЗИ ХАЛ.

Оценка:
-0 +17

а къде
12 Отговор
Да знаете , че аз съм писател а не читател.

Оценка:
-0 +1

НАТО ВЕЦ
13 Отговор

До коментар #8 от "стига бе":


Сподели какво "блъскаш", защото при 8 часов работен ден, месечно трябва да изработваш между 192 и 216 часа ;)

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +5

Миризлив пор
14 Отговор
Е па що не го пуснахте до ДАИ? Там ясно е регламентирано колко може да се кара и колко да се почива с тези дни без междуседмична почивка шофьора не може да си плати актовете.

Коментиран от #25


Оценка:
-0 +8

Гост
15 Отговор
Много ме кефи, как държавата и държавните предприята излучват най-кофти примерите и след "управелниците" си измиват ръцете с нещо от рода на "мчи ний нищо не можем да направим" или "ами то и е Европа е така". Б** скапания кен*ф, нищо чудно, че хората се спасяват в други държави.

Оценка:
-2 +7

НАТО ВЕЦ
16 Отговор

До коментар #10 от "а къде":


Ми това са ни журналята, но ако знаещ КТ, ще се сетиш за какво в същност става въпрос.

Оценка:
-0 +3

Миро А.
17 Отговор
Каквото и да е това сдружение или организация "Спаси София" - браво!
Явно това са хора,които забелязват и помагат на други,непознати за тях хора, достойно да си вършат работата и достойно отношение да получават.
Ще кажете-какво пък толкова,шофьори....да,ама возят жените ни,децата ни.

Оценка:
-0 +15

минаващ
18 Отговор

До коментар #7 от "Реститутка":


Е, всеки не е учил за (про)статуетка като тебе.

Оценка:
-0 +13

Реалист
19 Отговор

До коментар #13 от "НАТО ВЕЦ":


22 работни дни х 8 работни часа = 172 работни часа ПРИБЛИЗИТЕЛНО на месец.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +4

Borisov
20 Отговор
Преди две години бях там на интервю,обясниха ми че трябва да работя 10-15 дни и тогава ползвам един ден почивка,замен това е незаконно,опасно,безобразно и нямам повече думи,рискуват живота на пътници,шофьори,случаини хора...безобразие...Билета е много скъп каде отиват парите за шофьорите,защо шофьорите са с толкова ниски заплати,казаха ми че в Лондон шофьорите работят 4 часа дневно а в София се кара потрудно от всички европеиски столици,а,още нещо ,внякой случай реститутка е много по лошо от проститутка

Оценка:
-0 +9

Тъй ли
21 Отговор

До коментар #7 от "Реститутка":


Ще ви дойде пак времето капиталистически изтривалки , дали ще избягате като ви подгони е на горе по хълма

Коментиран от #27


Оценка:
-0 +10

С....Я
22 Отговор
ТАЯ ЕКАТЕРИНА ЙОРДАНОВА ОТДАВНА ТРЯБВАШЕ ДА СЕ МАХНЕ ОТ СИНДИКАТИТЕ С НЕЙНИТЕ ИЗМИСЛИЦИ ИПРАЗНИ ОБЕЩАНИЯ

Оценка:
-0 +9

НАТО ВЕЦ
23 Отговор

До коментар #19 от "Реалист":


Да. При пет дневна работна седмица са между 160 и 184 часа месечно. Средно 176. Понеже съм на работа почти из ден в ден и съм се заплеснал да ги сметна на 6 дневна.

Оценка:
-0 +2

Бай Благой
24 Отговор
То това е отдавна. Просто някой се е сетил политически да използва тази "новина".

Оценка:
-0 +5

Шофьор
25 Отговор

До коментар #14 от "Миризлив пор":


А когато се плаща на ДАИ да си затваря очите, какво правим?

Коментиран от #28


Оценка:
-0 +5

Радо
26 Отговор

До коментар #1 от "Удивен":


Приятел, касае се за законови ограничения относно извънреден труд. Не за работни часове изобщо.

Оценка:
-1 +5

Реститутка
27 Отговор

До коментар #21 от "Тъй ли":


Мечтай си- мечтите поне са безплатни, за разлика от сиренето в магазина, което не можеш да си позволиш ;)

Оценка:
-4 +1

Миризлив пор
28 Отговор

До коментар #25 от "Шофьор":


При написан много ясен сигнал кой кога и колко кара - все пак има разписание няма кой от ДАИ да си затвори очите за "Работно време на шофьорите". Все пак според разписанието ще трябва да се извади и съответния работен дневник на шофьорите. В случая ми се струва че сигнала е подаден от някой завидял на шофьорите колко пари са взели за нова година от извънреден труд - нищо че сами са ги заработили де.

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +1

Живко тубата
29 Отговор
Работете денонощно колеги ,без да почивате ,, много пари трябват на нашите алчни капиталисти в България

Оценка:
-0 +5

Анонимен
30 Отговор

До коментар #28 от "Миризлив пор":


Като им се плащат рушвети и им дават безплатни карти за пътуване, си затварят очите и още как.

Оценка:
-0 +2

Варненец
31 Отговор
Вярно е такае.Работа до откат.Но това е общинско,а при часника как е.
Пример.
Пет месеца денонощно каране.
Сезон е туристите трябва да се возят.

Оценка:
-0 +1

Anonimen
32 Отговор
Ама защо не поискат оставката на шефа на Градска Мобилност Християн Петров или защото,е човек на Бойко Борисов?Гафа ,където стана с Графа пак го отнесе друг човек вместо да махнат Фандъкова докога ще търпим тия гербаджии?

Оценка:
-1 +2

Софиянец
33 Отговор
Тия "момичета" от Спаси София защо не намерят шофьорчета, защо не дигнат заплатите или Прокопиев само ги насъсква мъстите?

Оценка:
-1 +0

Става въпрос
34 Отговор

До коментар #1 от "Удивен":


Става въпрос за извънреден труд. Щатът на един шофьор е 900лв..Като искате ходете работете. Не случайно шофьори не достигат. Понеже е много хубаво.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът пред форум за общинското самоуправление и еврофондовете:
С поршета отиват на протест! Само докато вкара бензин в цилиндрите, е изхарчил 12 лв., а се протестира за 8 лева."

Още бисери