Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Изчакайте още седмица-две преди да смените зимните гуми

Автомобилният състезател Румен Дунев със съвет към шофьорите

Публикувана: 6 Март, 2019 15:44
24 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4501
Изчакайте още седмица-две преди да смените зимните гуми
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

През последните дни температурите в страната на места достигнаха до 20 градуса. Това накара част от шофьорите да сменят зимните гуми на автомобилите си с летни. Според автомобилния състезател Румен Дунев основният довод на водачите е, че те искат да запазят своите зимни гуми и да не се износват при високите температури.

Той подчерта обаче, че макар и да е топло през деня, сутрин термометрите отчитат между 1 и 2 градуса и тази температура не е достатъчна за доброто сцепление и късия спирачен път при летните гуми, защото те работят при температурен диапазон над 8 градуса.

"Ако изчакат още седмица-две, би било по-безопасно за всички шофьори", коментира в сутрешния блок "България сутрин" на телевизия Bulgaria ON AIR Дунев.

Той посочи, че при закупуването на нови летни гуми е желателно шофьорите да се вгледат в индекса, който показва икономичната ефективност на гумата, тъй като има и такива, които вдигат разхода на горивото до един литър на сто километра.

Според Дунев законът за гумите трябва да се преразгледа, тъй като в него не е изрично споменато, че всеки автомобил трябва да се движи със зимни гуми през зимата, а се посочва само, че грайферът им трябва да е над 4 милиметра, което не е достатъчно, за да се осигури безопасност.

"Спирането на жертвите по пътищата е дългосрочен процес, който трябва да се заложи в законите", категоричен бе автомобилният състезател пред Bulgaria ON AIR.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
СРЕДАТА НА АПРИЛ
(гост)

Неутрално
1 Отговор
ИНАЧЕ ЩЕ ИМА ИЗНЕНАДАНИ И ОНОДЕНИ..

Оценка:
-3 +7

2
Този коментар е премахнат от модератор
Jack Bauer
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Аз целогодишно си карам със зимни гуми, за пробег 7-8000 км/година не си струва да ги сменям.

Коментиран от #10, #20, #22


Оценка:
-7 +14

ДРЕМЕЛИЕВ
(гост)

Неутрално
4 Отговор
АЗ ПЪК НА КАРИБИТЕ КАРАМ САМО С ЛЕТНИ,ЯМ БАНАНИ И ОДА ГОЛ..

Оценка:
-3 +15

5
Този коментар е премахнат от модератор
Грехомеровски
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Мойта каруца е с гуми марка "ууд-стоун" - дървени колела-всесезонки....

Оценка:
-4 +6

кок
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Аз не ги сменявам :) карам със зимни! Праи се така - зимат се зимни лятото - втора ръка че по-евтино може да се намерят тогава. на 60-80% грайфер сравнително нов дот - монтират се на колата и се кара 3-4 сезона докато се износят - после се нарязва грайфер мият се яко заличава се ДОТ-а и се продават за нови с парите си купуваш други зимни гуми лятото и си перкаш така - нема им пълним гушите на разни кретени гумаджии да сменям че и нови гуми да купувам!!!

Оценка:
-16 +7

Грозознайков
(гост)

Неутрално
8 Отговор
"Спирането на жертвите по пътищата..." Ми, да - всички шофьори сме жертви! И ни спират, бе! От КАТ! Виктимс, дорде не речеш....

Оценка:
-3 +7

нане
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Мдаа и да му Одиме у сервиза нали ;) Ей много хитър тоз Дунев бе

Оценка:
-4 +7

123
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #3 от "Jack Bauer":


Това е най-добрата стратегия. По-добре със зимна гума през лятото, отколкото с лятна през зимата. Освен това, точно летните гуми с по-добра икономична ефективност са с по-ниско сцепление и повече пластмаса в сместа. Вероятно и по-зле спират от зимните гуми през лятото. А най-тъпо е да се кара със всесезонни. По зле са в различните сезони и от зимните и от летните. А обикновено са и доста по-скъпи.

Коментиран от #11, #13, #17


Оценка:
-8 +2

ДедоВиЯ
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #10 от "123":


Да ни ти са случва посред август на 35 (асфалт 55 градуса) да съ изсипи некой порой, па да ти се принуди да запреш резко със зимните ластци... Ти да видиш ски писта посред лято!!! Иначе във всекой друг случай фьеновете на "зимни и у лето" сте прави. Ма в порийно време на загрят асфалт - у десно!

Оценка:
-6 +8

ммммммммда
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Публикувано във факти.бг: Той подчерта обаче, че макар и да е топло през деня, сутрин термометрите отчитат между 1 и 2 градуса и тази температура не е достатъчна за доброто сцепление и късия спирачен път при летните гуми, защото те работят при температурен диапазон над 8 градуса.***************

Стига сте лъгали. На сух асфалт дори и при нула градуса лятната гума спира по-добре от зимната. Официален факт

Коментиран от #16


Оценка:
-4 +10

13
Този коментар е премахнат от модератор
Густо Майна
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Само всесезонки. Мишлен или Конти. Скъпички са ама, като сложиш две упражнения годишно по 40 - 50 кинта и за три години приравняваш парата към бюджетните зимни - летни. Отделно спестяваш време от към "упражнения" и място за диплене на гуми. Има и добри китайци (HiFly например) ама само от чужбина. Щото наще търговци са големи тарикати нали, удобно подкрепяни от разни рали и др. пилоти!

Оценка:
-6 +6

onq s konq
(гост)

Неутрално
15 Отговор
И ас карам целугодишно със зимни гуми и всичко е точно. Като ги почна октомври на 6 мм и юни са на 4 мм баш като на формула 1, обаче като вали крия беенвету в гаража да го не яде ръждата.

Оценка:
-3 +6

АзСъмВе
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #12 от "ммммммммда":


Мислех че нито един умен човек няма да пише тук но ти си изненада.
И да - вярно е, че на сух асфалт през зимата летните гуми са по-добри , с по-къс спирачен път.
Просто нарочно няма тестове за зимни срещу летни гуми през зимата на сухо. Тестовете са на дебел сняг и там нормално летните да са по-зле.
Ето едно от малкото достъпни доказателства за производителите на гуми ви лъжат : https://www.youtube.com/watch?v=4bkHWTXyyfA

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +5

Нещо
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #10 от "123":


Пълни глупости говориш. Седни и прочети , поне имаш нет

Оценка:
-0 +0

Запознат
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Божее, тия половината не знаят, че колите имат гуми, ти им обясняваш да сменят летни и зимни. Няма нищо по хубаво от нова зимна гума през зимата. За лятото си има летни.

Оценка:
-0 +5

Варна
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Мине ли 16 март гумите задължително ги сменям.

Оценка:
-1 +5

Варна
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #3 от "Jack Bauer":


Това разбира се е въпрос на избор? Проблемът не е в пробегът а в състава на каучукът. Мине ли 8-9 градуса среднодневната температура зимният каучук се изпича и спира да функционира. Летният при температури под 8-9 градуса става като пластмаса и се пързаля. Аз лично предпочитам да запазя зимната гума за да е ефективна за по- дълъг период от време. Сиреч можеш да удължиш периода на ползване с още около 2 години.

Оценка:
-1 +4

onq s konq
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Дунев обяснява важността на гумите като предпоставка за сигурност на пътя.Относно летните гуми обаче препоръчва водачът да се "вгледа в индекса" на гумите които купува,защото имало и такива които вдигали разхода с до 1 литър/100...Всеизвестно е,че сцеплението с пътната настилка зависи основно КАКТО ОТ ШИРОЧИНАТА ,ТАКА И ОТ СЪОТНОШЕНИЕТО МЕЖДУ КАУЧУК И ПЛАСТМАСА,т.е. по-"меката" гума има по-голямо сцепление,но се и изтрива/амортизира/ по-бързо.Всичко това НЕМИНУЕМО ДАВА ОТРАЖЕНИЕ ВЪРХУ РАЗХОДА НА ГОРИВО и Дунев мн добре го знае,т.е. или имаме добро сцепление,или нисък разход като двете неща едновременно са НЕВЪЗМОЖНИ!

Оценка:
-0 +5

Друс друс
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #3 от "Jack Bauer":


Значи целогодишно си без гуми!

Оценка:
-0 +3

Не е вярно
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #16 от "АзСъмВе":


Има тестове, потърси!

Оценка:
-0 +0

Amix
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Вече сложих летните гуми.
Само сутрин и през нощта гледам да внимавам, че понякога е заледено.

Оценка:
-0 +5

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.