Last news in Fakti

8 Август, 2019 10:16 4 261 17

Нено Димов разкри ще има ли забрана за внос на стари автомобили

  • нено димов-
  • автомобили втора ръка-
  • стари автомобили-
  • внос

Намирането на баланса между бизнеса и околната среда е ключово важно, за да може да подобряваме нивото на живот, каза министърът

Нено Димов разкри ще има ли забрана за внос на стари автомобили - 1

Дивото къмпингуване трябва да бъде регламентирано, защото отпадъците и отпадните води създават проблеми на общините по Черноморието. Това заяви в „Денят започва“ на БНТ министърът на околната среда и водите Нено Димов.

"Намирането на баланса между бизнеса и околната среда е ключово важно, за да може да подобряваме нивото на живот", каза още той във връзка със Закона за устройството на Черноморското крайбрежие.

Димов допълни, че в по-голямата част от Черноморието няма общи устройствени планове и в това се корени голяма част от проблемите.

"Когато нямате общ устройствен план, всичко се решава по втория начин - може и корупционни практики да се създадат", коментира министърът.

"В кризисните райони с африканска чума по прасетата има дезинфекциозни участъци, защото транспортирането е най-сериозният начин за пренасяне на болестта", разкри Димов за ситуацията с африканската чума по свинете (АЧС).

"Басейновите дирекции и районните инспекции съгласуват местата за загробване на евтаназирани прасета заради африканската чума и над 60% от подадените места са отказани. Много внимателно се избират местата. Най-вече се гледа да не е в близост до санитарно-хранителни зони за питейни води, да няма високи подпочвени води и да не са в защитени територии.

Внимателно следим чрез басейновите дирекции и районните инспекции там, където се загробват тези животни, да има минимален риск. Има изисквания и по наредбите на Министерството на земеделието, храните и горите за това какво се слага като изолационен слой при загробването, което също се следи", каза още той.

Димов смята, че с дивото къмпингуване има няколко проблема, като първият е с отпадъците.

"Отново тръгвайки от Царево и стигайки до Шабла, ще видите кметовете какви разходи имат, за да почистят за това диво къмпингуване. Второто са всичките биологични нужди, които всеки от нас има, какво се случва с отпадните води. Този закон се опитва се регламентира, че на местата, на които може да има диво къмпингуване, трябва да има някакви минимални условия и изисквания", категоричен бе той.

Нено Димов коментира и темата с ограничението на вноса на дизелови автомобили в Европейския съюз.

Министърът смята, че една забрана за внос на стари автомобили е нарушаване на един от основните принципи на ЕС - за свободното движение на стоки. Затова още миналата година на Съвета на министрите Нено Димов е предложил темата да бъде решена на ниво Европейски съюз. Министър Димов каза, че е бил подкрепен от още 9 държави.

"Движението на колите от страните с по-висок БВП към тези с по-нисък БВП отваря нов двоен стандарт. Европа трябва да избягва двойните стандарти и да се бори със съществуващите, не да отваря нови", сподели той.

Димов уточни, че при обсъжданите ограничения става въпрос за пренасяне на автомобили от една европейска държава в друга, тези, които притежават по-стари дизелови автомобили ще могат да продължат да ги карат, ако покриват нормите за техническите прегледи.

"България има много мащабно финансиране, което успяхме да осигурим през ОП "Околна среда" за 10 общини, които са допустими да кандидатстват за електробуси, тролейбуси, трамваи.

Стойността отива на 500 милиона лева инвестиция, която вече е отворена за кандидатстване.

До края месец август общините трябва да предадат своите проектни предложения и някъде през есента, може би преди кампанията, ще се опитаме да сключим и договорите. Така че това е една много мащабна електрификация на градския транспорт, която ще смени от една страна старите износени превозни средства с нови, много по-модерни, много по-чисти."

"Освен чистият въздух, приоритет трябва да е и преодоляването на технологичното задминаване между Западна и Източна Европа. Това е включено в предложението му за създаване на европейски фонд за чиста мобилност.

Този фонд започва с това да подпомага изграждането на инфраструктура, което е много важно.

Той започва с това да подпомага електрификацията на градския транспорт. Но не забравяйте, че това, което правим през оперативната програма и евентуално този фонд, е, че развивайки градската инфраструктура, вие развивате инфраструктурата и за частните електромобили", заяви министърът на околната среда и водите.

"Девет града вече покриват нормите за фини прахови частици и са излезли от наказателната процедура", завърши Нено Димов.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mom4eto

    39 4 Отговор
    А тези с десен волан? Които са и опасни!
  • 2 ИВАН

    2 38 Отговор
    Точно с десен пък са най-безопасни, статистиката я има

    Коментиран от #9, #16

  • 3 Да бе

    17 1 Отговор
    "Движeниeтo нa кoлитe oт cтрaнитe c пo-виcoк БВП към тeзи c пo-ниcък БВП oтвaря нoв двoeн cтaндaрт. Eврoпa трябвa дa избягвa двoйнитe cтaндaрти и дa ce бoри cъc cъщecтвувaщитe, нe дa oтвaря нoви", cпoдeли тoй.??? Не старите коли отварят двойни стандарти ,а обратното бе, т.пигьоз!
  • 4 гост

    27 0 Отговор
    То старите коли не са причина за двойните стандарти, а двойните стандарти са причина за старите коли. Двоен стандарт е , в друга страна членка, заплатата за дадена длъжност да е 2000 евро а при нас има няма 1000 лева за същата длъжност...двоен стандарт е, със заплатата в Европа да можеш да си позволиш N на брой неща, а със заплатата тук два пъти по-малко. Със среда заплата в Австрия например, която е 2000 евро, можеш да си позволиш спокойно да караш нов Мерцедес на изплащане, вноската за Е класа е около 300 евро на месец. Също така, почти всеки западноевропеец, си позволява поне веднъж в годината да ходи на почивка в курорти като Тенерифе например. Кога и ние? Та първо отстранете истинските причини за двойните стандарти, а не последсвията от тях. Европа, ви даде достатъчно евросредства, за да се окрепне икономиката, да се създадат производства и последващо вдигане на БВП. Повече от 10 години минаха, до кога!?
  • 5 антрашпиц

    22 0 Отговор
    А забранете вноса на автомобили втора ръка де!И ще станем като Куба.Ще си купуваме и продаваме собствените таралясници до гроб..
  • 6 Сатаната

    12 0 Отговор
    Дали не са ненормални,а ми кажете?

    Коментиран от #7

  • 7 Прав сте !

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Сатаната":

    Ненормални са че и нещо повече !
  • 8 Димов

    10 0 Отговор
    Значи, един чисто нов джип с V8 мотор, харчещ 30/100 е по-екологичен, от една Астра 1,7, която гори 5/100.
  • 9 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "ИВАН":

    Статистиката е такава, защото с десен волан са нищожно малко спрямо нормалните. Не, че са по-безопасни.
  • 10 Димов

    5 0 Отговор
    А разликата в заплащането у нас, и това в ЕС, не е ли двоен стандарт? Или министърчето удобно го пропуска този факт?
  • 11 Димов

    8 0 Отговор
    Искам да ги видя, като забранят вноса на стари коли, и тръгнем пешам, какво ще стане с всички бизнеси, които зависят от тях? Половината приходи на бензиностанциите ще спрат. Поне половината приходи на застрахователи ще изчезнат. При парите от винетки и прегледи ще е същото. Как ще се спасят всички тези бизнеси, като приходите им ще секнат поне с 50%?

    Коментиран от #14

  • 12 СТАЛИН

    4 0 Отговор
    ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НАГЪЛ И ДОЛЕН МРЪСНИК.МНОГО ТОКИВА ТРЯБВА ДА СЕ ОЧИСТЯТ.

    Коментиран от #13

  • 13 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "СТАЛИН":

    Съгласен!!!!като се почне от Костов и сие насам без жал!!!
  • 14 Един разумен коментар

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Димов":

    Много си прав във всичко което си написал. Ще допълня че, с тези заплати който получаваме от робовладелците, ще караме стари коли.
  • 15 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Г-н Министре, докато министерствахте, колко пречиствателни станции построихте, колко декари гора спасихте от изсичане.Гора не остана бе , алчни бюрократи ! И няма спиране тая грозна сеч - ни денем, ни нощем, ни зиме ни лете. Полицията подвива опашка и не смее да се намеси !?!? Кой от Вас тъпче джобове ? На каква околна среда сте министър и на какви води, че и на коя държава ??? Много точен е коментар № 4 на "Гост" !! Прочетете го и помислете, не да хвърляте празни приказки в "околната среда " !!!
  • 16 МАНЬО

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "ИВАН":

    То затова че са много безопасни половината застрахователи не застраховат по Г.О. а тези който го правят умножават плащането по 3!
  • 17 димо

    0 0 Отговор
    що вярвате на тази долна Оправническа пушилка ?!?!?
    за опасности ли ще си говорим ??????
    да се върнем само малко назад - бруталните наводнения, коит оставиха сотити хора без домове, а имаше и удавени - заради Оправническото безхаберие ????
    пътна настилка, която не отговаря на никакви адекватни европейски норми - ?!?!?
    зверски пияни шофьори помитат цели групи хора и - ?!!?!?
    някакъв дундьо тръгнал да разправя как шофьор заради десен волан не видял стопа - ?!?!!?
    а това жалко подобие на горива по бензиностанциите, за което свидетелстват всички, които живеят и шофират в нормалната европа - ?!?!??
    а сервизите, на които не може да се разчита за нищо съществено - ?!!??
    да стигнем и до крайно неадекватното поведение на контролните ... за които най-съществения въпрос е от вида - "какво ще правим сега" ? или предложението - "да не си разваляме пътуването/отпускате" - -?!?!
    а неадекватно разположените и особено липсващите пътни знаци - ?!?!?
    а паркирането на всевъзможни-невъзможни места грозно ограничаващи видимостта, до пълно осигуряване на ПТП ??????
    кой от вас, които се плюнчите тука има поне няколко хиляди км с десен волан, та да бръщолеви тези дрънканици ?????
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове