9 Август, 2019 19:39 11 835 32

София печели десетки хиляди от невърнато ресто от билети

  • билети-
  • ресто-
  • транспорт-
  • софия

За 2015 г. невърнатото ресто е в размер на 4005.30 лв

София печели десетки хиляди от невърнато ресто от билети - 1

От 2015 до 2018 г. автоматите за продажба на билети в тролейбусите и трамваите в София са осигурили приход в размер на 71 541.55 лв. от невърнато ресто. Това става ясно от отговор на общинското дружество "Столичен електротранспорт" по запитване на capital.bg.

В отговора на изпълнителния директор на дружеството Евгени Ганчев се казва, че "посочените суми са много малък процент в сравнение със сумите от продажба на билети и същите надлежно се заприходяват в дружеството като извънреден приход и се използват за поддръжка на системата за таксуване".

За 2015 г. невърнатото ресто е в размер на 4005.30 лв. (0.099% от приходите), за 2016 г., когато цената на билета беше повишена на 1.60 лв., вече е 16 523.70 (1.3% от приходите от билети за същата година), за 2017 г. е 24 410.65 лв. (1.3% от приходите), 2018 г. - 26 601.90 лв. (1.56%).

Автоматите, инсталирани в столичните трамваи и тролеи, са производство на чешката фирма Mikroelektronika. Те са въведени в края на 2008 г. В описанието на конкретния модел изрично е посочено, че автоматът не връща ресто, но приема плащане над стойността на билета, като по този начин "увеличава приходите на оператора".

От близо десетилетие Столична община се опитва да въведе електронна тикет система, а последните уверения са, че това ще се случи през 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    87 4 Отговор
    Eee нема друга такава държава !!!

    Коментиран от #23

  • 2 злобар

    64 7 Отговор
    На гербаджийско и еврейско само ще давате .
  • 3 Гербестан

    79 7 Отговор
    Това е НЕЗАКОННО !!! Интересно, как ги осчетоводяват ??? Държавата е основен нарушител на законите, а както знаем държавата е лицето Бойко Методиев Борисов !
  • 4 несведущ

    16 2 Отговор
    София или Софиянска!?
  • 5 Незнайко

    60 7 Отговор
    Влизам в трамвай 5, вътре сауна, препълнен.

    Учтиво питам пътуващите: Къде е климатикъът?

    Защо плащам за 2 спирки, колкото 10?

    Потните, пухтящи, бездушни, мазохистични ползватели на СГС мълчат, обзети от безразличие и аромат на развален арпаджик.

    Ще колабирате бре , ей?

    Реакция - Йок!
  • 6 “Тикет система”

    15 3 Отговор
    Много се поангличанчихте нещо, бе неграмотници! Трябва да ви вземат “бреда”!
  • 7 Йозеф

    39 6 Отговор
    Градски транспорт и БДЖ са за мазохисти. Мотрисите нямат климатик, мръсно е, смърди на кенеф. Един познат беше пътувал с влак от София до Петрич...стари вагони с купета, смрад, 40 градуса жега, климатик няма, запазени места също няма, като в Индия - сардини в тенекия, пот и смрад на пикоч, прах и мръсотия. Не му повярвах....

    Коментиран от #8, #12

  • 8 Гост

    37 2 Отговор

    До коментар #7 от "Йозеф":

    Ако си мислиш,че хората пътуват с влак,защото имат избор,значи си олигофрен.

    Коментиран от #13

  • 9 Анонимен

    32 3 Отговор
    Нормално е за държава от Третия Свят.
  • 10 Anton

    29 1 Отговор
    Така събират пари за Фандъкова за пластична операция, като падне от власт да може да си покаже сурата в Самоков. И за Свинетка да не я хване свинската чума.
  • 11 Ivan

    29 2 Отговор
    Нещо нормално за боклуците от ГЕРБ.
  • 12 ввв

    15 24 Отговор

    До коментар #7 от "Йозеф":

    Влаковете са евтин и достъпен транспорт. Ако искаш лукс, може да си наемеш лимузина до Петрич.

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Йозеф

    23 2 Отговор

    До коментар #12 от "ввв":

    И като са достъпен транспорт означава, че трябва да са торщтална мизерия? Интересно мислене...

    Коментиран от #15, #29

  • 15 Ввв

    8 23 Отговор

    До коментар #14 от "Йозеф":

    Естествено че не трябва да са тотална мизерия. Ама да мрънкаш че било прашно, нямало климатик и нещо ти миришело... Ами това е обществен транспорт, вагоните са стари защото новите струват милиони.

    Коментиран от #16, #31

  • 16 Йозеф

    21 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ввв":

    Напълно в реда на нещата е в обществен транспорт при 40С° да има климатизация и при -15С° да има отопление. Иначе не би трябвало да съществува като услуга. Абсолютно несопустимо е от таоалетните във вагоните из цялата композиция да мирише на пикоч (ако това се случи в заведение БАБХ ще те глоби и затвори). Отделен е въпроса, че ЖП транспорта е гръбнак на инфраструктурата и основен транспорт на всяка логистика и няма как да е на загуба!

    Коментиран от #17

  • 17 7588

    4 19 Отговор

    До коментар #16 от "Йозеф":

    И не трябва да е прашно, нали. Трябва на всеки вагон да има назначени двама прахосъбирачи със специални прахосъбиращи машини.
    Само ревете като вдовици за... Пролетта пътувах с влак, точно от София до Петрич с прекачване в Благоевград. Всичко си е нормално. Е, да няма климатици и изнежените госпожици като йозеф, не могат да си отворят прозорец и ще се изпотят, и ще започнат да мрънкат

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Йозеф

    13 2 Отговор

    До коментар #17 от "7588":

    Не трябват прахосъбирачи, а когато вагона е в депо да се изчисти и да се актуализират уплатненията.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Хрис

    20 0 Отговор

    До коментар #17 от "7588":

    Пич, относно събирачите на прах , някога, в средата на шестдесете години на ХХ век, БДЖ пусна в експлоатация експресни влакове, които свързваха по-периферните градове със София. Такъв беше и еспрес " Слънчев бряг", тръгваше от Бургас в 05 ч. И 10 мин. и пристигаше в София в 09 ч. и 50 мин. В него местата бяха точно опредлени и нямаше правостоящи, композициите излизаха от депото почистени, във всеки вагон имаше нещо като стюардеса , която настаняваше пътуващите и освен другото се грижеше за чистотата по време на пътуването.
  • 21 Мария

    12 0 Отговор
    ...а пък във Виена правят допитване какъв аромат предпочитат в градския транспорт💐
  • 22 лоло

    4 0 Отговор
    Не само не връщат ресто, но и гълтат левчета! Това си е заложено в политиката на Столичен транспорт и СОУ - да прибират пари без да вършат работа!
  • 23 Жоро

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Има в италия също е така
  • 24 пътник

    4 0 Отговор
    Ж.п. транспортът е сигурен, евтин и луксозен. Но не и тук. Още когато Краус беше министър на транспорта тръгна кампания за ликвидирането на влаковете. Защото неговите и на други "приятели", разбирай мутри транспортните фирми губели пари. Влошиха качеството на услугата и пътниците тръгнаха с автобуси. Лично аз не виждам как може да пътувам по-комфортно в рейс с тесни седалки, отколкото в първа класа на един истински влак.
  • 25 Diko

    2 0 Отговор
    Привет ,в България всичко според нашите управляващи е законно ,и това е много ,много преди да дойде демокрацията ,ако може да се нарече демокрация .Само едно не разбирам защо говорите само срещу един Бойко нима той да е само виновен ,нека не забравяме от къде дойде всичко а именно от Иван Костов , днес си берем това което сме писали тогава . Ако не им бяхме позволили да се Гаврят с народа на да ли щяхме сега да сме на това деретже .Билетчето и КАЗАХА И ПОДВЪРДИХА ,ЧЕ Е НЕЗАКОННО И ТРЯБВА ДА СИ ОСТАНЕ ЕДНО ЛЕВЧЕ АМА УВИ НИКОЙ НИЩО НЕ НАПРАВИ ,И КОЙ НИ Е ВИНОВЕН БОЙКО ЛИ ,НЕ НИЕ СМЕ СИ ВИНОВНИ ,ЧЕ ВСЕ ОЩЕ ГИ ТЪРПИМ ДА СЕ ГАВРЯТ С НАС.

    Коментиран от #26

  • 26 Diko

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Diko":

    00 Diko ОТГОВОР25 10:22 10.08.19
    Привет ,в България всичко според нашите управляващи е законно ,и това е много ,много преди да дойде демокрацията ,ако може да се нарече демокрация .Само едно не разбирам защо говорите само срещу един Бойко нима той да е само виновен ,нека не забравяме от къде дойде всичко а именно от Иван Костов , днес си берем това което сме посяли тогава . Ако не им бяхме позволили да се Гаврят с народа на да ли щяхме сега да сме на това деретже .Билетчето и КАЗАХА И ПОДВЪРДИХА ,ЧЕ Е НЕЗАКОННО И ТРЯБВА ДА СИ ОСТАНЕ ЕДНО ЛЕВЧЕ АМА УВИ НИКОЙ НИЩО НЕ НАПРАВИ ,И КОЙ НИ Е ВИНОВЕН БОЙКО ЛИ ,НЕ НИЕ СМЕ СИ ВИНОВНИ ,ЧЕ ВСЕ ОЩЕ ГИ ТЪРПИМ ДА СЕ ГАВРЯТ С НАС.
  • 27 Lari

    4 1 Отговор
    Не стига ,че е незаконно билетчето от 1.60 а и не връща ресто е пичове къде са парите ????? А за всичко се плаща дори и да се возиш в мизерия и в потънали в прах влакове , това влиза в тия 1.60за градския

    Коментиран от #28

  • 28 Рори

    0 2 Отговор

    До коментар #27 от "Lari":

    И все още имаме скапани автобуси, да не говорим за ж.п.транспорта. Борисов доста пътува в чужбина. Не им ли видя влаковете?
    Ех, България, ех, български народен, какви грехове изкупувал?
  • 29 Тотална миризма

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Йозеф":

    Миризмата идва от обществото българското общество смърди в таксито ми се качват по две три смърдящи говеда няколко пъти дневно Представям си когато се съберат по 20 30 наведнъж
  • 30 Най големия обир на народа от държавата

    1 1 Отговор
    Проста аритметика курсът на един автобус е средно 10 км слизат пътници качват се пътници да предположим че през автобуса минават 100 човека за един курс по един и 60 160 лв за 10 километра един ТИР вози на 2 лв на километър за 10 км 20 лв горивото едно и също поддръжката една и съща всички разходи са едни и същи значи според цената на автотранспорта билетчето за градския трябва да бъде точно 20 стотинки друг пример 89 година градския транспорт беше държавен такситата също бяха държавни цената на билетчето за градския беше шест стотинки цената на таксито беше 20 стотинки първоначална 30 стотинки дневна 40 стотинки и нощна и две стотинки престой оставяме настрана нощната тарифа билетчето за градския се нанася 5 пъти в цената на таксито на дневна тарифа значи според държавата и нейната политика сега трябва да вози таксито на осем лв на километър колкото са пет билетчета къде е истината гадна долна държава Как можеш да я обичаш деца колкото по-бързо се махнете оттука толкова по-дълго Ще живеете по-добре
  • 31 XxxL

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ввв":

    То не става само пари да се прибират ! А и прочети заглавието ! Става въпрос за София !
  • 32 планинец

    0 0 Отговор
    Два пъти ми се е случвало в метрото, няма касиерка и плащам на автомат! Минимум по лев не ми е връщала машината, а уж връща ресто!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове