България е в дъното на класацията по възраст на автопарка от страните в Европейския съюз. Страната ни има дял едва 0,2% от всички регистрирани нови автомобили в ЕС. Това показват данни от анализ на Евростат за 2018 г.
До 5 години са около 5% от автомобилите (около 160 хил.), до 10 години – 10% (около 400 хиляди коли), между 10 и 20 години – 60% (близо 2,4 милиона броя) и над 20 години - около 25% (близо 1 млн. автомобила). През миналата година у нас са регистрирани около 35 хиляди нови автомобила при първа регистрация за около 15 млн. броя в страните на ЕС, което за страната ни е дял едва от 0,2%. Регистрираните нови коли у нас на възраст до 2 години за миналата година са били около 1,7% от общия брой на автомобилите.
У нас има регистрирани между 3,5 млн. и 4 млн. броя автомобили, но тези цифри търпят корекции, тъй като всяка година в страната ни се внасят по около 100 хил. коли втора употреба, в същото време в КАТ се дерегистрират няколко десетки хиляди автомобила.
Страната ни е на едно от последните места в ЕС и по регистрирани автомобили на 1000 жители – едва 393 коли, което е близо два пъти по-малко от лидера Люксембург – 670 коли на 1000 жители, сочи европейската статистика.
Възрастта на колите в други страни от ЕС
Най-висок дял регистрирани нови автомобили на възраст до 2 години е отчетен в Люксембург – 25% . Следват Дания – 24%, Белгия – 22%, Швеция – 20%, Австрия – също 20%.
На другия полюс – най-висок процент стари автомобили на възраст над 20 години е регистриран в Полша – 40%, Естония – 28%, България – 25%, Малта, Литва и Румъния – по 20%.
Кои са най-моторизираните нации
В категорията най-моторизирана нация, тоест брой леки коли на 1000 жители, лидер отново е Люксембург – 670 автомобила на 1000 жители, следват Италия с 625 автомобила на 1000 жители, Финландия – 617 автомобила, Малта – 61, и Кипър – 609.
В другия край на скалата, с особено ниска степен на моторизация, е позиционирана Румъния – 261 автомобила на 1000 жители, Унгария – 355, Латвия – 360, Хърватия – 390, България – 393.
Къде са регистрирани най-много автомобили
Топ 5 на страните с най-висок брой регистрирани автомобили в ЕС за миналата година се оглавява от Германия – 3,4 млн. нови регистрации, Великобритания – 2,3 млн., Франция – 2,1 млн., Италия – 1,9 млн., Испания – 1,3 млн.
Данните на регистрираните нови автомобили по вид гориво сочат рязък скок на колите на бензин – промяна от 50% на сто до 57% на сто в рамките на една година. Делът на колите на дизел е паднал драстично от 45% до 35%, отчита още данните на Евростат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Балканец
10:19 10.08.2019
2 Бесен Язовец
Коментиран от #22
10:21 10.08.2019
3 iko
Коментиран от #16
10:22 10.08.2019
4 Миризлив пор
Коментиран от #25
10:23 10.08.2019
5 Гостилничаря
10:28 10.08.2019
6 разбрал
10:33 10.08.2019
7 Клоши
Не е проблем покупката на нова кола. Плащате първоначално 10%, а остатъкът се разсрочва за 4-5 години. Оскъпяването буквално е под 500 лв за целия период, а месечната вноска е 300-400 лв. Да, ама Ганьо не иска да дава 200 лв за смяна на масло. Иска сам пред блока са го сменя. Не му се дават 5% от стойността на колата за каско. Не иска нови гуми да купува, а такива 10-та употреба и т. н.
Коментиран от #11
10:45 10.08.2019
8 Borislav Popov
Коментиран от #10
10:45 10.08.2019
9 Елементарна сметка
10:52 10.08.2019
10 Rusnak
До коментар #8 от "Borislav Popov":
А бе глупендър. Нямам и един приятел или познат с автомобил втпра употреба. Всички са с коли че и по две.Коментиран от #12
10:53 10.08.2019
11 Гостилничаря
До коментар #7 от "Клоши":
Аз лично смятам, че народопсихологията се гради от и със времето, в което живее човек, който и да е той. У нас е в това състояние още от времето, когато се чакаше по 20 години за Лада та до сега. Ако нещо се промени коренно (дай боже) към добро, всички да могат да си позволят ново без проблеми, ще минат години и манталитетът ще се промени в унисон с обстановката, това е бавен, но неизбежен процес....10:56 10.08.2019
12 Borislav Popov
До коментар #10 от "Rusnak":
А бе глупендер, имам много приятели и познати в Русия, които джиткат на оригинални японки, нов внос и не щат и да чуят за нови бюджетни таралясници със цена от милион и кусур рубли бе, каскет с каскет такъв. Ко ша прайм ?11:00 10.08.2019
13 NikNay
11:07 10.08.2019
14 Behemoth
11:10 10.08.2019
15 Динку от до Ямбул
11:24 10.08.2019
16 Можеби
До коментар #3 от "iko":
И в света.???11:49 10.08.2019
17 Guest
Коментиран от #18, #20
11:54 10.08.2019
18 Guest
До коментар #17 от "Guest":
Та те това е от личен опит: един лизингован нов, 8 годишен вече на 150 к км и два от същата марка и представителство, единият взет на 4 год, при мен е от 2 и втори, от същият модел като първия(лизингования), последни производства пак на 8 год., 185 к км, от няколко месеца е при мен. И двете коли са с история и надлежно попълвани сервизни книжки. Вече аз ги ползвам за служебни! По-"младата" даже е и с фактури от обслужвания! И трите са пушки та дрънкат, а и си имам базата за сравнение. Та нова кола е булшит за джоба, но... Трябва да има и баламу.н.ци. Нали тъй?!Коментиран от #26
11:56 10.08.2019
19 Бъди това което си
11:56 10.08.2019
20 NikNay
До коментар #17 от "Guest":
Колега, какво трябва да означава това "к" което поставяш след цифрите?Коментиран от #24
12:00 10.08.2019
21 onq s konq
12:26 10.08.2019
22 гост
До коментар #2 от "Бесен Язовец":
Ами те се дават същите пари, просто в българския вариант се дават за ремонти, майстори, загубено време и риск на употребата на мпс с неизправности, а европейците отиват и си купуват една евтина количка, която 5г. минава в сервиза и се обслужва редовно, ремонтира се ако се наложи, платили са 50% от цената й на лизинг за този период. Например купуваш си кола за 30х. лв, плащаш по 3х.лв годишно или 250лв месечно като караш по 10-15х.км на година. Да, ама у нас такъв лизинг няма, карат те да си изплатиш цялата кола за същия период и оттам става много трудно, сравнявал съм лизинг на една и съща кола у нас и в Германия и Германеца взима колата за 250лв месечно, а българина на 500лв, за кого е по-лесно да плати тези пари със средната зплата за страната?12:29 10.08.2019
23 DBS
12:29 10.08.2019
24 Guest
До коментар #20 от "NikNay":
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D0%BB%D0%BE-За по-бързо писане...
12:40 10.08.2019
25 Ром ама кубински
До коментар #4 от "Миризлив пор":
Ми кенефа на Европа.Кво се чудите .Обидно,не обидно,така си е.14:18 10.08.2019
26 Диамантената ръка
До коментар #18 от "Guest":
Баламурници са тия дето всичките им кинти ги дават за нова, тия дето имат достатъчно не си вземат 5-6 годишни на по 180000 км14:20 10.08.2019
27 Брах ви лайката гербаджийска
18:32 10.08.2019
28 Марио Кроненберг
21:51 10.08.2019
29 не е толкова просто
09:00 11.08.2019
30 Доналд Тромпета
22:07 11.08.2019
31 Васил
17:07 12.08.2019