Над 35% от новата железопътна линия по направлението Пловдив-Бургас е изградена и ще позволява скорост от 160 км/ч след пускане в експлоатация. Проектът е сред най-големите инфраструктурни обекти в Старозагорска област. По него се модернизират 292 км. ж.п. линии (общ разгърната дължина на железния път) и се очаква да приключи през 2015 г. Напредъкът по проекта беше представен по време на форум за представяне на проектите по Оперативна програма „Транспорт” в областта, който се проведе в Стара Загора.
Модернизацията на линията до морето се изпълнява по ОП „Транспорт” и се очаква до края на годината да бъде пусната в експлоатация първата отсечка от нея. Представители на фирмата-изпълнител на обекта отчетоха, че вече са доставени 100% от строителните материали и са създали организация за успешно приключване на проекта.
Участниците във форума обсъдиха ефекта от пуснатия в експлоатация пътен възел “Стара Загора”, който е първият готов обект от АМ “Тракия”. Те изразиха надежда през месец юли да бъде завършено и основното трасе от магистралата към морето. По проекта са сключени договори за строителство и надзор в размер на около 280 млн. евро с ДДС и се изграждат 115 км нов магистрален участък, разделен в три лота.
„Договорени са 92% от бюджета на програмата или над 1.843 млрд. евро“, отчете Галина Василева, директор на дирекция „Координация на програми и проекти” в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. По думите й са изплатени близо 590 млн. евро или около 30% от целия бюджет, а около една четвърт от бюджета е възстановен от Европейската комисия.
В рамките на форума бяха представени и другите проекти, които се изграждат по европейската програма. Към днешна дата са изградени 16 км ж.п. линии по проекта Свиленград-турска граница и се очаква той да приключи до края на годината. Интерес предизвика и другият голям обект, който се очаква да има ефект върху икономиката на областта – АМ „Марица”. От МТИТС отчетоха, че лот 1 е изпълнен на 11%, а лот 2 на 27%. Очаква се те да бъдат завършени през 2013 г.
Дискутирани бяха и приоритетите за следващия програмен период както и възможността БДЖ „Пътнически превози” да получи европейско финансиране за закупуването на нови влакове. Към този момент очакванията са да бъде осигурено европейско финансиране на стойност около 300 млн. евро.
На форума взеха участие експерти от Национална компания „Железопътна инфраструктура”, Агенция „Пътна инфраструктура”, представители на „Трейс Груп Холд” АД и ДЗЗД „ДжиСиЕф – СК-13 – Трейс Рейлинфра Консорциум”, на изпълнителната и местната власт, медии и др.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 bobi
14:01 08.06.2012
2 БДЖ
14:23 08.06.2012
3 кик
14:32 08.06.2012
4 krasimir
Коментиран от #5
14:58 08.06.2012
5 ozaki
До коментар #4 от "krasimir":
Първо се научи да пишеш на(БЪЛГАРСКИ) и тогава коментирай.15:04 08.06.2012
6 bai bai bai
Коментиран от #7
15:06 08.06.2012
7 ozaki
До коментар #6 от "bai bai bai":
Все повече се обеждавам че тук пишат само децчовци дето и хабер си нямат от света,мислиш ли,че като вземат нови влакове и ги пуснат по нашите релси и те вече ще летят.За да се вдигне скоростта трябва да има повече прави,а не криви(както е сега),трябва да се избегнат прелези и тем подобни работи,а да не говорим за старите изгнили траверси и износени релси...и моля ви пишете на кирилица.15:35 08.06.2012
8 Рико НО
15:36 08.06.2012
9 Тошко Станчев
16:20 08.06.2012
10 пепо
16:21 08.06.2012
11 БДЖ фен :)
17:35 08.06.2012
12 Дядо поп
21:28 08.06.2012
13 ВИП АМГ
22:13 08.06.2012
14 Жепеец
Коментиран от #17
23:48 08.06.2012
15 gogo
01:02 09.06.2012
16 mustermann
Коментиран от #18
01:33 09.06.2012
17 ВИП АМГ
До коментар #14 от "Жепеец":
da tova e pritesnitelno10:18 09.06.2012
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 СЪДИЯТА
11:06 09.06.2012
20 Бивш Жеппец
13:51 09.06.2012