Last news in Fakti

9 Октомври, 2019 16:20 6 118 31

Криза! БДЖ няма машинисти, няма локомотиви, няма вагони

  • бдж-
  • железопътен транспорт-
  • александър александров

Служителите на превозвача са силно притеснени как ще работи компанията занапред, какво е тяхното бъдеще и какви ще са условията на работните им места

Криза! БДЖ няма машинисти, няма локомотиви, няма вагони - 1
Снимка: БГНЕС

Националният железопътен превозвач БДЖ е изправен пред сериозна кадрова криза, алармират от БНР. През тази година са напуснали 32-ма машинисти, съобщи пред националното радио Александър Александров - директор на поделение „Пътнически превози“- София, който присъства на среща днес по покана на локомотивни машинисти от държавната жп компания, притеснени за работата си и за състоянието на компанията заради отмяната на влакове.

Дружеството за пътнически превози в момента има необходимост от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси. За следващата година е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.

Целта на срещата бе да се привлече вниманието на всички парламентарни сили към изключително тежкото състояние на железницата, а тези, от които зависят политическите решения, да видят ситуацията на терен и да представят визията си за бъдещето на БДЖ.

Експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ, коментира, че основните притеснения са свързани със състоянието на подвижния състав, ремонтите и изобщо бъдещето на БДЖ.

„Основните неща, които безпокоят хората, са най вече визията за това как ще работи компанията занапред и какво е тяхното бъдеще и работните им места. Хората се безпокоят и от това, че БДЖ е държавна компания и е подписала договор за обществена услуга с държавата и изпълнява този договор, но се получава един парадокс – самата държава някак позволява БДЖ да не изпълнява този договор, като има влошени показатели на подвижния състав и самото БДЖ не може да ги изпълнява. В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите-машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси“.

По думите му работещите в железниците си задават и въпроси, свързани с пари, но и с управлението на тези пари.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЕвроЗона

    64 4 Отговор
    За това пък администрацията е отлична!

    Коментиран от #18

  • 2 кнаус 485

    61 2 Отговор
    БДЖ няма машинисти, няма локомотиви, няма вагони-Та какво има тогава....а бяха времена когато като студент от Горна до София пътувах правостоящ...

    Коментиран от #9

  • 3 Pompev

    21 8 Отговор
    Ми тогава и тях даги няма

    Коментиран от #15

  • 4 1234

    74 1 Отговор
    с 1.3 млрд евро за 8 стари самолета можеха да се вземат 72 бр ИЦЕ2, 205 м дълги с 396 места, по 36 самолета за северна и южна България. Следващите 30 г щяха да се спестят 10000 човешки живота, разбити семейства и хиляди часове път! Но герб решиха еднолично да св нагъзят на козяк за пореден път за наша сметка, Граждани за Еничарство на Република България
  • 5 гост

    60 1 Отговор
    Миналият месец хванах влака, качих се и се оказа, че преди час е трябвало да мине влак, но въобще не е минал и хората чакаха по пероните един час до следващия влак. Кондуктурът ми каза, че това редовно се случвало. Преди това съм пътувал и тогава влака закъсня с 1.5 часа, а ми казаха че предходната седмица закъснението било почти 3 часа. Навсякъде по света железопътният транспорт е най-надежден и точен. Да, може да се случи авария или закъснение от някоя минутка, ама не и часове. Нулева надеждност. Машинистите ги насилват да рабоят извънредно докато има десетки назначени калинки без никаква дейност на заплата, извършват фиктивни ремонти, плащат огромни пари за употребявани вагони, как да се получи? Имал съм приятел машинист и през 2005 му плащаха под 500лв,а се скъсва от работа и отговорност, е напусна човека и беше гастарбайтер, за да си изхранва семейството, не за друго.
  • 6 гост

    4 11 Отговор
    бнр оправиха тях си тръгнали да мислят за бджто хахахахаах
  • 7 Коко55

    53 2 Отговор
    Автобусното лоби утрепа железниците!
  • 8 та дъв та дъв

    13 22 Отговор
    Да назначават пенсионери, те са алчни за работа.
  • 9 да ама

    42 0 Отговор

    До коментар #2 от "кнаус 485":

    За това пък има АДМИНИСТРАЦИЯ, ти знаеш ли какво е това-леля, вуйна и свако.
  • 10 4321

    11 2 Отговор
    Епа то има ли БДЖ
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Реалист

    13 18 Отговор
    Предайте бдж на Турция:) ще оправят цялата система.
  • 13 Митев

    25 0 Отговор
    Ама то и с автобусите в Пазарджик е същото. Нямат кадри и как ще имат като момчетата работят от 5 и 30 сутринта и вечерта до 8часа с трошливи апарати, който не пускат билети и с трошливи автобуси. И много често автобусите са пълни с работещи и ученици, значи пари има ама ганчо за пореден път гледа да ги сложи в собствения си джоб вместо да влага в работници и техника. Колко пъти вече пише, че в 12 има автобус а той идва в 13:30.Тая държава отива все по зле, заради такива шефове, къде гледат само себе си а работника си го имат за роб.
  • 14 SAAB

    31 1 Отговор
    Ами развитата икономика на главанака няма нужда от речен , морски и железопътен транспорт ! Слага асфалт и през 30 км кантонерка да събира пари........:)
  • 15 Dean

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "Pompev":

    Нека да няма .Да дойде доброто старо време .
  • 16 Next

    31 0 Отговор
    Забележете какво има БДЖ. БДЖ има неизплатени заплати на работници, има задължения за извършени ремонти и най вече има управители-крадци. Никак не е малко това дето има БДЖ.
  • 17 Метгонтан

    7 0 Отговор
    Мчи каква криза е тогава ? Сичко си НЯМА на място ......😂😂😂
  • 18 Рошко

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "ЕвроЗона":

    Администрация и синдикати врата до врата, будалите да бачкат за жълти стотинки
  • 19 ОТКАЧАЛНИК

    8 1 Отговор
    ЗАКРИВАИ
  • 20 Кенефка

    6 0 Отговор
    Отивам, като нямам работа, колкото толкова, тя не е трудна работата, никой не пречи в движението..!
  • 21 ПЕНКО

    6 4 Отговор
    ПРИЛИЧНО ПЛАТЕНИ МАШИНИСТИ ; ЛОКОМОТИВИ ИМА ; ВАГОНИТЕ СА МАЛКО -ПОРАДИ РАЗХИЩЕНИЕ !!!! ИМАМЕ НЕРЕНТАБИЛНИ И ПОЛИТИЧЕСКИ ПОТДРЖАНИ ЖП ЛИНИИ !!! ПРОДАДЕН ТОВАРЕН ЖП ТЛАНСПОРТ НА МАФИОТЧЕТА -ПО ПОЛИТИЧЕСКА ЛИНИЯ /КОИТО ЛЪЖАТ И НЕ СИ ПЛАЩАТ / !!! "СИМЕНС " НИ ДАВА БЪДЕЩЕ !!!
  • 22 Сименс ти дава бъдеще...!

    9 0 Отговор
    Но само на локомотиви, сложи си на главата красива шапка, а се облечи в парцали и цървули...!
  • 23 Не се бойте

    11 1 Отговор
    ще пуснат трамваи по жп линиите с ватмани. Фандъковска ще им ги внесе ефтино...
  • 24 Йозеф

    9 2 Отговор
    БДЖ и НКЖИ са хранилки.
  • 25 Пацо

    15 0 Отговор
    докато има частни автобусни компании които се приближени на управляващата власт повечето гербаджии компанията така ще фалира тя е умишлено се унищожава разберете го заради частните превозвачи и затова умишлено се спират някое влакове които се обслужват от автобуси защото автобусните фирми са частните приближени на Герб и по този начин държавната компания се източват пари в нечии частни джобове за там се разпределят към приближените от власта
  • 26 Гост

    9 2 Отговор
    То и БДЖто отдавна го няма....
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Анадол&Факти&Бъркоч$Сач&Холдинг

    7 2 Отговор
    Слушам коментарите и се чудя,КОЙ избира Гробаджийте ,та вече три мандата клатят електората?????Питам и отговор не искам....КОЙ?
  • 30 Пешеходец

    5 2 Отговор
    С категория е за камион бе умници...Д е за автобус !!!
  • 31 ДОКО

    1 0 Отговор
    НО ПЪК ЗА ТОВА ИМА ОЗДРАВИТЕЛЕН ПЛАН..
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове