ФАКТИ.БГ

Билетите за автобус поскъпват заради тол таксите

На 13 януари рейсовете ще спрат, ако не се вземат мерки, заявиха от гилдията

Публикувана: 27 Ноември, 2019 11:11
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1047
Билетите за автобус поскъпват заради тол таксите
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 3 гласа.

Билетите за автобуси неминуемо ще поскъпнат след като бъде въведена тол системата. Според разчетите на регионалното министерство, това ще бъде със 7%. Но превозвачите са на мнение, че увеличението ще бъде по-голямо. За всяка линия то ще е различно според направените разходи, но най-голямо ще е там, където пътниците са малко, заяви пред „България он ер” Магдалена Милтенова от Съюза на автобусните превозвачи.

Тя припомни, че е имало обещания от МРРБ автобусните превозвачи да бъдат освободени от тол таксите и това е станало с одобрението на премиера Бойко Борисов. Но в последствие е забравено.

„Говорихме си с премиера през февруари, няма смисъл отново да искаме среща с него, за да повторим същото. Премиерът трябва да се справи с администрацията си”, каза Милтенова.

По думите ѝ, от повишението на билетите най-потърпевши ще са пътниците. „Хората не са бездънна яма за пари, тези, които ползват автобусните превози, са на ръба на оцеляването – пенсионери, ученици, деца. Както и такива без собствени автомобили”, обясни Милтенова.

Тя каза още, че превозвачите също са в много трудна ситуация и всеки ден някой се отказва от този бизнес. Преди няколко години в бранша са били около 3000 фирми, сега са едва 1500.

Големият им проблем са нерегламентираните превози, които не гарантират здравето и живота на пътниците, но пък са по-евтини. А опитите да се реши проблемът с административни мерки не дава резултат. „Като го хванат, че вози пътници нелегално и му свалят номера, на другия ден той си купува нов автомобил и продължава бизнеса си. Глобата от 1000-2000 лв. не е проблем. Затова искаме тази дейност да се инкриминира”, категорична е Милтенова.

Основният проблем, който е трябвало да бъде решен, е промяна на Закона за автомобилните превози, откъдето да тръгнат поправки и в останалите нормативни документи. Към днешна дата законът все още не е финализиран, а реално промените не са толкова много и големи, за да изискват дълъг период от време.

Заради неизпълнените обещания от страна на държавата автобусните превозвачи започват протести на 13 декември. Те ще са символични в продължение на един месец. Ако обаче не се вземат конкретни мерки, на 13 януари страната ни ще остане без автобусни превози.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ахаахах
1 Отговор
Значи, смисълът на таксите не е крайноят потребител да плаща винаги. Не можем все ние да сме прецакани. Някаква тъпа селска чотура решава дс прави бизнес с автобуси нез да има никакъв капитал... защо стачкуеат тогава, след като няма да усетят те по джоба си таксите?!

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +10

оафжоа
2 Отговор
Долу ръцете от автобусния транспорт на Ахмед Доган. Как така ще плащат тол такси ? също и ТИРовете от Турция трябва да се освободят.

Оценка:
-2 +12

filo
3 Отговор
Тия превозвачи много нагли бе.

Оценка:
-1 +9

asd
4 Отговор
Билетът София-Ямбол, например, е 20 лева. Тол таксата за това разстояние е не повече от 10 лева. Разпределена между, да кажем, 50 места в автобуса, прави по 20 стотинки на билет. Някак си тези минимум 7-10% не ми се виждат логични.

Коментиран от #6, #18


Оценка:
-0 +11

мислещ
5 Отговор
Поредните, които ще направят рекордни печалби при управлението на тиквата, след банките, застрахователите, мобилните оператори и строително-ремонтните фирми. Вдигат им се разходите с някакъв процент, те ще вземат двойно на това увеличение. Всъщност, при застрахователите не се ли оказа, че даже изобщо нямат увеличение на разходите?
Така е в тикволандия. С всеки изминат ден мафията и едрия бизнес се срастват все по-силно с държавата.

Оценка:
-0 +13

Сульо
6 Отговор

До коментар #4 от "asd":


Не на броя на седалките а на броя на средното заемане което е 20 човека т. Е. По 50 ст нагоре на човек. Автобуса не пътува всеки ден с 50 човека. Много лесно смятате чуждите пари.

Коментиран от #9, #16, #19, #21


Оценка:
-8 +5

Гост
7 Отговор
"Големият им проблем са нерегламентираните превози, които не гарантират здравето и живота на пътниците, но пък са по-евтини."

а другите как точно го гарантират? кои точно автобуси горяха цяло лято някой сеща ли се?

Оценка:
-0 +10

Този
8 Отговор
Че кой нормален човек се вози на автобус. Колка хора загинаха в тия дърти, необслужени катафалки. Били гарантирали здравето на пътниците, че с какво го гарантират по точно. С един шофьор, който ходи от София до Бургас и се връща за 15-16 часа ли.

Оценка:
-1 +7

мислещ
9 Отговор

До коментар #6 от "Сульо":


Е значи увеличението на цената пак е минимум тройно на увеличението на разходите.

Оценка:
-0 +8

боцмана
10 Отговор
Въртят , сучат и накрая бедния човечец го отнася.

Оценка:
-0 +8

гост
11 Отговор
Я се замислете как ще се променят цените на хранителните стоки например с 90 лева тол такса от София до Бургас?Айде да ние честито!!!!

Коментиран от #13, #17


Оценка:
-0 +5

Димов
12 Отговор
Това го говорихме още от началото на кампанията с тол таксите. Ама всички ни убеждаваха, че нямало да има поскъпване.

Оценка:
-1 +1

Димов
13 Отговор

До коментар #11 от "гост":


А на куриерските услуги. Една баничарка кара 30 пратки. Мързи ме да смятам подробно, но на пръв поглед, всяка пратка ще поскъпне с по 50% май.

Оценка:
-1 +4

Димов
14 Отговор
А в нормалните страни си имат модерни влакове, които ходят навсякъде, редовно и навреме. Но тук, трябва да се пълни гушата на Лукойла.

Оценка:
-0 +3

Димов
15 Отговор

До коментар #1 от "Ахаахах":


То, и ДДС е данък на тоя, който е добавил стойността, ама пак ние му го плащаме. Аз не съм добавил стойност на кафето и бирата, че да печеля от нея, но всеки път на заведението им плащам този данък.

Оценка:
-0 +2

Домакин
16 Отговор

До коментар #6 от "Сульо":


Хайде бе! Един автобус на такъв маршрут спира на няколко спирки. И заетостта на седалките не е 20 от 50!

Оценка:
-0 +2

Домакин
17 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Че защо им е на бургазлии да купуват храна от София?

Оценка:
-0 +2

1234
18 Отговор

До коментар #4 от "asd":


Логиката е вярна ако буса е пълен всеки курс, но не е , по скоро средно на половина. Което е 1 лв и далеч от 7 %

Оценка:
-1 +0

asd
19 Отговор

До коментар #6 от "Сульо":


Смятам си моите пари, нали аз пътувам и плащам за това. 20 човека да пътуват са 50 стотинки. 7% от 20лв са 1.4лв. Да не коментираме, че последното покачване на цените беше когато горивата достигнаха рекордни цени и поради тази причина трябваше да поскъпнат билетите. После като поевтиняха, намалиха ли цената? Не. А и тези 50 стотинки, защо трябва да се поемат изцяло от пътника? Печалбата им е достатъчна, за да направят компромис.

Оценка:
-1 +2

20
Този коментар е премахнат от модератор
чужд
21 Отговор

До коментар #6 от "Сульо":


А ти с какви пари смяташ?

Оценка:
-0 +1

ТИ ДА ВИДИШ
22 Отговор
елате да се учите от игрите на ДПС Търговище билетите на автобусите са стотинки има линия по 4 СТОТИНКИ ИМА И ПО 11 СТОТИНКИ ОБЩИНАТА ИМ ДАВА СУБСИДИИ И ТОВА Е САМО В ТЪРГОВИЩЕ

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Мария Захарова
Говорителят на руското външно министерство се обяснява "в любов" на американското разузнаване
ЦРУ лъже много нагло"

Още бисери