ФАКТИ.БГ

След проверки затварят всеки десети пункт за технически преглед

Собствениците им ги отварят пак с нови фирми

Публикувана: 27 Ноември, 2019 13:29
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2178
След проверки затварят всеки десети пункт за технически преглед
Снимка: МВР
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.

От началото на годината ИА „Автомобилна администрация“ (бившата ДАИ) е затворила близо 100 пункта за техническа инспекция на автомобили или всеки десети от работещите. Проверка на в. „Монитор“ и по данни на агенцията показва, че дни след като са им хлопнали кепенцитe отново работят.

Изкарват разрешителните и отново започват да извършват технически прегледи за отрицателно време, разкрива в. „Монитор“.

Най-често провиненията са свързани с нереглементирано взимане на пари за преминаване на годишната проверка. Сред издънките са опити и за прекарване на ГТП-то на два автомобила с един и същ регистрационен номер. „На камерите се вижда, че се докарва черен автомобил, а в талона е записано, че е кафяв“, коментира използваните трикове, зам.-шефът на бившата ДАИ Дамян Войновски.

Повечето опити за измами вече биват засичани от инспекцията заради компютърна връзка между агенцията и вътрешното министерство. Така вече и
трудно може автомобил да бъде записан с преминат преглед,
а изобщо да не се появи на подемника за проверка. Елементарни грешки на комисиите също биват наказвани, защото при сгрешена цифра от регистрационния номер на колата в талона за извършен преглед води до спиране на автомобила от движение не само у нас, но и в чужбина.

Често измамници заради високи данъци на возилата си плащат на комисиите, за да им регистрират джиповете като линейки. Превозните средства за спешна помощ са освободени налози и са най-предпочитаният вариант за укриване на облагането.
Опитите за спиране на порочната практика със сигурността на автомобилния парк чрез свързани лица обаче са посрещани „на нож“ от бранша. От ДАИ вече няколко пъти са предложили два варианта.

Единият е да ползваме италианския опит при хващане в крачка на пунктовете. На Ботуша собственик на веднъж
затворен пункт няма право да е на същия адрес.
Другият вариант е преди отварянето на пункт да се представя банкова гаранция от 50 000 лева. Пред „Монитор“ представители на бранша коментираха, че така се търси начин за регулиране и намеса на пазара чрез допълнителни рестрикции.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бай Ганьо не обича
1 Отговор
да плаща данъци.

Коментиран от #10


Оценка:
-5 +11

Оставете хората на мира
2 Отговор
Аман от проверки и глоби

Коментиран от #3


Оценка:
-10 +15

Ама ти верно ли
3 Отговор

До коментар #2 от "Оставете хората на мира":


Значи да ги оставим на мира да пускат на ГТП таралясници които бълват отрови и тровят децата ни? Ако на теб ти харесват изгорели газове, заповядай в гаража ми, ще запаля колата и ще те оставя да поседиш час два

Коментиран от #13


Оценка:
-15 +17

Бегето страната на рекета
4 Отговор
И грабежа тука икономика няма сичко се крепи на рекет грабеж

Оценка:
-4 +9

5
Този коментар е премахнат от модератор
Plameni
6 Отговор
Най-занижен контрол има в пунктовете на КАТ,и то при първоначална регистрация.

Оценка:
-3 +9

гост
7 Отговор
Вчера гледах една поредица по Дискавъри, стегнаха една кола и я прекараха през технически преглед, понеже колата е стояла много години. Струваше им 45 паунда, но им проверяват всичко: не е само спирачките както е у нас. Не им дадоха прегледа заради протрит кабел на абс, забележки им направиха за слаба струя на пръскалките на чистачките, което трябва да отстранят, за да преминават. Присъствал съм на преминаване на тюв в Германия. Инспекторът оглежда всичко от пода, до гърнетата, до окачването, до двигателя, до газовете, до светлините, гумите и почуква с отвертка по праговете, където има гнило и отвертката влезе, няма минаване. У нас като отиде кола на гумаджийницата, повдигнат я на крик и тя така се огъне, че не може да й отвориш вратите, няма праг, няма калници, няма под, ама преглед има.

Оценка:
-0 +8

Никола
8 Отговор
Само Италианския модел за България ,докато няма строг закон все ще има далаверки . Ама и за господата от ДАИ да има наказание да няма повече право да работи там не когато тръгнат на проверка и веднага звънят на своите хода да предупредят че идват.

Оценка:
-0 +6

старшинката
9 Отговор
Пунктовете за ГТП са един от основните виновници за жертвите по пътищата. Затова не само глоби и закриване на мошениците, но и наказателна отговорност да им се търси.

Оценка:
-2 +5

10
Този коментар е премахнат от модератор
Onq s konq
11 Отговор
10 от 100 пункта не са на наши хора. Затова, зтваряй. :)

Оценка:
-0 +3

Коректен
12 Отговор
Затова всички ГТП само в СБА.

Оценка:
-0 +4

Сичката Мара я втасала чи
13 Отговор

До коментар #3 от "Ама ти верно ли":


Наказват се мишоците. Га ша накажат някой от ПарламаМента аааааа....

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
Ловци на бисери
Реджеп Ердоган
Турският президент Реджеп Ердоган с коментар за Германия
Партията на Меркел е враг на Турция"

Още бисери