Last news in Fakti

18 Декември, 2019 16:27 2 218 14

Приеха тарифата за тол таксите

  • петя аврамова-
  • тол такси-
  • винетни такси

Размерът на винетните такси не се променя

Приеха тарифата за тол таксите - 1
Снимка: МРРБ

Днес с Постановление на Министерския съвет беше приета тарифата за таксите, които се събират за преминаване и ползване на републиканската пътна мрежа, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

Тя напомни, че изискването таксуването на пътни превозни средства над 3,5 т да е чрез тол такса беше въведено с измененията и допълненията на Закона за пътищата, а до момента в тарифата липсваха текстове, които да дават възможност на Агенция „Пътна инфраструктура“ да таксува на база изминато разстояние.

Министърът напомни, че винетните такси за пътни превозни средства до 3,5 тона не се променят. Приетите такси са за тежкотоварните превозни средства над 3,5 т и чрез тях се въвежда справедливият модел за таксуване на принципа който руши повече да плаща повече. Тол таксите са обвързани с екологичната категория на превозното средство и с класа на пътя, по който ще се движи – автомагистрали, първи и частично втори клас пътища.

Тези тарифи са окончателните, на които се спряхме след множество разговори с превозвачите след заседанията на Обществения консултативен съвет, като направихме сериозни отстъпки от първоначалния вариант на тарифи, представен за обсъждане в Съвета, каза Петя Аврамова. Нашето мнение е, че сме направили разумните отстъпки и че тарифите, които предлагаме, са оптималният вариант, с който трябва да бъде плащано за преминаване по пътищата от републиканската мрежа на територията на България за всички превозни средства над 3,5 тона.

Обхватът на тарифата включва 6050 км от общо 20 хил. километра републиканска пътна мрежа. За останалите 14 хил. км тежкотоварните превозни средства няма да дължат нито винетна, нито тол такса. Смятаме че това е оптималният вариант, каза министърът.

Министърът изрази увереност, че въвеждането на тол системата ще даде възможност за акумулиране на средства, необходими за ремонт и рехабилитация на пътната мрежа. Тя напомни, че в поръчано от АПИ социологическо проучване 77% от българските граждани са отговорили, че тол системата трябва да се въведе като справедлив модел за заплащане за преминаване по републиканската пътна мрежа.

В отговор на въпрос регионалният министър коментира, че проблеми за автобусните превозвачи са дългосрочните договори с общините, които не могат да бъдат променяни, и нерегламентираните превози. Мнението ни е че няма как проблеми, които не касаят таксите за преминаване по републиканската пътна мрежа, да се решават чрез въвеждане на тол такси, посочи тя и допълни, че решението им трябва да бъде намерено в други нормативни документи.

Възможен вариант е ако въвеждането им се приеме като форсмажорно обстоятелство по Закона за обществените поръчки, така че да се анексират дългосрочните договорите, които имат за извършване на превози, както и да се предприемат действия за ограничаване на нерегламентираните превози.

Министърът напомни, че според решението на Народното събрание тол системата трябва да бъде въведена до 1 март 2020 г. Работим по нейното въвеждане, стартирахме тестове в реално време с бордови устройства, монтирани на тежкотоварни автомобили, така че да проследим действията на цялата система в техническо отношение.

Очакваме нотификация от ЕК на доклада за въвеждането на системата. Движим се в график и до първи март тол системата в България ще бъде въведена. Това е една сериозна система, която се надявам плавно и без много трусове да стартира в България, коментира тя. Първи март е крайният срок. В момента, в който имаме 100-процентова готовност да въведем тол системата, ще докладваме и ще пристъпим към реалното ѝ въвеждане, заяви министърът.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ал та фанах Атаопънах

    20 1 Отговор
    Таксата за всяка републиканска дупка през която минем ли се плаща?
  • 2 гост

    22 4 Отговор
    А според европейските директиви, за да се облага една отсечка с тол, трябва да има изградена алтернативна такава,която е безплатна и е от по-ниска категория...ама в тая територия кой ти бръсне директиви или закони, важното е да има повече пари за крадене.

    Коментиран от #4

  • 3 Иван Грозния

    13 4 Отговор
    Кочина си беше и по-голяма кочина стана България..добре, че навреме се изнесох ...

    Коментиран от #8

  • 4 Emperorex

    11 10 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Не пиши глупости,ела в Германия и виж как се плаща на 100% всички пътища за камионите,а в Белгия е на 90% платено всичко

    Коментиран от #6, #9

  • 5 Кико

    11 1 Отговор
    Нека ги приемат,след 10-15години единствените данъкоплатци ще са мангасарите.

    Коментиран от #12

  • 6 Шкумбата

    8 2 Отговор

    До коментар #4 от "Emperorex":

    Ти къде ни нареждаш сред белите страни ?
  • 7 ЕвроДжендър Джедай

    4 0 Отговор
    Като погледнах снимката на мазната мИкица и ми се стори, че тя е обявила собствената си такса и се зачудих, кой ли би я онодил и то с пари!
    Повръщам, честно!
  • 8 Иван Красивия

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "Иван Грозния":

    Ми, като си се соасил от "кочината", хОя ли ми дириш в български форум?
    Или ти се иска да ни покажеш как си се издигнал, лъскайки бастуна на някой западен робовладелец?!
    Що не си седите там и да си налягате богатите дрипи, ами се разправяте с нас пропадналите.

    Коментиран от #10, #11

  • 9 гост

    11 0 Отговор

    До коментар #4 от "Emperorex":

    А какво общо имат пътищата в България с пътищата в Германия.Даваш ли си сметка колко пари наля ЕС за пътища и в кои джобове отиват...а не е нужно да се ходи чак до Германия, иди до Гърция само, по-наблизо е...Хората за десетина години направиха една от най-сложните магистрали в Европа -Виа Егнатия ..аз бях още дете, когато Тато почна ,, Хемус'' а вече имам внуци...Да си виждал там забрана за движение на МПС над 5т през лятото при температури над 35 градуса..не си, нали.Щото там правят пътищата с АСФАЛТ, А НЕ С БИТУМ...Каквото и да се прави в България е с цел да се остриже стадото и да се усвоят ( разбирай-откраднат) едни пари. А примери...ми колкото искаш.

    Коментиран от #14

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Локум

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Кико":

    Как сравняваш Бг с Гм тиква зелена.
    И ако Трябва да минеш по 2клас път той е с земна настилка и може само с танк(верижна машина), обяснявам това защото явно на село и с голям диоптър очила!
  • 13 Ачо

    3 0 Отговор
    Транспортът поскъпва, цените се вдигат. Накрая плаща стадото.
  • 14 Emperorex

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Приятелю няма как да стнат чудеса като българина не иска да плаща за нищо, сега ще кажеш че всичко се краде в Бъргария, да така е в голяма степен но основното зависи от нас да се промени мисленето ни, но това няка как да стне, просто не обичаме да спазваме закони и това е. Мисленето на хората от Австрия на изток е такова и няма да се оправи никога. Визирам всички и политици и обикновенните хора. Опитвам се да мисля като европеец даже и като се прибера в Бг, но много български се държат като в европейци като са в Европа тбна като се върнат в Бг почват пак типичното селско държание. Умиране има отърване няма
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове