ФАКТИ.БГ

Вътрешно разследване на „Стара планина“ заради моряците

Спасителната операция в Норвежко море беше окончателно прекратена

Публикувана: 3 Януари, 2020 18:05
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3306
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 6 гласа.

Няма резултат от издирването на двамата български моряци, паднали от борда на кораба "Стара планина". Спасителната операция в Норвежко море беше окончателно прекратена.

Разследването трябва да установи защо двамата моряци са били на открита палуба при толкова лошо време без допълнителни мерки за сигурност.

Двамата мъже са били ударени от висока вълна вчера сутринта. Норвежкият спасителен координационен център изпрати два хеликоптера, но ги отзова след 7 часа издирване.

Днес до обед "Стара планина" е продължил с обход и оглед на района, след което е напуснал зоната. Инцидентът е станал на близо 400 км от сушата в международни води.

„Смята се, че при тези условия на студена вода, на такова силно вълнение, без жилетки или специални костюми, шансовете да оцелеят са минимални”, заяви Вера Шатилова – посланик в Норвегия.

Времето в Норвежко море е било критично – 9-метрови вълни, вятър със скорост над 70 км в час и температура на водата 6 градуса. В такива условия човек може да оживее до 3 часа.

Ледените води сковават човешкото тяло 32 пъти по-бързо от студения въздух, сочат ръководствата за морско оцеляване в екстремни условия.

На въпрос дали е задължително при лошо време моряците да излязат със специални костюми на палубата кап. Димитър Димитров – заместник - президент на Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани, заяви, че не е:

„Но в лошо време, прави се оценка на риска, капитанът на кораба обикновено преценява и тогава вече може да издаде допълнителни разпореждания на хората, които действат в открита палуба”, добави той.

Собственикът на кораба не разкрива самоличността на моряците, но е информирал семействата им. В писмена позиция от Българския морски флот уточняват, че разследване ще проведат капитанът, специализирано звено на дружеството и Малта, под чийто флаг плава корабът.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Дон Чико
1 Отговор
Обзалагам се, че виновни няма. Умрелите сами са си виновни. Кога е имало виновен за нещо?

Оценка:
-2 +26

гост
2 Отговор
Едва ли са искали да излязат при 9 метрови вълни ? Излезли са заради ТЪПО НАРЕЖДАНЕ от някой тъп шеф на кораба!!!!! Бог да ги прости момчетата !!!!!

Оценка:
-0 +28

Без маска
3 Отговор
Отговорността е на капитана и старпома. Нищо друго. Те отговарят за всичко ,особено на ход когато е корабът. Моите съболезнования към семействата им. Но не оставяйте нещата така .Ще се опитат с изпитани средства да ви залъжат .Не се подавайте и искайте пълно и НЕЗАВИСИМО разследване .Това на компанията е "бла-бла" ! Жалко ,но достигането до истината , борбата за правото на справедлив процес изисква средства. Установете връзка с приятелите на вашите близки ! Бързо се доберете до онова ,което след няколко дена ще се потули! Защото след тези дни може изобщо да не са вече приятели .

Коментиран от #5, #7, #8, #13


Оценка:
-0 +16

розово
4 Отговор
БМФ не е ли на Домусчиев?

Коментиран от #6


Оценка:
-0 +13

Dimirest
5 Отговор

До коментар #3 от "Без маска":


Най-вероятно тъпият капитан или старпом е разпоредил да излязат в това лошо време на палубата за работа.Разбира се сега се правят на ударени.Разбирам по точният и професионален коментар че си от бранша.Дано те послушат роднините и Бог да ги прости момчетата!

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +9

ами да
6 Отговор

До коментар #4 от "розово":


на Гела....

Оценка:
-1 +3

гост
7 Отговор

До коментар #3 от "Без маска":


Всичко е вярно, но нека изчакаме разследването на инцидента. Тогава да търсим отговорности и отправяме обвинения....

Оценка:
-0 +1

Читател
8 Отговор

До коментар #3 от "Без маска":


Умник, каква работа в такова време, да боядисват палубата

Оценка:
-3 +0

Читател
9 Отговор

До коментар #5 от "Dimirest":


Умник, каква работа в такова време, да боядисват палубата

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-3 +0

Cck
10 Отговор

До коментар #9 от "Читател":


Ти плавал ли си някога?Може по сто причини да се наложи да се излезе.

Оценка:
-0 +3

Dimirest
11 Отговор

До коментар #9 от "Читател":


До Читател бъди си такъв само чети и не коментирай за кораби който си гледал единствено по филмите! Никой не е малоумен да боядисва в лошо време, но кораба е сложно техническо съоръжение и има нужда от 24/7 поддръжка и обслужване! Друг е въпроса че и корабите се напълниха с аматьори нали се вземат "големи" пари и резултатите са налице! В БМФ останаха основно посредствени кадри, който е курназ е по чужди компании заради по-доброто заплащане!

Оценка:
-0 +2

Гост
12 Отговор
За да излязат момчетата на палубата в такова време, сигурно е имало причина свързана със загуба на материални активи. За целта обаче предварително трябва да се направи оценяване на риска, защото никакви материални загуби не могат да се сравнят със загуба на човешки живот. Убеден съм, че такава оценка на риска е направена на хартия пост фактум. Имаме една много хубава българска поговорка: "На бодлива крава, Бог рога не дава" , но в случая управляващите компанията не се интересуват много от характера и препоръките на назначените капитани, стига да са съгласни на по ниско заплащане. Резултатите са ясни... Нека момчетата да почиват в мир.. И мисля , че е крайно време при подобни обстоятелства на близките да бъде издаден смъртен акт. И всеки юрист който не е съгласен с това може да влезе във водоем с температура на водата 4 градуса и да престои вътре 1 час... Мисля че ще се съгласи още на 5-тата минута...

Оценка:
-0 +1

IVмладши
13 Отговор

До коментар #3 от "Без маска":


старши помощник е една от жертвите

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.