Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори – АБРО зае позицията, че предпочитанията на слушателите следва да определят музиката, която се излъчва в ефира, съобщиха от асоциацията.
По данни на АБРО интересът на аудиторията към българската музика се увеличава, което по естествен начин, без намеса на държавата, води до създаване на все повече качествена българска музика и до повече присъствие в радио- ефира.
Държавната регулация на културното съдържание в частните медии, в днешната дигитална среда, е напълно неуместна и със спорен ефект. Пазарът за разпространението на музика е свободен и отворен. Въвеждането на задължително излъчване на българска музика не означава, че аудиторията ще слуша наложен ѝ продукт. Напротив, аудиторията ще предпочете свободните от държавна намеса небългарски платформи.
Въвеждането на задължителни квоти за българска музика нарушава редакционната независимост на операторите и ще доведе до влошаване на качеството и еднакви програми. Към момента при създаване на програмите операторите се ръководят от интереса на аудиторията и от програмните характеристики на програмата. Редакционната свобода на операторите, съчетана с лицензионната политика на Съвета за електронни медии, са създали широко жанрово и програмно разнообразие за българската аудитория. Въвеждането на задължителни квоти ще доведе непосредствено до уеднаквяване на съдържанието на програмите. Възможностите за избор на съдържание ще бъдат силно ограничени във вреда на аудиторията.
Музикаутор, които са инициирали разговора за въвеждане на задължителни квоти, никога досега не са предлагали на сектора форма на стимулиране на излъчването на българска музика в програмите.
Подкрепата за българските музика, език и култура е обществена мисия, която е възложена на БНР и БНТ. Възлагането на обществена мисия, свързана с културните потребности на обществото предполага компенсация на допълнителните разходи, които иначе доставчикът на медийна услуга не би направил. Обсъждането на въпроса за възлагане на обществена мисия във връзка с определени културни потребности може да бъде само в контекста на запазването на свободата на избор и редакционната независимост на операторите, компенсиране на допълнителните разходи за възложената мисия и при спазване на българските и общностните правила за свободна конкуренция, правилата за държавната помощ, за свободното движение на услугите и забрана за дискриминация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГАНЯ И ДЖАНГЪРА
Коментиран от #7
20:23 12.02.2020
2 Гледач
20:24 12.02.2020
3 Ушев долен бандит на луканка
20:24 12.02.2020
4 Всяка
Коментиран от #15
20:27 12.02.2020
5 Анонимен
20:29 12.02.2020
6 Анонимен
20:30 12.02.2020
7 Ей, Ганьо
До коментар #1 от "ГАНЯ И ДЖАНГЪРА":
БНР с всичките му разновидности и регионални селски говорилни, включително с програма на турски език, Фокус на Поручик Узунов, дето се гътна преди 1 година, тимаджийското Он Еър, Дарик, герберастките НоваНюз и Босфор ТВ Радио, герберасткото радио Европа, герберасткото К2 на Беновска... наистина ли ти е малко или просто си драскаш, колкото да изс***ш някакъв коментар?20:32 12.02.2020
8 Някой си
Коментиран от #13
20:40 12.02.2020
9 Анонимен
20:47 12.02.2020
10 оня с коня
21:01 12.02.2020
11 рок рок камъни
21:17 12.02.2020
12 Тато из Правец
22:03 12.02.2020
13 Реалист
До коментар #8 от "Някой си":
Криско, всички псевдо рапърчета, чалгиите като цяло. Малко ли е?Коментиран от #18
22:08 12.02.2020
14 yorval
Иначе, всеки един от нас има мнение по въпроса, ярко оцветено от неговата собствена визия и вкусови предпочитания, с което съответно иска да поиздърпа маХ. чергата към себе си и се
22:47 12.02.2020
15 yorval
До коментар #4 от "Всяка":
и себеподобната масова група от многобройните почитатели на даден стил. Но, според мен, най-важното и съществено условие в дадения случай е да се намери БАЛАНСА и РАВНОВЕСИЕТО, предопределян само и единствено от гл.т. на наистина КАЧЕСТВЕНАТА като продукт и като естетически послания музика изпята на БГ-език. Щото, ако искаме да бъдем докрай откровени – нито рапа, нито чалгата ни дават стойностен продукт, а по-скоро граничат массово с пошлата /дори НЕ-ъндърграунд/ култура. От друга страна, изхождайки от тотално ширещия се от запад до изток конформизъм, става осезаемо и видно, че рок-течението в цялото му широко като ветрило многообразие почти вече не вирее в същите мащаби, особено след изтеклия минал хх-ти век по простата причина, че ВЕЧЕ няма ПРОТЕСТ, няма брожение и барикади, и няма наличието на какъвто и да било гняв от страна на младата Y-Z-AlphA-дженерейшъни; т.е. всички са хеппи и съответно танцуват по гребена на массовата „културна“ вълна в лицето на хопа, рапа, R&B /чети: ар-енд-би, а не: ритъм и блус!!!!/, чалгата плюс добре опитомена фризирана и вкарана в правия път нова естрада еманация на добрите западни ПОП-образци, но не казващи нищо ново и/или различно или пък БАЛКАНСКО, ако щеш. Да, знам, че и в Германия-Холандия-Италия-Франция-Русия се пее и шири хип-хоп, местен рап, локална типично-естрадна чалга /шансони-шлагери-местни хитове/, но това обстоятелство, че нещо е модно, модерно, ин-, все още далеч не го прави стойностно и валидно и ЗНАЧИМО22:48 12.02.2020
16 yorval
22:49 12.02.2020
17 yorval
22:50 12.02.2020
18 Бат Кольо
До коментар #13 от "Реалист":
Има и друга българска музика23:04 12.02.2020
19 обективен
00:54 13.02.2020
20 От години не слушам радио
07:22 13.02.2020
21 Аз вн желая да слушам
07:41 13.02.2020
22 СпасЪ
08:04 13.02.2020
23 СпасЪ
08:05 13.02.2020
24 ГРАД КОЗЛОДУЙ
09:48 13.02.2020
25 Димов
11:02 13.02.2020
26 ТnT
13:59 13.02.2020
27 theoldman
21:23 14.02.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.