България и Румъния са на път да понесат сериозни финансови санкции от ЕС, ако час по-скоро не бъде пуснат в експлоатация фериботния комплекс между Силистра и Кълъраш, съобщи БНТ. Съоръжението, в което са вложени десетки милиони европейски средства, стои под ключ, а двете страни са в безизходица.
Фериботната линия е замразена вече 3-та година заради неразбирателство между концесионерите от двата бряга на Дунав. Това доведе и до решението на правителството за прекратяване на 35-годишния договор с българския концесионер.
Николай Димов, областен управител на Силистра, информира, че с решение на правителството от 4 май тази година е прекратен концесионният договор. „В началото на юни месец предметът на концесия, т.е. фериботният комплекс беше предаден на Пристанищна инфраструктура, което означава, че нямаме нито превозвач, нито концесионер“, обясни той патовата ситуация.
Останала без превозвач, българската страна отново седна на масата на преговорите с румънските власти за търсене на изход от създалата се ситуация. Оказва се обаче, че интерес от български превозвач няма.
Спасението е линията да се обслужва само от румънския концесионер, но при едно условие - трафикът на тежкотоварни автомобили от Силистра към северна Европа да бъде пренасочен към плавателното съоръжение.
„Нямаме правна възможност да ограничим тежкотоварния трафик, който е в рамките на километър и 200 метра, който преминава през уличната мрежа на град Силистра и стига до ГКПП, тъй като се касае за републиканска пътна мрежа“, заяви Димов.
„Остава да се намерят най-добри решения за икономическа изгода и за намиране на оператор и от двете страни“, коментира на свой ред Даниел Щефан, предсавител на Окръжен съвет – Кълъраш.
Усилията за търсене на взаимоизгодно решение продължават и през следващите дни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА