ФАКТИ.БГ

38-годишен англичанин е сред жертвите на АМ "Тракия"

Камионът не е имал спирачен път, а тахографите са изгорели след удара

Публикувана: 15 Юли, 2020 10:41
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2878
38-годишен англичанин е сред жертвите на АМ
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Ясна е самоличността и на петата жертва от тежката катастрофа на магистрала "Тракия". Става въпрос за английски гражданин на 38 години. Той е бил спътник на жена в една от колите, разкрива Bulgaria ON AIR.

Държавата и неправителствени организации направиха проверка на място за причините, довели до катастрофата. Камионът не е имал спирачен път, а тахографите са изгорели след удара.

Целта на инспекцията беше да открие пропуските и да се вземат необходимите мерки, за да не се допускат подобни тежки инциденти. Работи се по няколко версии.

Мантинелата, в която се удря ТИР-a е на повече от 20 години и е ръждясала.

"Най-вероятната причина този ТИР да прескочи оградата и да забие насреща е точно това, тя е изгубила своите свойства. Разберете, едно съоръжение на 25 години няма как да задържи, каквото и да било", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

В България се поставят предимно метални, а не бетонни ограничители.

"Първо - по-леки са, по-бързо се изпълняват, създават се проблеми, когато те са на мостови съоръжения, допълнително натоварване. Проблемът е и зимно време, когато има снегопочистване. През металните може да се избута снега докато през бетонните го задържат", коментира инж. Иван Досев.

Според експертите причината за катастрофата е заспиване на водача на ТИР-а или техническа неизправност. И най-висок клас мантинела е нямало да успее да спре тежкото превозно средство.

Стара Загора / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
лъжи
1 Отговор
Тази мантра (лъжа) как и по-добра мантинела не би спряла камиона не спряха да я повтарят. Вижте клипчета в интернет - една здрава мантинела може да удържи камион ако ъгъла е под 15 градуса и скоростта е под 100км/ч, колкото е и ограничението на камионите по магистралите у нас. Тоест ако имаше читава мантинела вероятно нямаше да има жертви. Но след като няма всички усилия се хвърлят, за да се внуши една лъжа и да не се търси отговорност от АПИ защо тази мантинела която живота и е изтекъл преди 20 години не е сменена?

Коментиран от #7, #10


Оценка:
-7 +15

Георги
2 Отговор
Ей сега вече, ако англичаните решат да съдят отговорните за състоянието на пътя и мантинелите, някой ще го отнесе яко.

Оценка:
-0 +13

хамерика
3 Отговор
Незнам дали е приложимо навсякъде тук, но в щатите посоките на движение имат много голямо отстояние с денивелация. Първо не си светят в очите, после има време да се реагира или спре и е кажи речи вечно.

Коментиран от #5


Оценка:
-0 +3

БатеАз
4 Отговор
Пак на черното викат бяло - маркировкатра била в нормите, а аз на кадрите никаква маркировка не виждам. И изобщо няма смисъл да с харчат пари за разследвания - виновни никога няма и няма и да има, докато не се изринат всички гербераски подлоги

Оценка:
-1 +5

Едно е площите
5 Отговор

До коментар #3 от "хамерика":


в Щатите, съвсем друго в Европа: откъде, кой ще даде толкова земя за отчуждаване тук?! Иначе да, виждали сме щатска магистрала. М/у двете платна има още "една магистрала" разделителна ивица. Те и много идейни отводи за камиони правят по наклонени трасета - хем да спре камиона, хем с минимални щети, но... Щатите! Не напразно са # 1 по отношение на пътищата!!!

Оценка:
-0 +2

поданник
6 Отговор
Бог да пази кралицата!

Оценка:
-2 +2

ъгъл на пикиране
7 Отговор

До коментар #1 от "лъжи":


Иди в Румъния и Унгария да видиш, колко скъсани мантинели има. В Унгария по-бързо ги сменят. Ако някой си мисли, че може да спре 40 тона с мантинела...

Оценка:
-0 +6

СтарТИРаджия
8 Отговор
Седмица преди въпросният инцидент, два км по нататък, посока Бургас, горе-долу пред ОМВ имаше идентична катастрофа. Пак турски влекач+полуремарке къса (прегазва) двете мантинели в разделителната, преминава напреки през цялото платно посока София, премазва мантинелата и оградата на магистралата и беше заорал на 30 метра в пшеницата, или там какъвто беше посев! Камионът си беше на гумите!!! Но ъгъла на атака към мантинелите му беше над 45 градуса. Т.е. по близката до фронтална атака, не е повлияла за полягането му! Относно неделната трагедия сутринта обявиха, че камиона е подходил към мантинелите под ъгъл от 25 градуса, т.е. ъгъла + височината на мантинелата и приплъзването са помогнали да се обърне, препречи цялото насрещно платно, и плъзгайки се да помете въпросните коли! Така че, каквото и да коментираме става въпрос за зловещо стечение на обстоятелства. И в двата случая са резултат, или от заспиване, или сериозно отклонение на вниманието, но първия се е развил максимално "щастливо", но втория...!

Оценка:
-0 +4

плевен
9 Отговор
1. Кои са тези чужди НПО-та, без които не можем да живеем?
2. Защо не виждам задължителното "ИНЖ." пред името на Диана Русинова? Изчисленията на якост, и прибавката за корозия се пресмятат на няколко реда.

Оценка:
-0 +0

бобо
10 Отговор

До коментар #1 от "лъжи":


Не е сменена защото ще оревеш света, ако ти удвоят винетката. Колко сантиметра асфалт могат да се положат с парите от нея?

Оценка:
-2 +0

MOMO
11 Отговор
Мантинелата може да спре МПС до 10 тона до 100 км/h.За камионите трябва да има ограничение 80 км/h,което никой не спазва.Такива новини ще има всеки ден."Магистралите"са по опасни от останалите пътища.

Оценка:
-0 +2

12
Този коментар е премахнат от модератор
PlimP
13 Отговор
колко месеца ви трябва да разберете, че мантинелата не може да спре 40т. с 90-100км/ч, ползвайте ги малко тия глави, да не говорим, че соц. мантинелите са по-здрави от лъскавите нови, който не варва да слезе на някой стар път и да види за кво става въпрос, после да сравни с лъскавата пикня която монтират сега, давам и пример, скапано сантафе(около 2т.тегло) я удари косо с не много висока скорост и вместо мантинелата да се изкриви или измъкне с колчетата от земята, главите на болтовете бяха минали през отворите в манитнелата, евала боклук, да не говорим, че колчетата са с дебелина на кутия от бисквити, за думата здравина даже не си и мислете

Оценка:
-0 +0

Ауе леш
14 Отговор
Абе тише,колко тахографа има един камион?И черната кутия как е?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Ген. Съби Събев
Ген. Съби Събев коментира външната политика на Русия
Черно море стана руско езеро"

Още бисери
ТОП 5