ФАКТИ.БГ

Момичета, помагали при инцидента на "Тракия", с покъртителни подробности

Моника и Мария по това време пътуват към Бургас

Публикувана: 15 Юли, 2020 14:45
12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3283
Момичета, помагали при инцидента на
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 13 гласа.

Две момичета са първите, озовали се на място, секунди след катастрофата на АМ „Тракия”, отнела живота на петима души. Моника и Мария по това време пътуват към Бургас. В момента, в който турския тир помита другите коли, двете момичета отбиват в аварийното платно и тръгват да помогнат на пострадалите. 

"Просто спряхме колата, сложихме си по една маска и тръгнахме натам. Отидохме, видяхме колите, видяхме целия ужас който се беше случил. и общо взето се втурнахме веднага. Видяхме, че е имало жертви", разказва 23-годишната Моника пред Нова Тв.

"Аз абсолютно не съм виждала нещо такова. Едно е да го видиш на работа, друго е да го видиш, когато се е случило и е много по-страшно. Със сигурност се изплаших, никога не съм виждала такава гледка, точно когато е станала. Беше си доста страшно и неприятно, просто трагедия", каза още тя.

"Може би ние минахме една минута, след като се беше случил инцидентът и още не бяха дошли линейки. Не ми е минавало през ум, че ще сме едни от първите, които ще спрат, за да помогнат с каквото могат. Честно казано, аз не мога да кажа, че медицински сме помогнали кой знае колко много, защото ние видяхме единия млад мъж, който беше в много тежко състояние. След нас дойде лекар, който също е пътувал. Щом разбрахме, че там има лекар, просто отидохме при момичето, което беше в по-добро състояние. Решихме, че на нея повече ще можем да помогнем", обясни на свой ред Мария. 

И Моника, и Мария започват да търсят пулс, знак за живот и стигат до оцелялата млада жена, шофирала един от автомобилите. Спътникът ѝ за жалост вече не е жив.

И двете момичета имат медицинско образование. Те изказват съжаление, че починалите са повече от ранените. 

Стара Загора / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Последния Софиянец
1 Отговор
За изгнилата мантинела нищо не се казва.

Коментиран от #3


Оценка:
-15 +16

Автоексперт
2 Отговор
2001-ва имах катастрофа с кола в мантинела ,която успях да изместя навътре около половин метър ! Това е лек автомобил тежащ 1300 килограма или 1.3 тона ! Няма мантинела която би спряла натоварен тежкотоварен камион с тегло от 35 тона и нагоре ! Това което се говори от неграмотни хора за изгнила мантинела и че ако не била изгнила нямало да стане така е абсолютен смях и цирк ! Без значение каква е мантинелата изгнила или не при такава маса от 35 тона мантинелата се къса на 1001 процентаа проумейте го накрая ,че станахте за смях да повтаряте като папагали нещо си чули недочули !

Коментиран от #6, #7, #9


Оценка:
-6 +28

Le Grand Tolup
3 Отговор

До коментар #1 от "Последния Софиянец":


Не е мантинелата виновна. Какво ще удържи 38 тона метал при скорост 90 км/ч?

Оценка:
-3 +18

Рошко
4 Отговор
А за някоя дупка така 50-метра

Оценка:
-0 +7

Asdfg
5 Отговор
Не прочетох нищо ПОКЪРТИТЕЛНО!!! Не е било изобщо приятна гледка, но с тези заглавия се излагате тотално!!!

Оценка:
-0 +14

Asdfg
6 Отговор

До коментар #2 от "Автоексперт":


Това означава ли, че трябва да е изгнила?!? И ти си един експерт...

Оценка:
-3 +5

Чичото
7 Отговор

До коментар #2 от "Автоексперт":


Приятелю, така да сравняваш нещата не е правилно. Първо е важно как е самия удар, колкото по челно е върху мантинелата, толкова по-трудно е тя да издържи. Мантинелите са точно заради това, не да издържат на челен върху тях удар, а така нареченото "плъзване" по тях, при което също има сила върху мантинелата, но тя не е като челния...надявам се правиш разликата. Една от причините да се случи тази трагедия наистина е изгнилата мантинела, която не е могла да издържи плъзгането върху нея, скъсала се е и камионът е продължил в насрещното....Друг е въпросът, че на магистрала и с цел по-голяма безопасност, мантинелите трябва да са двойни, което ще гарантира по-голямо натоварване върху тях.

Коментиран от #8, #10


Оценка:
-2 +5

Criminal
8 Отговор

До коментар #7 от "Чичото":


Плъзгането е почти невъзможно с камион, тъй като триенето дърпа волана в посока мантинелата и когато гайките на джантата ударят някой от коловете, които я държат, няма шанс да се върнеш на пътя..........

Оценка:
-0 +3

9
Този коментар е премахнат от модератор
Автоексперт
10 Отговор

До коментар #7 от "Чичото":


Мантинелите по пътищата са проектирани за леки автомобили а не за тежкотоварни ! Няма как да се сравни удар на лек и удар на тежкотоварен автомобил .При 35 тона тегло ,което се движи със 100 километра масата му става ОГРОМНА и е абсолютно без значение ъгъла на предпазна мантинела създадена да спира автомбилчета с маса до 2-3 тона максимум ! Тварния камион ще я пререже незабавно без да я усети дори !

Оценка:
-1 +3

Имаше опорна точка,
11 Отговор
Че при магистралите, няма да има челни катастрофи. Това, преди четиридесет години ! Да, ама не!

Оценка:
-0 +0

Реалист
12 Отговор
Относно въпросите за мантинелата - всичко зависи от ъгъла при който камионът ще я удари.
Помните, поставиха нова мантинела на 160км. на магистралата и само ден по-късно камион пак катастрофира там, но мантинелата издържа този път. Просто ъгълът на атака от камиона е бил друг спрямо предишния камион. Едно е да удариш мантинелата под голям ъгъл, друго е под малък ъгъл.
Ролята на мантинелата е да поеме част от кинетичната енергия на удрящото го МПС като се деформира. Нещо като деформируемите брони, шаси, т.н., които слагат на новите автомобили.
Ако се поставят бетонови блокове като ограждение, тогава камионът няма да премине в отсрещното платно, но при удар в бетона той ще си остане в своето платно. Ако е имало автомобили зад него в този момент, пък е възможно те да се ударят в него.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Валери Симеонов
Вицепремиерът смята протестите на негодуващите в Слънчев бряг за нелепи
Все едно Ал Кайда да протестира в Брюксел пред сградата на ЕК"

Още бисери
ТОП 5