Две момичета са първите, озовали се на място, секунди след катастрофата на АМ „Тракия”, отнела живота на петима души. Моника и Мария по това време пътуват към Бургас. В момента, в който турския тир помита другите коли, двете момичета отбиват в аварийното платно и тръгват да помогнат на пострадалите.
"Просто спряхме колата, сложихме си по една маска и тръгнахме натам. Отидохме, видяхме колите, видяхме целия ужас който се беше случил. и общо взето се втурнахме веднага. Видяхме, че е имало жертви", разказва 23-годишната Моника пред Нова Тв.
"Аз абсолютно не съм виждала нещо такова. Едно е да го видиш на работа, друго е да го видиш, когато се е случило и е много по-страшно. Със сигурност се изплаших, никога не съм виждала такава гледка, точно когато е станала. Беше си доста страшно и неприятно, просто трагедия", каза още тя.
"Може би ние минахме една минута, след като се беше случил инцидентът и още не бяха дошли линейки. Не ми е минавало през ум, че ще сме едни от първите, които ще спрат, за да помогнат с каквото могат. Честно казано, аз не мога да кажа, че медицински сме помогнали кой знае колко много, защото ние видяхме единия млад мъж, който беше в много тежко състояние. След нас дойде лекар, който също е пътувал. Щом разбрахме, че там има лекар, просто отидохме при момичето, което беше в по-добро състояние. Решихме, че на нея повече ще можем да помогнем", обясни на свой ред Мария.
И Моника, и Мария започват да търсят пулс, знак за живот и стигат до оцелялата млада жена, шофирала един от автомобилите. Спътникът ѝ за жалост вече не е жив.
И двете момичета имат медицинско образование. Те изказват съжаление, че починалите са повече от ранените.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #3
14:47 15.07.2020
2 Автоексперт
Коментиран от #6, #7, #9
14:56 15.07.2020
3 Le Grand Tolup
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Не е мантинелата виновна. Какво ще удържи 38 тона метал при скорост 90 км/ч?14:57 15.07.2020
4 Рошко
15:01 15.07.2020
5 Asdfg
15:12 15.07.2020
6 Asdfg
До коментар #2 от "Автоексперт":
Това означава ли, че трябва да е изгнила?!? И ти си един експерт...15:14 15.07.2020
7 Чичото
До коментар #2 от "Автоексперт":
Приятелю, така да сравняваш нещата не е правилно. Първо е важно как е самия удар, колкото по челно е върху мантинелата, толкова по-трудно е тя да издържи. Мантинелите са точно заради това, не да издържат на челен върху тях удар, а така нареченото "плъзване" по тях, при което също има сила върху мантинелата, но тя не е като челния...надявам се правиш разликата. Една от причините да се случи тази трагедия наистина е изгнилата мантинела, която не е могла да издържи плъзгането върху нея, скъсала се е и камионът е продължил в насрещното....Друг е въпросът, че на магистрала и с цел по-голяма безопасност, мантинелите трябва да са двойни, което ще гарантира по-голямо натоварване върху тях.Коментиран от #8, #10
15:18 15.07.2020
8 Criminal
До коментар #7 от "Чичото":
Плъзгането е почти невъзможно с камион, тъй като триенето дърпа волана в посока мантинелата и когато гайките на джантата ударят някой от коловете, които я държат, няма шанс да се върнеш на пътя..........15:31 15.07.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Автоексперт
До коментар #7 от "Чичото":
Мантинелите по пътищата са проектирани за леки автомобили а не за тежкотоварни ! Няма как да се сравни удар на лек и удар на тежкотоварен автомобил .При 35 тона тегло ,което се движи със 100 километра масата му става ОГРОМНА и е абсолютно без значение ъгъла на предпазна мантинела създадена да спира автомбилчета с маса до 2-3 тона максимум ! Тварния камион ще я пререже незабавно без да я усети дори !15:47 15.07.2020
11 Имаше опорна точка,
15:51 15.07.2020
12 Реалист
Помните, поставиха нова мантинела на 160км. на магистралата и само ден по-късно камион пак катастрофира там, но мантинелата издържа този път. Просто ъгълът на атака от камиона е бил друг спрямо предишния камион. Едно е да удариш мантинелата под голям ъгъл, друго е под малък ъгъл.
Ролята на мантинелата е да поеме част от кинетичната енергия на удрящото го МПС като се деформира. Нещо като деформируемите брони, шаси, т.н., които слагат на новите автомобили.
Ако се поставят бетонови блокове като ограждение, тогава камионът няма да премине в отсрещното платно, но при удар в бетона той ще си остане в своето платно. Ако е имало автомобили зад него в този момент, пък е възможно те да се ударят в него.
11:19 22.07.2020