С глоба от 1000 лева ще бъдат санкционирани шофьорите на автобуси, които превозват багаж, без собственикът му да пътува в превозното средство. Това предвиждат промени в Закона за автомобилните превози, одобрени днес от Министерски съвет.
Глобата нараства на 3000 лева за тези, които разпоредят извършването на такъв превоз.
Регламентът урежда правилата за недопускане на дискриминация между пътниците по отношение на транспортните условия, защита на правата им в случай на произшествия, в резултат на които са причинени смърт или телесна повреда на пътник или загуба или повреда на багаж, създаване на задължение за предоставяне на помощ на лица с увреждания и с намалена подвижност и др. Регламентът се отнася за редовни превози на разстояние не по-малко от 250 км.
За автогарите ще бъдат въведени допълнителни изисквания по отношение на сигурността им. Те ще бъдат регламентирани в наредбата, която издава министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията за задължителните изисквания към автогарите, условията и реда на работа в тях. С мерките ще се вменят ясни отговорности на превозвачите, водачите и собствениците на автогари за повишаване сигурността на автобусните превози. Неизпълнението им ще се санкционира с 1000 лв.
Въвеждат се и глоби за лицата, допуснали обществен превоз с технически неизправно или непреминало предпътен технически преглед превозно средство (1000 лв.). Имуществената санкция за превозвачите, които не са организирали извършването на предпътни технически прегледи на превозните средства или медицински прегледи на водачите, е 1500 лв.
Със законопроекта в националното законодателство се въвеждат и изискванията на Директива 2010/40/ЕС за рамката за внедряване на интелигентните транспортни системи (ИТС) в областта на автомобилния транспорт и за интерфейси с останалите видове транспорт.
Сред примерите за прилагане на ИТС са системите за управление, наблюдение и контрол на движението в градовете и по автомагистралите, системите за безопасност на превозните средства, електронните системи за събиране на пътни такси за изминато разстояние, сателитните системи за навигация по пътищата, единният европейски телефон за спешни и аварийни обаждания (тел. 112) и др.
Внедряването на ИТС приложения и услуги ще осигури цялостно подобряване на ефективността и безопасността на пътния транспорт, както и минимализиране на негативното влияние на транспорта върху околната среда. За целта към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще бъде създаден съвет по ИТС. Неговите задачи ще бъдат да изготвя, приема и наблюдава изпълнението на национален план за действие за внедряване и използване на ИТС и интерфейси с останалите видове транспорт, да прави предложения за правното регулиране в тази област, за ефективното прилагане на законодателството и т. н.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 brigante
20:51 10.10.2012
2 Желязко Георгиев
00:53 19.10.2012