Last news in Fakti

25 Август, 2020 16:32 3 828 110

Икономист: Топим се като масло в тиган

  • демографска криза

Всяка година едно Габрово или Враца изчезват

Икономист: Топим се като масло в тиган - 1
Снимка: Shutterstock

Кирил Симеонов, икономист, фейсбук:

Добре дошли в най-бързо изчезващата нация в света. Знаете ли колко е населението примерно на Габрово или Враца? Защо ви питам ли? Около 50 хиляди души е всеки от тези български градове. Точно с толкова се свиваме като население всяка година. Поредното първо място за родината.

Най-бързо изчезващата нация в света!

Всяка година едно Габрово или Враца изчезват.

Излишно е да влизам в подробности това какви последици ще има за БВП и икономиката на страната и тн, но най-лошото е че ние просто изчезваме като народ. Топим се като масло на тиган.

И следващият въпрос - вие чухте ли този проблем да се адресира от управляващите? Чухте ли някакви решителни мерки, за да се спре този демографски колапс?

Ниска раждаемост, висока смъртност, миграция поради липса на перспектива.

Апропо, ниската раждаемост и все по-застаряващото ни население е огромна тиктакаща бомба, която ще ни гръмне в ръцете.

Вие знаете ли, че дефицитът във Фонд Пенсии е мултимилиарден, гони 50% и всяка година се допълва със средства от републиканския бюджет.

Все по-малко хора ще трябва да издържат все повече пенсионири.

Да сте чули и мерки за пенсионна реформа?

Въобще, да сте чули някакви реални реформи в която и да е сфера?

Само рязане на лентички на трето качество магистрали и усвояване на фондове.

Само че все пак трябва да останат хора по тези земи да ги ползват тези магистрали.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 габровец от варна

    68 2 Отговор
    Ааа то това ясно от 20 години бееее!!! След още 20 я има държава,я не.

    Коментиран от #4

  • 2 честен ционист

    48 5 Отговор
    Едмон Ротшилд: През 2030 г. няма да има нито държава България, нито живи българи!
  • 3 Бегето територията гробище😂😂

    27 2 Отговор
    Сега всеки ден и час има матрял за погребалните фирми
  • 4 Отровното трио

    16 25 Отговор

    До коментар #1 от "габровец от варна":

    Така е, но няма да чуете това и от нас. За нас само е важно мафията да се измете и ние да вземем властта. Това е най-важното!
  • 5 Последния Софиянец

    40 5 Отговор
    Мутафчийски и НОЩ с плашенето на народа са увеличили абортите за първото полугодие със 7 000.До края на годината ще унищожат 14000 българчета.При фонтана на президентството сме събрали 100 000 подписа за съд на НОЩ.

    Коментиран от #14, #51

  • 6 Тодор живков

    12 13 Отговор
    Светлото комунистическо бъдеще настъпи другаре урааааа😂😂😂😂😂
  • 7 Хасан

    23 2 Отговор
    Ами ставаме по богати ..по малко хора ще изядем повече фондове

    Коментиран от #18

  • 8 миш

    43 3 Отговор
    Това всеки го знае.И какво от това?Топим се ние българите.Важното е ковид-19,а не ,че намаляваме с 50000 човека,ние толкова жертви на година в нито една война не сме давали.След 50-60 години,ще има достатъчно територия,западняците да си направят голф игрища,най-големите в света.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Пенсионер

    16 15 Отговор
    Предлагам да се вдигне възрастта за пенсиониране на 85години. Това ще реши проблема в голяма степен.

    Коментиран от #15, #77

  • 11 другарят

    63 1 Отговор
    Истината е много по-страшна! Българите се топим с около 100 хиляди на година, но заради това че циганите с увеличават с над 50 хиляди на година излиза че се топим средно по 50 хиляди..
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Абе по-добре

    12 29 Отговор
    Голяма част от българите са лош народ и е наложащо да изчезнат повечето от тях, за да се спаси Българската природа! Едва под 10% са свестните българи и трябва да се мисли как да бъдат спасени те. Останалите под ножа!

    Коментиран от #70

  • 14 🤔🤔🤔

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "Последния Софиянец":

    Последно ,100или 100000?
  • 15 goni

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Пенсионер":

    Напълно ще го реши!:)
  • 16 Научно е доказано.

    11 9 Отговор
    Повече права са жените, по-малко раждаемост. Това е факт, повече права за жените, после и малцинствата искат права, после хомосексуалистите и накрая комунистите идват на власт. Това пък е най-зле. Все пак, няма как една жена да работи 8 часа или дори 4, и да ражда деца. Децата се гледат постоянно. В Европа няма една държава с 2.1 раждаемост. А през 1905 сме раждали над 5 деца за семейство.

    Коментиран от #40, #45

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ОУ Столипиново

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "мечо":

    Мечо, това, че едвам си научил някои букви можеш да пишеш. И каква парадоксална мисъл!
  • 20 Иво

    15 7 Отговор
    Като дойде Славчо на власт всички българи ще се приберат да гледат цирка Народно събрание с председател Годжи.
  • 21 Егати кефа

    12 4 Отговор
    племето си заминава.
  • 22 Иво

    8 4 Отговор

    До коментар #17 от "мечо":

    Мечо явно не е завършил 1ви клас. Става за депутат от БСП.
  • 23 Оня

    8 1 Отговор
    Това го бях написал много отдавна.Смисълът беше,че,ако управляващите продължават така и не вземат мерки,скоро няма да има кого да управляват.За съжаление процесът вече е необратим.

    Коментиран от #47

  • 24 Тъкмо

    12 2 Отговор
    няма да има кой да краде от Европа, а и света ще се отърве от този крадлив народ.
  • 25 Pompev 🇧🇬✔️

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "мечо":

    Значи не си ги разбрал.И те са расисти ама не го показват.Лицемерие.На тяхния език се казва двоен морал
  • 26 Хммм

    16 1 Отговор
    Ако аз трябва да решавам;1-непрестанни инвестиции в образование и квалификация на хората. ЗАЩОТО! Главното ,което определя успеха -това е качеството на хората- интелектуално,духовно и морално.Икономическия разстеж и благосъстоянието са резултат от състоянието на самото общество.
    2-насърчаване на раждаемостта....нещо от сорта на-1-во дете ...10 000 евро;2-ро-20 000 ;3-то нищо и без детски. Така или иначе българките няма да раждат повече от две,а (с) иганките няма да имат стимул да раждат трето без нищо и без детски.
    3- Премахване на плоския данък,който обслужва олигарсите,и данъчната тежест пада на работещите българи.
    4- Премахване на централното преразпределение на парите .Защато не може например в Плевен да работят ,а парите им да отиват в София и София да разпределя на кой колко.Това обрича провинцията на вечна бедност.
    Магистралите качествени или не...са хубаво нещо,но когато загубиш хората,защо са ти магистрали? Равносилно е на градина без цветя!

    Коментиран от #95

  • 27 УМИРАНЕ НА БГ

    15 2 Отговор
    Гарантирано от герб.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 някой

    21 1 Отговор
    Икономисте,много добре знаеш защо е така в България. Хората работят и са с ниски доходи.Защото още се проповядват мантрите ,че труда на българина бил с ниска производителност. Не, работодателите са с ,,ниска производителност,, Няма как да искаш от работника ,след като бизнеса ти не е с добавена стойност,а само алъш-вериш,туризми,търговии и разни други.Какво произвеждаме,какво изнасяме,къде са заводите с реално производство ? Няма. Минимални осигурителни прагове,минимална заплата,..само минимални придобивки за работещите в по голямата си част.Затова няма достатъчно раждаемост,младите искат реализация навсякъде ,но не и тук. И още куп доводи.Как да гледат деца? Къде да ги гледат? Ще имат ли сигурна работа поне 10 години напред.Или ще ги съкращават постоянно, ще получават обезщетение за безработни 4 месеца по 200 лв и дотам, Щото трябвало да ИМАТ СТИМУЛ ДА СИ ТЪРСЯТ РАБОТА.Това беше довода на тия мин...или,които управляват днес.,когато въведоха последните промени в КСО . Няма друга такава европейска държава в която работника е роб. Е ,какви деца търсите...
  • 30 оня с коня

    5 18 Отговор
    И да каже Авторът на статията:КОЯ Балканска държава не се Топи- Гърция ли,Румъния ли,Сърбия и Македония ли,Турция ли...Ами препоръчвам да любознателните просто да напишат в Гугъла името на съответната държава,тиренце - "Емиграция" и ще разберат за какво става дума.А не е ли такова и положението в Целия Източен Блок и КОЛКО Поляци примерно живеят в Америка?А какво да каже "Великата страна на Ленин" - доскоро наш "Пътеводител" в бурното море на Живота и няма ли ЦЕЛИ КВАРТАЛИ в Америка от Руснаци и хора от цялото ОНД?Бърза да пише обаче "икономиста Симеонов" СЕГА,защото подобни статии се харчат най-скъпо поради Офанзивата за Сваляне на Правителството...Еееей,ма Вий наистина май ни вземате за Канарчета ааа?!

    Коментиран от #44

  • 31 Pompev 🇧🇬✔️

    0 10 Отговор
    Нека се топи.Иначе много навалица.Преди я,септември сме били 5,5 милиона,и по добре икономически
  • 32 Pompev 🇧🇬✔️

    2 10 Отговор
    Нека се топи.Иначе много навалица.Преди 9,септември сме били 5,5 милиона,и по добре икономически

    Коментиран от #43, #46

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Я ...Я

    5 0 Отговор
    Г Н СИМЕОНОВ ТОВА ГО КАЖИ НА ДЕБ. НАД.. Т ПУЯК ББ. ЩЕ ТЕ ОБОРИ НА МОМЕНТА И ТИ ЩЕ МЪЛЧИШ КОТО МНОГО ДРУГИ ВЪВ БЪЛГАРИЯ. ПИШИ ПО ЧЕСТО ХАРЕСВА МИ.
  • 36 Природата се чисти

    2 3 Отговор
    От бох лука
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Димов

    11 0 Отговор
    Средната продължителност на живот се вдига, заради все по-застаряващото население. Просто млади не останаха тук. За миграцията, бат Бокич се хвали, че покрай ковида върнал в страната сума и народ от чужбина. Пропусна да каже, че матреала на завърналите се не е от най-белия, нито от най-работливия, но пък е от най-готовия да гласува за 50лв. Дефицитът във фонд пенсии може и мултитрилионен да си става - няма проблеми. Нали и без това през няколко десетилетия го обират и всички нови пенсионери, цял живот плащали осигуровки, ще пият поредната студена водица. Хора, които да ползват магистралите по тези земи също ще има. Още малко остана да продадат България на новите й собственици. Дали ще са османци, руснаци, европейци или ще направят първата сиганска държава нямам идея. Но е почти готово.
  • 39 k1 profesional

    12 1 Отговор
    Колега , то това е целта. Територията трябва да бъде свободна , като се използва за две цели в зависимост от обстоятелствата.
    Едно , ако се премине към гореща фаза на военни действия , територията ще бъде използвана за атаки срещу Иран и Крим ( Русия), т.е. България става фронтова държава. Две , територията се използва за буферна зона при наплив на мигранти от страни от близкият изток и Африка. И двете причини предполагат свободни пространства от местно население ( особено от българския етнос).
    Елитите на западно европейските държави , за разлика от нас , плануват десетки години напред и осъществяват целите си бавно и методично.

    Коментиран от #49

  • 40 доразвий си теорията

    15 2 Отговор

    До коментар #16 от "Научно е доказано.":

    И как тогава по времето на бай Тошо станахме 9 милиона , а сега по време на хубавата демокрация се стопихме с 2,5 милиона ?
    Тогава всички жени работеха по 8 часа , а сега половината жени висят по барчетата.

    Коментиран от #52

  • 41 ПРАВИТЕЛСТВОТО СЕ ПРОДАДЕ

    13 0 Отговор
    НА АМЕРИКА И ЕВРЕИТЕ. ...ТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ГЕНОЦИДА СРЕЩУ БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД. .
  • 42 Чудо голямо

    8 3 Отговор
    Тъкмо светът ще си отдъхне. Едва ли на някой ще му е тъжно
  • 43 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #32 от "Pompev 🇧🇬✔️":

    За третата националната катастрофа да си чувал? Що ли те питам?

    Коментиран от #109

  • 44 Хммм

    11 0 Отговор

    До коментар #30 от "оня с коня":

    Не си прав! Единствената страна в света ,която спря демографския срив и в момента е в приръст е Русия.За Гърция също не си прав. В Гърция раждат от 2 до 4 деца.В момента ти говоря ,а не някога .

    Коментиран от #48, #54, #98

  • 45 АНОНИм

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Научно е доказано.":

    За 1905 година е така! Инфото ти е наполовина обаче приятелю!
    Пиши и детската смъртност колко е била тогава! Без лекари, без ваксини.....! Колко деца са преживявали над 7 години?!
  • 46 мамулчо

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "Pompev 🇧🇬✔️":

    Кое точно е било по добре икономически преди 9 Септември ? Това че са орали с воловете ?

    Коментиран от #108

  • 47 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Оня":

    Това е следствие от мерките им. Те работят срещу народа и за чужди интереси.
  • 48 оня с коня

    1 6 Отговор

    До коментар #44 от "Хммм":

    С теб не сме еднакво прости и няма как да се разберем:Аз ти говоря за ЕМИГРАЦИЯ,ти ми хортуваш за Раждаемост!Ма изобщо няма да проверявам Истинността на Данните ти - просто не ме занимавай с Присъствието си.

    Коментиран от #55

  • 49 да бе да

    12 0 Отговор

    До коментар #39 от "k1 profesional":

    Елитите на Запдноевропейските държави са същите като нашите. Германия е на първо място в Европа по застаряващо население. И тъй като нямат млади вече ,които да работят ,техния елит си внесе вносни.Да,ама след няколко десетилетия Германия вече няма да се казва Германия а Мюсулмания.Същото се отнася и за Франция ,Нидерландия....Та,толкова до мисленето на елита на западноевропейските държави.

    Коментиран от #58

  • 50 Панорамна снимка

    14 0 Отговор
    Единственото, което се прави по отношение на раждаемостта, е тя да не се случва!
  • 51 Глупости мутафа не е виновен

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "Последния Софиянец":

    Тука абортите се правят заради мизерия и недоимък ...аз че съм над 40годишен не искам да имам деца в бегето и жена бг щото не виждам никва преспектива и бъдеще така че .....
  • 52 Добре.

    4 4 Отговор

    До коментар #40 от "доразвий си теорията":

    Защото България се индустриализира и медицината се вдигна на модерно ниво. Това значи, че средната продължителност на живота се вдигна. При цар Борис е била към 60г, при комунистите 70г. Ей така става. Отделно, я виж раждаемостта на царство България и НРБ. При цар Борис раждаемостта е най-голямата за всички времена. При социализма най-много е 146 Хил души, с 120 Хил аборта на година. Средната възраст през 44та е била 28.9, а през 89те е била 36+. Всичко това си го има в чичко Гугъл.

    Коментиран от #62, #65

  • 53 Българите са паразити и боклуци

    6 7 Отговор
    Раса която не трябва да се размножава щото няма правилна философия за живота...основното е грабеж кражба и дивашки песни и менкане на салфетки че си прецакал някои човек и се правиш на велик такава нация нема бъдеще естествения подбор ще я изхвърли от живота

    Коментиран от #61

  • 54 Мдаааа

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Хммм":

    Ако анексира още някоя и друга територия и прирастът и ще е още по-голям

    Коментиран от #56

  • 55 Хммм

    8 2 Отговор

    До коментар #48 от "оня с коня":

    Ок! Щом е за емиграция ето; Русия ;3-5% от населението емигрирали. България -50% от населението емигрирали. Къде са 5% ,къде са 50% ?М? Ми че 50% от населението не е емиграция, а си е евакуация бре;)))
    И ето ти още една статистика за България.До 2010 година емигрирали българи са 600 000 ,след 2010 година до сега са емигрирали още три милиона.Само за 2011 година са емигрирали един милион българи. Та,защо от 1989г до 2010 г (за 20 години) са емигрирали 600 000 а след това от 2010 до днес (за 10 години) са емигрирали три милиона?

    Коментиран от #64

  • 56 Хммм

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Мдаааа":

    Е ти какво искаш да ми кажеш сега? Че ако Крим не беше влязал в РФ щеше да е като Украйна,като нас и т.н. -демографски срив,но видите ли влезе в РФ и започнаха да раждат деца ,и са в прираст.

    Коментиран от #63

  • 57 pbdan

    7 2 Отговор
    За високата смъртност у нас е "виновна" високата раждаемост в миналото. През 1930г. са родени 180 000 бебета, военната 1940г. 140 000, през 1952 е върхът 182 000, а през 1960г. броя постепенно спада през годините до 140 000 бебета. Тия хора не са могли на времето да емигрират през соца, а сега си отиват по естествени причини. Вече сме под 7млн., но над 2млн. са в чужбина и то млади хора във фертилна възраст. Ако се оправи икономиката и политиката голяма част ще се върнат. Да не говорим, че държавите в ЕС не са като преди 20-30г.

    Коментиран от #67

  • 58 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #49 от "да бе да":

    Страните им може и да бъдат заляти от емигранти, но пък елитът си е послал на топло на някой райски остров. Боли ги тях за народите им.
  • 59 Някой

    11 0 Отговор
    На кой му пука? На мутрата дето ни управлява ли? С 500 евро пачки в чекмеджетата и пищов на шкавчето! Или на вицепремиера по демографската политика Николова- оправи демографията , асега и туризма! Или на предишния вицепремиер на демографията- Валери симеонов?! Нещо да сте разбрали, чули да са направили нещо по въпроса или само си вземат заплатките? при тези условия в държавата- болници, училища, детски градини, корупция и несигурност, кой е навит да прави деца? Само наивниците и цигъните. А за управляващите няма никакъв проблем- те ще вкарат емигранти и работна ръка от Украйна, Молдова, Африка.
  • 60 Шаран БГ

    10 0 Отговор
    Тук се изпълнява най-сатанинския план на САЩ !! Тази държавица и този народ трябва дса бъде унищожен от собствените и политици !! Веднага като престанахме да скачаме като маймуни по площадите, у нас е явиха мастити американски " икономисти ", които зададоха параметрите. И се започна...... И сега много млади хора, нямайки и понятие от състоянието на България преди 30 години, повтарят като папагали, че всичко лошо се е случило " тогава". И то време си и ма кусури.... Най-страшното стана, когато нашенските икономисти с дипломи от Москва се юрнаха да правят капитализъм! Няма да им споменавам имената , гнусни за мен, които отхапаха най-вкусните парчета от социалистическата баница, не се срамуват от нищо присвоено, бълват демократични глупости и изпълняват плана на янките.Г-н К.Симеонов не казва нищо ново, щом и шарани като мен от блатото , наречено България, го виждат и повтарят всеки ден.
    Монголците хващали жив орел, като наблизо до разпънатите шатри - домове оставят прясно заклана овца. Орелът долита и започва да кълве, все по-лакомо и все по-надълбоко. Очите му се замазват с кръв- нищо не вижда. Прибягват двама-трима човека и хвърлят отгоре на орела мрежа - улавят го. Нашите политици приличат точно на монголски орел, кълвящ живото месо на българина !!!
  • 61 pbdan

    4 2 Отговор

    До коментар #53 от "Българите са паразити и боклуци":

    Българите не са раса, а ти смени средата в която живееш щом за тебе всички са такива каквито ги описваш.
  • 62 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #52 от "Добре.":

    Големи глупости си писал. При царя средната продължителност беше по-малка, защото имаше войни. Но хората имаха по 5 деца и редовно доживяваха правнуци. Сега не гледат деца а гледат кученца. Това за медицината беше голям виц. През соца тя беше безплатна и лекуваха всеки, който имаше нужда от лечение. Сега вече лекарят не те гледа като пациент, а като клиент - подрънкваща касичка. Нямаш ли сухо аут си. Не ми говори за аборти през цоса. Тогава нацията беше 9 милиона а сега няма и 7. Ето го резултатът от сметките ти с абортите към то ражданията.

    Коментиран от #66

  • 63 Мне

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Хммм":

    Исках да ти кажа, че русия се увеличи с 2 млн след като анексира Крим.
  • 64 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "Хммм":

    Защото растем, дори и на емигранти.
  • 65 какво да ти кажа

    7 3 Отговор

    До коментар #52 от "Добре.":

    При цар Борис трети - две национални катастрофи !
    Кървавото потушаване на войнишкото въстание. Междусъюзническата война . Деветоюнския преврат. Септемврийското въстание .Участието ни в Първата и Втора световни войни .
    Все хубави неща за цар Борис трети.

    Коментиран от #69, #73

  • 66 При соца

    5 0 Отговор

    До коментар #62 от "Гост":

    Всички прасенца не можеха да напускат кочинката, а сега са се пръснали по белия свят

    Коментиран от #68

  • 67 само питам

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "pbdan":

    И защо трябва да емигрират след като от чешмата тече мед и масло ?

    Коментиран от #75

  • 68 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "При соца":

    И защо сега се пръснаха? Нали сега е демокрация? Нали ГЕРБ е на власт? Нали растем?

    Коментиран от #71

  • 69 Цар Борис

    4 6 Отговор

    До коментар #65 от "какво да ти кажа":

    Няма нищо общо с катастрофите на Фердинанд. Цар Борис служил като медик в първата световна война и наследява фалирала България с много дългове. Трябва да плащаме 1/3 от БВП на победителите. Както и да е, комунистите не фалираха ли България два пъти? А, колко хора убиха в лагерите? 29 Хил. Души убити от СССР със съдействието на БКП? Това ни беше интелигенцията. Един смешен овчар като Живков да е на власт, за туй си мечтаехте за запада, а при цар Борис германците идваха за черна работа тука да бачкат.. Не ми хвали НРБ, смешна и жалка окупирана страна, задължителен руско език. Смешници.

    Коментиран от #86

  • 70 М...

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Абе по-добре":

    А ти от кои си, че ми е интересно къде се категоризираш? Нека позная, ти си от тия лачените 10%, или по точно от тези свястните. Абе и ти си един.......

    Коментиран от #82

  • 71 Ами защото има свобода

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    И всеки може да избере най-доброто за себе си

    Коментиран от #72

  • 72 Ама не така

    9 0 Отговор

    До коментар #71 от "Ами защото има свобода":

    В България е всичко мед и масло, а българите избрали да берат ягоди по чужбините. Това ли е най-доброто? За мен не! Просто го избраха от безизходица. За да оцелеят.

    Коментиран от #92

  • 73 никой

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "какво да ти кажа":

    Прочетете малко история и не се изказвайте неподготвени.
  • 74 Долу мутрата премиер

    7 2 Отговор
    Мутрата е дал обещание на ердоганя България да стане територия свободна от българи!!!
  • 75 pbdan

    6 4 Отговор

    До коментар #67 от "само питам":

    Емиграцията изкуствено е спряна 1944-1989г. Мед и масло течеше когато взимахме 10 долара заплати и 5 долара пенсии. Тогава една заплата от 400 евро да миеш задници в Гърция бяха несравнимо много. Сега пак на запад е по-добре, но не и 50 пъти. С тези емигранти, положителна дискриминация и др. кусури на запад не е както преди 30г.

    Коментиран от #79

  • 76 месара

    3 4 Отговор
    ами изберете си бсп , те и деца ше ви направят и магистралите ше разрушат , и ше затворят държавата за да няма напускащи . все хубави неща ше ви направят . дано поне хляб има !

    Коментиран от #81

  • 77 Щом пенсионерите

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Пенсионер":

    ви са проблемът, тогава предлагам да не се удържа пенсионна осигуровка и всеки да се оправя както може. Вече наистина прекалихте - вземате на човека 30-40 години ежемесечните вноски, а после искате да опъне петалата и да не ви тежи на системата. Ало-о, умните - нали знаете, че можете и да стигнете до пенсионна възраст. Не че вярвам, де, ама все пак някой може и да стигне.
  • 78 Умен по цялата глава

    7 0 Отговор
    Горе долу е така.До юли от НОИ бяха отчислени 60 хиляди пенсионери .С този темп до декември ще са 100 хиляди.Миналата година се родиха 45 хиляди бебета от които поне30 хиляди българчета....Тази година с много аборти няма тенденция да са повече.Твърдо минус 60 хиляди всяка година без да се брои миграцията....И какви Мерки срещу това.Държаватс няма как да се меси в заплащането на работниците.Няма Профсъюзи.При ограничен доход момичетата не раждат,мъжете не се женят.Те себе си не могат да издържат,камо ли семейство...Наркотиците съсипаха няколко поколения абсолютно негодни за деца...Какво да направят Управляващите...Всеки се спасява сам,ако може...
  • 79 Стига

    6 5 Отговор

    До коментар #75 от "pbdan":

    с тези манипулации - 5 долара пенсия и подобни глупости. Долари или лева - все някаква шума, ама важно е какво може да купиш с нея. А безплатните фондове на здравеопазване, почивно дело и образование къде са в цялата тази сметка? Всичко читаво до сега - пътища, язовири, обществени ресурси - беше построено с народни пари и няколко десетилетия издържа на всичко. Сравнете с построеното през "демокрацията" - срещу Тошо да тичате, пак няма как да го стигнете...

    Коментиран от #84

  • 80 Цар Съби

    2 1 Отговор
    Еничари още малко и ние ще диктува е правилата и ще живеете като бели хора
  • 81 Свинара

    5 2 Отговор

    До коментар #76 от "месара":

    - и ти си от поколението на соца и много добре знаеш, че народът живееше добре и спокойно, имаше прираст, храната беше истинска и имаше сигурност. Такива като теб мафиоти нямаше как да въртят далавери и престъпни схеми на гърба на народа, за който толкова много си се загрижил. Долу герб! Долу плутокрацията и мафията !Само БСП!

    Коментиран от #85

  • 82 До 70

    5 1 Отговор

    До коментар #70 от "М...":

    Ами да, защото аз не лъжа, не крада, не пуша, не пия, не се дрогирам, предвижвам се градско само с велосипед. Не съм фен и не защитавам тарикатската философия, в която велик е тоя, който е прецакал другия! Аз съм нормален човек, дори да не съм безгрешен, но за сравнение с другите съм ангел с крила! За жалост останалата част от българите, поне 90% са истински от тях са зверове. С такива хора не може да се прави държава, нито да се изгражда общество! Затова трябва да има ПОИМЕННО ИЗТРЕБЛЕНИЕ! Който е лош да го премахват!
  • 83 .. 🎃

    3 1 Отговор
    Страната е в мощен подем под мъдрото ръководство на нашия лидер Генерал Борисов!
  • 84 pbdan

    3 2 Отговор

    До коментар #79 от "Стига":

    Не сравнявай живота преди 1989г. и сегашните "социалисти" умело използвайки носталгията на по-старите и неосведомеността на по-младите. Имал ли си вноска за апартамент, за Жигула, как се купуваше цветен телевизор, бойлер, хладилник, агнешко, липсата на всякакви западни стоки(само в Кореком ги имаше за корекомунистите да се дразнят обикновените хора).
  • 85 Мдаа

    3 4 Отговор

    До коментар #81 от "Свинара":

    Имаше сигурност да!
    За виц да ти лепнат от 5-до 10 в Блене!
    Имаше сигурност - да ти лепнат етикет-потомък на враг на народа или неблагонадежден и хайде в някоя дупка!
    Ама като ви слушам - все партийни секретари!
    Е да за вас си беше добре нали?

    Коментиран от #87

  • 86 Смирненски

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "Цар Борис":

    С кое точно няма нищо общо ? Кога се качва на престола ? 1918 година ? Я прочети малко ?
  • 87 надзирател в Белене

    1 1 Отговор

    До коментар #85 от "Мдаа":

    Май нямаше осъден за виц в Белене.

    Коментиран от #89

  • 88 антрашпиц

    2 0 Отговор
    За демографския колапс отговаря оня патриотар Симеоноффф.По-категоричен провал на демографската му политика от това което е налице не виждам...
  • 89 Мдаа

    1 2 Отговор

    До коментар #87 от "надзирател в Белене":

    То и за такива като вас си беше добре!
    Хайде да не почна да изброявам, че няма да ми стигнат 10 страници колко беше "хубаво"!
    Телевизов Опера виждал ли си? Че на всичкото отгоре - не всеки имаше !

    Коментиран от #90

  • 90 стар майстор

    3 1 Отговор

    До коментар #89 от "Мдаа":

    Кога излезе телевизор "Опера " ? Повдигаш тема от която и понятие си нямаш !

    Коментиран от #91

  • 91 Мдаа

    3 1 Отговор

    До коментар #90 от "стар майстор":

    Имам имам.
    Това беше в къщи телевизора!
    С едно голямо увеличително стъкло!

    Други въпроси др партиен секретар?
    Разработка 1959г

    Коментиран от #93

  • 92 Ами един избира ягодите

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Ама не така":

    Друг избира друго. Никой не му налага какво да прави...

    Коментиран от #94

  • 93 стар майстор

    3 0 Отговор

    До коментар #91 от "Мдаа":

    ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ТЕЛЕВИЗОР ОПЕРА 1.
    Я сега се запитай - кога навлиза масово телевизията в бита ? Кога е излъчено първото телевизионно предаване ?

    На 7 ноември 1959 г. стартира дебютната пробна емисия на първия телевизионен канал.
    През 1955 г. започват първите опити в телевизионна лаборатория в слаботоковия завод „Ворошилов” под ръководството на старши научен сътрудник и министър на електрониката и електротехниката (1973-1978) Йордан Младенов и инж. Серафим Попов, началник на лабораториите.

    Телевизорът "Опера" 1 е създаден 1960 година .
    Ти как искаш да наводни пазара за отрицателно време ?

    Истинското предизвикателство дошло, когато трябвало да започнат масовото производство. В този втори етап трябвало да се технологизира процесът. Тогава ги изпратили в Германия, Чехия и Съветския съюз да се учат на производство. Главната апаратура за настройка била внесена от Съветския съюз. Казваше се КИТУ (Контролно изпитателна телевизионна установка) – телевизионен предавател, който работил по кабел и бил настроен за 12 канала. Благодарение на това устройство изпробвали всеки нов произведен телевизор дали работи, тъй като опитното излъчване на сигнал от предавател в МЕИ започва на 1 май 1954 г., и то само по няколко часа вечер. От този сигнал се възползвали малцина, които имали телевизори, закупени кой от Германия, кой от СССР.
  • 94 Ама не така

    5 0 Отговор

    До коментар #92 от "Ами един избира ягодите":

    Абе ти четеш коментара и не разбираш от написаното. Поради безизходица в България е избрал да бере ягоди или мие дъртъи задници, защото в противен случай децата му ще умрат от глад. Това не е свобода а пълен геноцид над българския народ.
  • 95 ААА

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Хммм":

    Ако мога леко да те допълня . 10 000 лева за първо дете , ако родителите са завършили средно образование о общ бал над тоест да имат общо 4.50 +4.50 . За средно специално заварчици , техници , техникуми , мед. сестри 15 000 . За висшисти 20 000 , или 30 000 , ако и двамата са висшисти . Условието при всички е до 10 години да не напускат държавата , за повече от 6 месеца общо , иначе връщат парите с лихва. идеята е да не "наторим " бай Ма н гал , щото и без това имаме много от тях. а да се помогне на отговорната раждаемост , която да вкарва БВП на територията . А ако има такива ученолюбиви деца от етноса , и отговарят на условието нека си получат парите , без проблеми . Нека да ограничим само приматите .

    Коментиран от #99, #107

  • 96 ААА

    0 0 Отговор
    Пропуснал съм общ бал над .
  • 97 ААА

    0 1 Отговор
    На два пъти не ми излиза цифрата девет , странна работа.
  • 98 Също

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Хммм":

    В интерес на истината , да прибавим към тях и Турция, страната с най-добрата политика за малък и среден бизнес - за наше съжаление.

    Коментиран от #106

  • 99 Бай Хитлер

    5 0 Отговор

    До коментар #95 от "ААА":

    Е правел тъй. Едно младо семейство, държавата отпуска безлихвен заем за апартамент/къща. Те раждат едно дете, 25% кредитът се опрощава, после още едно дете, имат две деца 50% им е опростено. Още две и са готови. Хитлер идва на власт 34та и за има няма 5-6 години прави от Германия супер сила.

    Коментиран от #101, #105

  • 100 ПЕНКО

    5 0 Отговор
    6 МИЛИОНА БЪЛГАРИ - ЕДИН МИЛИОН ИКОНОМИСТИ - КИРИЛО СИМЕОНОВИСТИ !!!!??????!!!!!
  • 101 ААА

    2 0 Отговор

    До коментар #99 от "Бай Хитлер":

    Аз съм съгласен с това което казваш , но колкото и безчовечно да е било , Хитлер качествено е прочиствал нацията от паразити . Не мога да си го представя някак - ром краде ток по времето на Хитлер , или да краде каквото и да било друго , да седи на помощи , и пердаши кючеци по цял ден. За да хвърлиш торта , трябва първо да си изскубал троскота . Да се дават пари без да има насреща положени усилия , е тежко престъпление убиващо държавността. В голямата си част , проблемите на нашата държава се състоят в това , че една прослойка , е направила за себе си така , е да получава едни пари които не заслужава.
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Ел Греко

    1 0 Отговор
    Мрте, няма да липсвате
  • 105 И след още 6

    2 0 Отговор

    До коментар #99 от "Бай Хитлер":

    Германия е разпарчетосана и поделена.
  • 106 Защо за съжаление

    0 0 Отговор

    До коментар #98 от "Също":

    Обяснете...
  • 107 Така ще станем

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "ААА":

    Държава само от висшисти....Ами кой ще работи в комуналните? Ти ли?
  • 108 Pompev 🇧🇬✔️

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "мамулчо":

    Тогава всички са орали с ралото.Немците им е трябва време да развят автомобилостроенето.Не повтаряй заучени фрази.Има статистика от него време
  • 109 Pompev 🇧🇬✔️

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Димов":

    Да де,чувал съм.По времето на ранния комунизъм
  • 110 KZ Jasenovac-Хърватска ни решава проблем

    1 0 Отговор
    А българите сме си виновни, и само ние. То има една японска поговорка,човек греши 1 път и му е простено, допусне ли една и съща грешка втори път бие на идиотия. Когато Хитлер културно пита плешивия ни цар за евреите и сиганите,оня го лъже най-безочливо ,че му трябват за строителство на мостове ,пътища и т.н. Разбира се,това е ДОЛНА ЛЪЖА . По-късно и Т.Живков събираше - сигани от Румъния(копанари) от Сърбия( кардараши)+ нашите и тия от миллета(турски цигани останали още от турско по земите ни). Та с какво тесто,ще замесиш хляб? Тоест с какви хора,ще направиш народ. В Хърватска,Словения има ли ги толкова много като в БГ и Румъния? Унгария,Словакия и малко в Чехия. Но там бройката на сиганите им ,не може да се сравнява с населението процентно. После ревем грабят ни,тероризират ни,крадат ни зимнината и т.н. ТАКА НИ СЕ ПОЛАГА-ТОВА Е СИГАНСКА БЛАГОДАРНОСТ! Евреите искали да ни затрият,като мерси че сме ги спасили,що не искат да затрият Дания(и тя си е спасила евреите ,но не и сиганите)?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове